Zisk společnosti Google vzrostl ve 3. čtvrtletí o 26 procent

Google

Google šokoval analytiky, když ve čtvrtek odpoledne zveřejnil svůj zisk ve třetím čtvrtletí. Ten činil 1,35 miliardy dolarů (v přepočtu téměř 25 miliard korun), což je oproti stejnému období v loňském roce nárůst o 26 procent. Vyhledávací gigant tak dokázal, že jeho reklamní systém je schopen přečkat i zlé časy, jako je například momentální finanční krize.

Celkový příjem společnosti vrostl o 34 procent a činil 4,04 milardy dolarů. To je o pouhých 20 miliónů dolarů méně, než předpovídali analytici. Čistý zisk činil 1,35 miliard dolarů, což představuje 4,24 dolarů za akcii, a tedy 26procentní nárůst oproti loňskému zisku 1,07 miliardy.

Podle šéfa Erica Schmidta měl Google velmi dobré období a příjmy z reklamy stouply ve všech hlavních regionech. Ujistil také, že vedení si je vědomo současného stavu globální ekonomiky a tomu také přizpůsobí další kroky společnosti. V budoucnu chce investovat do nových oblastí, jako jsou mobilní zařízení nebo obrázková reklama.

O snaze nabídnout nové reklamní možnosti svědčí i loňská akvizice společnosti DoubleClick za více 3 miliardy dolarů. Její bývalý ředitel byl navíc nedávno jmenován do nové pozice, kde bude mít na starost právě obrázkovou reklamu.

Krátce po prohlášení se hodnota akcií vyhoupla o 10 procent na současných 353,02 dolarů za akcii. Pozitivní výsledky také zklidnily obavy, podle kterých měly firmy za současné ekonomické situace výrazně snížit množství peněz, které budou do internetové reklamy, potažmo Googlu, investovat. Ten je navíc přesvědčený, že technologie, které může inzerentům nabídnout, jsou v porovnání s tradičními způsoby reklamy mnohem účinnější a levnější.

Internetová reklama tvoří podle odhadů až 95 procent příjmu společnosti. Nejrozšířenější formou je kontextová reklama zobrazovaná vedle výsledků vyhledávání, Google navíc v poslední době zaměřuje svou pozornost na YouTube, což je oblíbená internetová služba pro sdílení videa. Informovali jsme o tom také v nedávném článku.

Zajímavé bude bezpochyby sledovat zveřejnění zisků jednoho z největších rivalů Googlu společnosti Yahoo, ke kterému by mělo dojít příští úterý. Ta se totiž v poslední době potýká s výrazným poklesem hodnoty akcií, které jsou na svém více než pětiletém minimu.

Přečtěte si také

Google v Česku se silným růstem, už má 30 %
Atlas.cz bude využívat k vyhledávání technologii od Google
Máte nápad, který změní svět? Google za něj nabízí 10 miliónů dolarů

Exit mobile version