Ve své poslední analýze mobilního trhu to alespoň prohlašuje společnost Strategy Analytics.
O tom, že Android ovládá větší část mobilního trhu již nějaký ten pátek nikdo nepochybuje, poslední čísla jsou přesto trochu zarážející.
Podle dat, jež má Strategy Analytics k dispozici (vycházejí z dat výrobců a prodejců), za druhý kvartál roku obsadil mobilní operační systém od Google 84,6 % trhu, respektive se nalézal na stejném množství všech prodaných chytrých telefonů. V meziročním srovnání (s Q2 2013) je vidět, že si svoji pozici upevnil zejména na úkor iOS, který nyní spadl na 11,9 procent trhu oproti 13,4 % loni, ubíral ale také dalším (dnes již minoritním platformám) jako je BlackBerry OS (0,6 proti 2,4 % před rokem) či Windows Phone, jehož podíl klesl z 3,8 % více jak o procento, tedy na 2,7 %.
Za Q2 2014 se celkem prodalo nějakých 295,2 milionů chytrých telefonů a mobilní operační systém od Google se nalézal na 249,6 milionech z nich. Co se velkých výrobců týče, vůdčí pozici si stále drží jihokorejský Samsung (meziročně mu ale podíl klels z 32,6 % na 25,2 %), druhé místo si zatím stále hájí Apple a na záda mu šlapou tři čínské společnosti: Huawei, Lenovo a Xiaomi.