Nákupní internetová galerie a první v ČR otevřená internetová aukční síň, portál Aukro.cz, slaví deset let na trhu. Za tu dobu na něm lidé za zboží utratili celkem 24 miliard korun. Aktuálně je na něm registrovaných 3 miliony uživatelů.
Za deset let působení Aukra na českém trhu zde zákazníci za zboží utratili celkem 24 miliard korun. Znamená to 64 milionů vystavených položek celkem. Nejčastěji lidé nakupují oblečení a doplňky, vybavení pro dům a zahradu, sběratelské předměty a počítače, každou minutu se zde prodá přibližně 22 položek. Portál je majetkem polské internetové skupiny Allegro Group, která v ČR dále vlastní například srovnávač cen a nákupní rádce Heureka.cz (původně vyvíjený a provozovaný českou společností Miton).
Pro obchodování na Aukru jsou typické aukce. „V minulosti bylo období, kdy byly dražby mírně v útlumu, jejich dlouhodobá obliba je ale nesporná. V loňském roce představovali 41 % našich tržeb, z toho je patrné, že už i zákazníci zvykli nakupovat i nové zboží za klasické pevné ceny,“ vysvětluje Milan Kučera, ředitel obchodního portálu Aukro.cz.
Posledním trendem v uživatelském chování jsou nákupy přes mobilní telefony, ty zatím ale tvoří jen 10 % všech současných prodejů.
Co se týče plánů do budoucna, bude se Aukro zaměřovat především na profesionální prodejce. „V blízké době budeme pro profiprodejce spouštět speciální stránky, které budou určeny výhradně pro ně a budou obsahovat analytické nástroje a rady pro úspěšné obchodování. Naším cílem je profiprodejcům představit Aukro jako plnohodnotný prodejní kanál. Navíc díky počtu návštěvníků i registrovaných uživatelů je zobrazení nabídky na Aukru velkou konkurenční výhodou,“ tvrdí Kučera.
Ti jsou pro Aukro jedním z důležitých pilířů obchodu, relativně malá skupina těchto prodejců na Aukru (15 %) tvoří až tři čtvrtiny celkového obratu.“