• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Budeme kupovat šaty, které neexistují? Pro fotky na sociálních sítích

ČTK
25. 11. 2019
| Zprávičky

Ředitel americké technologické firmy Quantstamp Richard Ma letos utratil za šaty pro manželku 9500 dolarů (přes 220.000 Kč). To je hodně peněz za šaty, zvláště když neexistují, tedy alespoň fyzicky. Jsou totiž digitální, navržené módním domem The Fabricant a vykreslené na obrázku jeho manželky Mary Renové, která je takto může ukazovat na sociálních sítích.

„Je to velmi drahé, ale je to také jako investice,“ řekl Ma serveru BBC. Dodává, že on a jeho manželka obvykle nekupují drahé šaty, tento kousek ale chtěl, protože si myslí, že má dlouhodobou hodnotu. „Do deseti let budou všichni ‚nosit‘ digitální módu. Je to jedinečná vzpomínka. Je to znamení doby,“ domnívá se.

Jeho žena sdílela obrázek na své osobní stránce na facebooku a prostřednictvím WeChat. Rozhodla se však nezveřejňovat ho na více veřejné platformě.

Dalším módním domem, který navrhuje v digitálním prostoru, je Carlings. Skandinávská firma zveřejnila svou kolekci pouliční módy loni v říjnu. Cena oblečení začíná zhruba na 11 dolarech (260 Kč). Do měsíce byla vyprodaná.

„Zní to trochu hloupě, když říkáme, že máme ‚vyprodáno‘, což je teoreticky nemožné, když pracujete s digitální kolekcí, protože můžete vytvořit tolik kusů, kolik chcete,“ vysvětluje ředitel značky Carlings Ronny Mikalsen. „Stanovili jsme limit na množství kusů, které jsme chtěli vyrobit, aby to bylo o něco zvláštnější.“

Pouze digitální móda umožňuje návrhářům tvořit položky, které mohou posouvat hranice extravagance nebo možností. „Nekoupili byste si digitální bílé tričko, že? Protože to nemá smysl ho předvádět. Takže to musí být něco, co opravdu chcete ukázat, nebo položka, kterou byste si neodvážili koupit fyzicky, nebo si ji nemůžete dovolit fyzicky koupit.“

Digitální kolekce značky Carlings byla vyrobena jako součást marketingové kampaně pro jejich skutečné produkty. Firma si však myslí, že tento koncept má potenciál. Druhá řada digitálního oblečení je naplánovaná na konec letošního roku.

The Fabricant nabízí na svých internetových stránkách každý měsíc nové digitální oblečení zdarma. Spotřebitelé však potřebují zkušenost a software, aby mohli oblečení dostat na svůj obrázek. To ale také znamená, že firma musí najít jiný způsob jak vydělat peníze, než se digitální móda stane populárnější. Zatím tak vydělává na poskytování marketingových služeb pro módní značky a obchodníky, kterým prodává nástroje a vytváří obsah, uvádí zakladatel společnosti Kerry Murphy.

Zatím však není úplně jasné, kdo kupuje digitální oblečení od Carlings nebo si stahuje oblečení od The Fabricant. Mikalsen říká, že Carlings prodal 200 až 250 kusů digitálního oblečení, při hledání na instagramu však výsledky ukážou jen čtyři lidi, kteří si nezávisle koupili oblečení a nejsou napojeni na firmu. Některé oděvy však mohou být sdílené pouze soukromě.

Spoluzakladatelka a návrhářka The Fabricant Amber Jae Slootenová připouští, že jsou to hlavně profesionálové z oboru, kdo vyžívá 3D software CLO, kterým lze stáhnout jejich oblečení. Lidé jsou ale také zvědaví, jak to vypadá, a chtějí tu věc prostě vlastnit, dodává.

Analytik maloobchodního trhu z výzkumné společnosti NPD Group Marshal Cohen nazývá vznik digitální módy „úžasným jevem“, o jejím dlouhodobém vlivu ale zatím není přesvědčen. „Věřím, že to bude něco obrovského. Ale zůstane to navždy? Ne,“ říká. Tato technologie podle něj funguje pro lidi, kteří chtějí dokonalý obraz. Lidé si tak budou moci přeměnit šatník a digitálně vylepšit fotografie, aby to vypadalo, že mají na sobě to nejnovější a nejskvělejší.

Firmu The Fabricant pro práci v digitálním prostoru částečně inspirovalo, že hráči počítačových her jsou už dlouho ochotni utrácet za oblečení pro své herní postavy. Návrháři pracující na oblečení, neboli tzv. kůži, pro postavy z her ale čelí dalším úkolům. Musejí se totiž ujistit, že se to bude hodit k příběhu a postavě. Postavy ve hře se totiž, na rozdíl od digitální módy, v novém oblečení pohybují.

Vliv her a posun vkusu zákazníků dodává některým zástupcům v módním odvětví víru, že digitální oděvy, v určité kapacitě, budou mít dlouhodobý vliv. „Digitální móda se stane důležitou součástí budoucího podnikatelského modelu každého podnikání v módním průmyslu,“ říká šéf Agentury pro módní inovace z London College of Fashion Matthew Drinkwater. „Nenahradí to všechno, ale bude to důležitá součást.“

Rubriky: Technologie

Související příspěvky

Nové varianty WormGPT pohání AI modely Grok a Mixtral
Články

Legitimní webové stránky lze zneužít k manipulaci webových prohlížečů v režimu AI

25. 11. 2025
Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí
Články

Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí

25. 11. 2025
GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků
Články

GFI Software představuje MyPersonas, digitální AI klon klíčových firemních pracovníků

24. 11. 2025
Zprávičky

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

24. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

EDACS

DTP

HDTV

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.