• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Budeme kupovat šaty, které neexistují? Pro fotky na sociálních sítích

ČTK
25. 11. 2019
| Zprávičky

Ředitel americké technologické firmy Quantstamp Richard Ma letos utratil za šaty pro manželku 9500 dolarů (přes 220.000 Kč). To je hodně peněz za šaty, zvláště když neexistují, tedy alespoň fyzicky. Jsou totiž digitální, navržené módním domem The Fabricant a vykreslené na obrázku jeho manželky Mary Renové, která je takto může ukazovat na sociálních sítích.

„Je to velmi drahé, ale je to také jako investice,“ řekl Ma serveru BBC. Dodává, že on a jeho manželka obvykle nekupují drahé šaty, tento kousek ale chtěl, protože si myslí, že má dlouhodobou hodnotu. „Do deseti let budou všichni ‚nosit‘ digitální módu. Je to jedinečná vzpomínka. Je to znamení doby,“ domnívá se.

Jeho žena sdílela obrázek na své osobní stránce na facebooku a prostřednictvím WeChat. Rozhodla se však nezveřejňovat ho na více veřejné platformě.

Dalším módním domem, který navrhuje v digitálním prostoru, je Carlings. Skandinávská firma zveřejnila svou kolekci pouliční módy loni v říjnu. Cena oblečení začíná zhruba na 11 dolarech (260 Kč). Do měsíce byla vyprodaná.

„Zní to trochu hloupě, když říkáme, že máme ‚vyprodáno‘, což je teoreticky nemožné, když pracujete s digitální kolekcí, protože můžete vytvořit tolik kusů, kolik chcete,“ vysvětluje ředitel značky Carlings Ronny Mikalsen. „Stanovili jsme limit na množství kusů, které jsme chtěli vyrobit, aby to bylo o něco zvláštnější.“

Pouze digitální móda umožňuje návrhářům tvořit položky, které mohou posouvat hranice extravagance nebo možností. „Nekoupili byste si digitální bílé tričko, že? Protože to nemá smysl ho předvádět. Takže to musí být něco, co opravdu chcete ukázat, nebo položka, kterou byste si neodvážili koupit fyzicky, nebo si ji nemůžete dovolit fyzicky koupit.“

Digitální kolekce značky Carlings byla vyrobena jako součást marketingové kampaně pro jejich skutečné produkty. Firma si však myslí, že tento koncept má potenciál. Druhá řada digitálního oblečení je naplánovaná na konec letošního roku.

The Fabricant nabízí na svých internetových stránkách každý měsíc nové digitální oblečení zdarma. Spotřebitelé však potřebují zkušenost a software, aby mohli oblečení dostat na svůj obrázek. To ale také znamená, že firma musí najít jiný způsob jak vydělat peníze, než se digitální móda stane populárnější. Zatím tak vydělává na poskytování marketingových služeb pro módní značky a obchodníky, kterým prodává nástroje a vytváří obsah, uvádí zakladatel společnosti Kerry Murphy.

Zatím však není úplně jasné, kdo kupuje digitální oblečení od Carlings nebo si stahuje oblečení od The Fabricant. Mikalsen říká, že Carlings prodal 200 až 250 kusů digitálního oblečení, při hledání na instagramu však výsledky ukážou jen čtyři lidi, kteří si nezávisle koupili oblečení a nejsou napojeni na firmu. Některé oděvy však mohou být sdílené pouze soukromě.

Spoluzakladatelka a návrhářka The Fabricant Amber Jae Slootenová připouští, že jsou to hlavně profesionálové z oboru, kdo vyžívá 3D software CLO, kterým lze stáhnout jejich oblečení. Lidé jsou ale také zvědaví, jak to vypadá, a chtějí tu věc prostě vlastnit, dodává.

Analytik maloobchodního trhu z výzkumné společnosti NPD Group Marshal Cohen nazývá vznik digitální módy „úžasným jevem“, o jejím dlouhodobém vlivu ale zatím není přesvědčen. „Věřím, že to bude něco obrovského. Ale zůstane to navždy? Ne,“ říká. Tato technologie podle něj funguje pro lidi, kteří chtějí dokonalý obraz. Lidé si tak budou moci přeměnit šatník a digitálně vylepšit fotografie, aby to vypadalo, že mají na sobě to nejnovější a nejskvělejší.

Firmu The Fabricant pro práci v digitálním prostoru částečně inspirovalo, že hráči počítačových her jsou už dlouho ochotni utrácet za oblečení pro své herní postavy. Návrháři pracující na oblečení, neboli tzv. kůži, pro postavy z her ale čelí dalším úkolům. Musejí se totiž ujistit, že se to bude hodit k příběhu a postavě. Postavy ve hře se totiž, na rozdíl od digitální módy, v novém oblečení pohybují.

Vliv her a posun vkusu zákazníků dodává některým zástupcům v módním odvětví víru, že digitální oděvy, v určité kapacitě, budou mít dlouhodobý vliv. „Digitální móda se stane důležitou součástí budoucího podnikatelského modelu každého podnikání v módním průmyslu,“ říká šéf Agentury pro módní inovace z London College of Fashion Matthew Drinkwater. „Nenahradí to všechno, ale bude to důležitá součást.“

Rubriky: Technologie

Související příspěvky

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení
Články

Jak z ChatGPT udělat pomocníka kyberbezpečnostních týmů

20. 3. 2023
Články

Experimentovat s umělou inteligencí je pro byznys riziko

17. 3. 2023
Zprávičky

Google představil nové funkce pro tvorbu textů založené na umělé inteligenci

16. 3. 2023
Články

Výdaje na systémy umělé inteligence dosáhnou letos 154 miliard dolarů

13. 3. 2023

Zprávičky

Hrozby pro Android: Adware zůstává v Česku úspěšný

Pavel Houser
21. 3. 2023

Pravidelná statistika kybernetických hrozeb v únoru opět potvrdila převahu adwaru na platformě Android v

Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let

Maďarsko získalo menšinový podíl v operátorovi Yettel ze skupiny PPF Telecom

ČTK
21. 3. 2023

Maďarsko získalo prostřednictvím dohody o výměně akcií nepřímý menšinový podíl v maďarském operátorovi Yettel

Amazon hodlá zrušit dalších 9 000 pracovních míst

ČTK
21. 3. 2023

Americký internetový obchod Amazon hodlá zrušit dalších 9000 pracovních míst. Šéf podniku Andy Jassy

Proč blockchain selhává

Bitcoin stoupl na devítiměsíční maximum, těží z neklidu v bankovním sektoru

ČTK
20. 3. 2023

Kryptoměna bitcoin se dnes dostala na devítiměsíční maximum nad 28 500 dolarů (zhruba 637.300

Průzkum Infor: výrobci posilují monitoring dodavatelského řetězce

Pavel Houser
20. 3. 2023

Hlavní motivací k zajištění odolnějších řetězců s pomocí specifických ERP a SCM nástrojů je permanentní

Státní úřady i soukromé firmy v ČR zakazují pracovníkům používání TikToku

ČTK
18. 3. 2023

Státní úřady a podniky i soukromé firmy v ČR zakazují svým pracovníkům z bezpečnostních

ČOI: 4 z 5 kontrolovaných internetových prodejců v roce 2022 porušili zákon

Pavel Houser
17. 3. 2023

Česká obchodní inspekce oznámila, že v průběhu minulého roku uskutečnila 1 064 kontrol zaměřených

Sasko jedná s TSMC o výstavbě závodu, probírají se vládní dotace

ČTK
17. 3. 2023

Sasko a tchajwanský výrobce čipů TSMC vedou pokročilá jednání o výstavbě závodu firmy v

Tiskové zprávy

Capgemini pomůže prostřednictvím digitálních dvojčat řešit organizační problémy podniků

Kores si pro rozvoj a podporu SAP řešení vybral Ness

TD SYNNEX získala nejvyšší status AWS Premier Tier Services Partner

Peníze až na šestém místě. Češky v IT mají jiné preference

Dell Technologies integruje regiony CEE a META, cílem je podpora inovací pro zákazníky a rychlejší přístup na globální trhy

NÚKIB upozorňuje na zranitelnost CVE-2023-23397 v Microsoft Outlook

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Programování s pomocí umělé inteligence a open source licence

Pavel Houser
15. 3. 2023

S tím, jak se rozšiřuje využití umělé inteligence přímo při tvorbě softwaru, se intenzivněji začínají diskutovat...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Message

Tenký klient

DPO (Data Protection Officer)

Nejpopulárnější články

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

Tomáš Jirásko
1. 3. 2023

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

ChatGPT uspěl v testu teorie mysli

Pavel Houser
21. 2. 2023

Kvalitních IT specialistů je nedostatek a práce na dálku jim může přinést až o 25 % víc peněz

Redakce
3. 3. 2023

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

itbiz
2. 3. 2023

Celosvětové výdaje na IT v letošním roce podle Gartneru vzrostou o 2,4 %

Redakce
23. 2. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Následky srážky sondy DART s planetkou Dimorphos: První výsledky pozorování teleskopy ESO
  • Co s obrovským množstvím nevyužitých dat z výzkumů?
  • Tvary aerosólových častíc výrazne ovplyvňujú svetelný smog

RSS AbcLinuxu RSS

  • Java 20 / JDK 20
  • Google spustil konverzační AI Bard
  • Zranitelnost acropalypse (CVE-2023-21036) telefonů Google Pixel

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.