Google, Microsoft a další platí za možnost obejít blokování reklam v AdBlock Plus

Velké americké společnosti podle nových informací platí německé firmě Eyeo za možnost zobrazovat reklamy uživatelům aplikace AdBlock Plus.

S více než 300 miliony staženími a 50 miliony aktivních měsíčních uživatelů patří AdBlock Plus mezi nejpoužívanější aplikace určené pro blokování reklam na internetu. Doposud se vědělo, že tato služba má tzv. „white list“, který umožňuje malým blogům a různým webovým stránkám za určitý poplatek zobrazovat uživatelům reklamy. Z příjmů od firem, které si zaplatí místo na white listu, totiž tvůrce AdBlocku Eyeo žije.

Podle nových informací, které zveřejnil list Financial Times, jsou však mezi platícími firmami nejen menší webové portály, ale i známé technologické giganty jako Amazon, Google či Microsoft. I když informace o finančním vyrovnání mezi stranami nejsou veřejně známy, podle nejmenovaného zdroje Financial Times si Eyeo účtuje 30 % příjmů z reklamy, které by daná společnost vydělala v případě, že by její reklamy nebyly blokovány.

Amazon, Google a Microsoft se odmítili k celé věci vyjádřit. Na závěr je třeba podotknout, že využití white listů uživateli je dobrovolné. Eyeo povolení white listů doporučuje z toho důvodu, že uživatelé tímto způsobem mohou podporovat své oblíbené stránky, které jsou závislé na příjmech z reklamy.

Exit mobile version