IBM: lidem nevadí sdílet s firmami osobní informace, ale očekávají za to výhody

Pavel Kolář, 28. leden 2014 06:16 0 komentářů

Nová spotřebitelská studie IBM odhalila, že spotřebitelé jsou sice ochotní sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají hodnotné výhody.

Přes všechny bezpečnostní kauzy spojené se soukromím uživatelů ve srovnání s minulým rokem se zastoupení spotřebitelů, kteří jsou ochotní sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS, téměř zdvojnásobilo a dosáhlo 36 %. 32 % spotřebitelů je ochotno s obchodníky sdílet odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil.

Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají. Jednoduše očekávají, že budou moci využít technologie ve všech oblastech života. Studie zjistila, že následující prvky jsou pro zákazníky nejdůležitější (v uvedeném pořadí):

  1. Konzistence cen napříč různými nákupními kanály.
  2. Možnost dopravit zákazníkovi domů zboží, které právě není skladem.
  3. Možnost sledování stavu objednávky.
  4. Konzistentní sortiment napříč různými nákupními kanály.
  5. Možnost vrátit zboží zakoupené online v prodejně.

Spotřebitelé čím dál více nakupují online. V roce 2013 84 % respondentů uvedlo, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. V tomto roce se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě za tímto trendem nestojí „showrooming” - proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu. Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech online nákupů vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. 70 % online nákupů provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Průzkumu se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů