IDC: Marketing a IT se stále více prolínají

ITbiz.cz, 11. duben 2014 12:38 0 komentářů

Nové trendy v používání informačních technologií se stávají stále důležitější součástí marketingové strategie firem, vyplývá to z aktuálních dat analytické společnosti IDC.

Podle IDC se jedná o poněkud dvousečnou zbraň: rozvoj mobilních platforem a sociálních sítí umožňuje podnikům na jedné straně získat velké množství informací o cílové skupině, využít nových forem komunikace se zákazníky a lépe tak zacílit svou strategii, ale zároveň dává spotřebitelům do rukou silný nástroj, jak ovlivnit rozhodování firem a jejich reputaci.

Častější využívání nových technologií při realizaci marketingových strategií se promítá i do vzájemné spolupráce mezi marketingovými a IT odděleními jednotlivých organizací. V posledních letech například výrazně vzrostly výdaje marketingových oddělení na nová IT řešení. Zvyšující se důraz na mobilní či internetovou komunikaci se zákazníkem způsobuje, že se práce mezi marketingem a IT začíná výrazně prolínat.

„Zatímco v minulosti byly v mnoha firmách právě vztahy mezi marketingem a IT velmi často na bodu mrazu, v posledních letech můžeme pozorovat, že dochází k vzájemnému sblížení a větší spolupráci obou oddělení,“ říká Dalibor Šidlo, Country Manager společnosti IDC pro Českou republiku a Slovensko.

Například v oblasti ICT mohou dodavatelské firmy cílit na profesionály ze zvolené oblasti, kteří tvoří většinovou základnu pravidelných odběratelů. Je však nutné správně vybrat typ média podle obsahu, který chceme sdělit. V případě Facebooku se například osvědčuje klást důraz na střídání typů příspěvků.

„V dnešní době je naprostou samozřejmostí využívání kanálu YouTube, kde lze živě vysílat například přednášky ze summitů, představování nových produktů či návodů na obsluhu. Twitter je svojí podstatou mimořádně rychlá sociální síť. Online "zpravodajství" ze summitů doplňují opět "šťavnaté" tweety o situacích přenositelných na běžného uživatele internetu. Prostřednictvím Google+ je pak možné vytvoření okruhů profesně spřízněných uživatelů, sdílení "jejich obsahu", tvorba komunit, které budou dále debatovat. Je však nutné si uvědomit, že využívání těchto médií pro marketingové potřeby firem představuje i bezpečnostní rizika, kde nezastupitelnou roli hraje právě IT oddělení,” uzavírá Šidlo.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů

Foxconn otevře severoamerické ústředí ve Wisconsinu

ČTK , 18. červen 2018 00:00

Foxconn již loni oznámil, že ve Wisconsinu investuje 10 miliard dolarů do výstavby továrny na LCD....

Více 0 komentářů

Češi obměňují počítač za šest let, dvakrát déle než vyspělý svět

ČTK , 16. červen 2018 08:00

Výpočetní techniku si na leasing v tuzemsku pořizuje 23 % firem, ve vyspělých zemích jsou to až 3/4 ...

Více 3 komentářů