Inovace tabletů je údajně pomalá a lidé jsou čím dál závislejší na smartphonech. I odbyt iPadu klesl o 13 %.
Celosvětový odbyt počítačových tabletů se v letošním prvním čtvrtletí meziročně snížil o 8,5 procenta na 36,2 milionu přístrojů. Pokles tak vykázal již desáté čtvrtletí za sebou, uvedla dnes výzkumná společnost IDC. Podle analytika Ryana Reitha se zdá, že spotřebitelé už nejsou tak ochotni nahrazovat starší modely tabletů novějšími a někteří o koupi těchto přístrojů zcela ztratili zájem.
„I nadále se domníváme, že je to důsledek zvýšené závislosti na chytrých telefonech a docela minimálního technologického posunu (u tabletů),“ uvedl Reith.
Jedničkou na trhu zůstala se zhruba čtvrtinovým podílem americká technologická společnost Apple, ačkoliv odbyt jejích tabletů iPad klesl o 13 procent na 8,9 milionu přístrojů. Druhé místo obsadil jihokorejský konkurent Samsung, který vykázal jen zhruba jednoprocentní pokles odbytu na šest milionů přístrojů. V první pětce byly také firmy Huawei, Amazon a Lenovo.