Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30 0 komentářů

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem porozumět jejich preferencím. Úspěšně oslovovat zákazníky přitom mohou jen firmy, které maximálně sdílí informace mezi obchodem a marketingem a věnují se analýze interních i externích dat.

Ze studie společnosti Oracle Turning the customer journey inside out (Posun chování zákazníků o 180º) vyplynulo, že pouze méně než polovina firem kombinuje při tvorbě svých strategií data z více svých zdrojů a jen 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem lépe porozumět jejich potřebám a preferencím. Firmy brzdí především nedostatečné sdílení znalostí mezi týmy marketingu a prodeje. Cekem 40 % respondentů ovšem uvedlo, že změny chování zákazníků zvyšují důležitost sdílení informací mezi marketingem a prodejem a 44 % je přesvědčeno, že užší spolupráce obou oddělení povede ke zvýšení konverzí zákazníků.

Přesto ale více než třetina zkoumaných firem má s propojením oddělení marketingu a prodeje stále problémy:

• 34 % respondentů uvedlo, že týmy prodeje, marketingu a služeb zákazníkům fungují zcela nezávisle na sobě

• 31 % respondentů z prodejních týmů tvrdí, že při snaze sjednotit své cíle s cíli marketingového oddělení jen s obtížemi plní klíčové metriky; totéž platí i naopak

• 33 % dotazovaných se domnívá, že spolupráci mezi odděleními prodeje a marketingu ztěžují současné systémy a technologie

• 29 % uvádí, že sladění cílů mezi týmy marketingu a prodeje komplikuje přímo jejich firemní kultura

Třetina respondentů uvedla, že chce-li jejich firma poskytovat jednotnou a moderní zákaznickou zkušenost, bude muset projít kompletní reorganizací.

Zákazníci dnes získávají informace o nabídce určité firmy různorodými cestami: z on-line zdrojů, z marketingových materiálů i od třetích stran. Z toho vyplývá, že taktiky, jak tyto lidi přimět něco koupit, jak ze zájemce udělat zákazníka, musejí být podobně různorodé a vyžadují posouzení z různých stran. Firmy by proto měly sladit fungování svých týmů a přestat používat jako klíčové indikátory výkonu (KPI) ukazatele, které mají pouze izolovaný význam. Například namísto sledování impresí (zobrazení) by se mělo přejít k metrikám, které jsou založeny na mechanismech vzniku hodnoty.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Útočníci se snaží zneužít fotbalovou horečku

Pavel Houser , 23. červen 2018 11:59

Nová phishingová kampaň se snaží lákat oběti ke stažení infikovaného rozpisu a výsledků fotbalového ...

Více 0 komentářů

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Šéfovi Intelu srazil vaz vztah na pracovišti

ČTK , 22. červen 2018 08:00

Ve funkci předsedy představenstva a člena správní rady Krzaniche přechodně nahradí dosavadní finančn...

Více 0 komentářů

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 1 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů