Marže sázkových firem jsou na internetu proti pobočkám poloviční

ČTK , 28. August 2018 09:00 0 komentářů

Sázkaři online volí nižší počet příležitostí s menší, ale pravděpodobnější výhrou.

Marže sázkových kanceláří z přijatých kurzových sázek byly loni na internetu oproti kamenným pobočkám poloviční. Zatímco na pobočkách činily v průměru 21,1 procenta, na internetu to bylo 10,5 procenta. Vyplývá to z údajů ministerstva financí. Podíl kurzových sázek, které byly uzavřeny na internetu, loni meziročně vzrostl o 3,3 procentního bodu na 91 procent

"Na pobočky docházejí sázet spíš tradiční sázkaři věkově starších ročníků. Nejsou tak pohlceni internetem a sázejí především klasické AKU sázky, tedy více zápasů na jediném tiketu, kde je úspěšnost obecně nižší. Určitou roli hraje i to, že nemají takový přístup k informacím. Výhernost sázkových kanceláří na internetu snižují i live sázky v průběhu zápasu, kde jsou sázkaři ještě úspěšnější," sdělil ČTK mluvčí Tipsportu Jiří Hadrava.

Vyšší marže u kamenných poboček je podle mluvčí Chance Markéty Světlíkové způsobená i desetiprocentním manipulačním poplatkem, který zde klient ke své sázce připlácí. Výjimkou jsou sázky v celkovém minimálním kurzu 1,9:1 za 500 korun a více. "Další, byť malý, vliv má rozdílnost obou sázkařských skupin. Lidé hrající na internetu jsou v tomto prostředí jako doma. Využívají internet k získávání informací o týmech, hráčích, trenérech, podmínkách pro utkání, pracují se statistikami," uvedla Světlíková.

Mluvčí Fortuny Petr Šrain doplnil, že zákazníci na pobočkách mnohem častěji sázejí při menších částkách vyšší počet sázkových příležitostí. Je u nich sice možnost vyšší výhry, ale její pravděpodobnost se s počtem zápasů snižuje. "Sázkaři online naopak volí nižší počet příležitostí s menší, ale pravděpodobnější výhrou. Vedle toho sázkaři na internetu své tikety často podávají na poslední chvíli, kdy mají například informace k sestavám, což také zvyšuje jejich úspěšnost. Obecně každopádně marže v rámci obou kanálů dlouhodobě klesají a na pobočkách je tento pokles ještě intenzivnější," podotkl Šrain.

Marže sázkových kanceláří v kamenných pobočkách ještě v roce 2014 dosáhla v průměru 28,3 procenta. Na internetu se výrazněji snížila v roce 2013, kdy zde sázkové společnosti přestaly vybírat pětiprocentní manipulační poplatek. Od té doby klesají mírně, loni se dokonce o 0,2 procentního bodu zvýšily.

Podle ředitele Asociace provozovatelů kursového sázení (Apkurs) Marka Hermana je typický pobočkový klient muž starší než 40 let. Pobočku navštěvuje buď proto, že prostě nemá internet, nebo ji má na své denní trase. Důležitá je pro něj také konverzace s lidmi, které zná. Někteří jsou konzervativní a sázení na internetu odmítají ze zásady. "Nebo mají malé tajemství před ženou a chtějí, aby to tak zůstalo," dodal Herman.

Podíl kurzových sázek, které byly uzavřeny na internetu, loni meziročně vzrostl o 3,3 procentního bodu na 91 procent. Klienti v kurzových sázkách prosázeli 64,6 miliardy korun, z toho přes internet 58,7 miliardy korun. Vyplývá to z údajů ministerstva financí. Internetové sázení je v ČR povoleno od roku 2009, kdy jeho podíl na trhu kurzových sázek činil téměř dvě pětiny.

Celkově loni prosázeli Češi rekordních 224,1 miliardy korun, meziročně o 14,1 procenta více. Nejvíce peněz, 114,6 miliardy korun, vložili do technických her, tedy hlavně automatů v hernách nebo na internetu. Kurzové sázení bylo na druhém místě. Jeho objem vzrostl meziročně o 12,5 procenta. V porovnání s rokem 2009 je to zhruba 4,5krát více.

Marže sázkových kanceláří z přijatých sázek

Rok Kamenné pobočky (v pct) / Internet (v pct)

2012 26,48 / 13,49

2013 23,88 / 11,10

2014 28,33 / 11,31

2015 25,44 / 10,96

2016 21,39 / 10,32

2017 21,08 / 10,52

Zdroj: ministerstvo financí


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Na webu Amazonu se prodávaly tisíce problémových produktů

ČTK , 25. August 2019 08:00

Američtí technologičtí giganti ztratili kontrolu nad svými platformami. Amazon se čím dál víc vyvíjí...

Více 0 komentářů

Huawei uvádí na Ascend 910, procesor pro AI

Pavel Houser , 24. August 2019 08:00

Huawei uvedla procesor Ascend 910 a MindSpore, framework pro výpočty související s umělou inteligenc...

Více 0 komentářů

VMware koupí Pivotal Software a Carbon Black za téměř 5 miliard dolarů

ČTK , 23. August 2019 10:05

Kontrolním akcionářem VMware i Pivotal Software je Dell. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ostravský startup vyvíjí virtuální realitu pro výrobní firmy

ČTK , 23. August 2019 10:04

Produkty firmy už používají například společnosti Continental nebo Tieto. ...

Více 0 komentářů

Regulátoři EU zkoumají plány Facebooku na digitální měnu

ČTK , 23. August 2019 08:00

Facebook ujišťuje, že nebude mít přístup k údajům o transakcích s novou měnou....

Více 0 komentářů

Nad rámec rozpočtů půjde na digitalizaci příští rok 492 mil. Kč

ČTK , 22. August 2019 10:00

Do roku 2021 má plně fungoval portál občana, tak, aby lidé s novými občanskými průkazy mohli řešit v...

Více 0 komentářů

Amazon pokračuje v náboru pro centrum v Dobrovízi, zvyšuje mzdy

ČTK , 22. August 2019 09:00

Amazon nyní nabírá pracovníky pro distribuční centrum, a to i na kvalifikované pozice....

Více 0 komentářů