Microsoft koupil další mobilní aplikaci, tentokrát jde o Wunderlist

Microsoft tento týden potvrdil akvizici německé firmy, která stojí za oblíbeným plánovačem Wunderlist. Změní se nějak fungování oblíbené aplikace?

První spekulace o možné akvizici se objevily v pondělí, poté, co o jednání mezi Microsoftem a německou společností 6Wunderkinder informoval list Wall Street Journal. Obě firmy transakci oficiálně potvrdily o den později. Jak uvedl v krátkém oznámení Eran Megiddo z divize OneNote v Microsoftu, „přidání Wunderlistu do našeho produktového portfolia zcela zapadá do naší strategie mobile-first, cloud-first.“ A není velkým překvapením, že akvizici ve svém příspěvku na blogu „oslavoval“ i zakladatel a šéf 6Wunderkinder Christian Reber, podle kterého Microsoft jeho společnosti poskytne „technologie, lidi a know-how, o nichž by se takto malé firmě mohlo jen zdát.“

Megiddo i Rebber uvedli, že Wunderlist zůstane dostupný na všech platformách a zařízeních, jako doposud, tedy na Apple Watch, Androidu, Chrome OS, Kindle Fire, iOS, OS X, Windows a Windows Phone. Aplikace také zůstane i nadále bezplatná, přičemž měnit by se neměly ani ceny předplatného Wunderlist Pro a Wunderlist for Business.

Wunderlist funguje na modelu freemium, což znamená, že základní verzi mají uživatelé zdarma, ale pokročilé funkce získají až za příplatek.

Díky této akvizici může Microsoft jednoduše integrovat své služby jako kalendář či mapy do aplikace, kterou již používají miliony uživatelů iOS a Androidu,“ okomentoval transakci analytik ze společnosti Reticle Research Ross Rubin. „Je to jasný důkaz toho, že to Microsoft s poskytováním služeb pro různé platformy myslí vážně.

Rubin zde narážel také na akvizici společností Sunrise Atelier a Acompli, které proběhly v únoru a v prosinci minulého roku. Sunrise poskytuje stejnojmennou aplikaci s kalendářem, zatímco Acompli nabízí mobilního e-mailového klienta pro Android a iOS. Sunrise ponechal Microsoft v jeho původní podobě, zatímco pracovníci Acompli přešli do týmu Outlooku. Z prohlášení Megidda lze usuzovat, že Wunderlist bude zařazen do poddivize OneNote, avšak tato informace není potvrzená.

Všechny tři zmíněné akvizice – Microsoft za Sunrise, Acompli a 6Wunderkinder podle analytiků celkem utratil nejméně 400 milionů dolarů – zapadají do plánu Satyi Nadelly přeměnit americký gigant na silného hráče na mobilním trhu, kde se Microsoftu pod vedením předchozího šéfa Steva Ballmera příliš nedařilo.

Podle analytiků však zůstává otázkou, jak Microsoft s akvírovanými firmami naloží. I když koupit firmu nabízející zajímavou aplikaci za několik desítek či stovek milionů dolarů je jedna věc, Microsoft musí také prokázat, že nově pořízené nástroje umí i smysluplně propojit s vlastními produkty.

Mohlo by vás zajímat:

Exit mobile version