Obrat českého herního průmyslu loni stoupl o třetinu na 3 miliardy Kč

ČTK , 15. March 2019 08:00 0 komentářů

Nejúspěšnějším českým herním titulem podle počtu prodaných kusů je Euro Truck Simulator 2.

Obrat tuzemského herního průmyslu loni vzrostl o 34 procent na tři miliardy korun, oboru pomohl úspěch několika herních titulů. V roce 2017 byl obrat herního průmyslu 2,26 miliardy Kč, tedy více než dvojnásobek tržeb české filmové produkce bez obdobné státní podpory. Vyplývá to ze studie České počítačové hry, kterou dnes prezentovali zástupci Asociace českých herních vývojářů na tiskové konferenci.

Loni v Česku vzniklo 31 her. Nadále převládaly hry pro PC a herní konzole s podílem 67 procent. Vývoji pro mobilní platformy se věnovalo 61 procent firem. Digitální distribuce her výrazně rostla a převýšila distribuci na externích nosičích.

Jedním z loni vydaných herních titulů je Beat Saber od společnosti Beat Games, který v současnosti vede na poli her pro virtuální realitu. Během půl roku se stala nejprodávanější hrou v tomto segmentu všech dob.

Nejúspěšnějšími českými herními tituly podle dosavadního počtu prodaných kusů jsou Euro Truck Simulator 2 (výrobce společnost SCS Software, prodáno 6,5 milionu kusů), Machinarium (Amanita Design, pět milionů), Mafia 3 (Hangar 13, pět milionů), Arma 3 (Bohemia Interactive Studio) a DayZ (Bohemia Interactive Studio).

Primárním zdrojem financování tvorby her jsou vlastní peníze firem. Celkem 56 procent firem je ze 100 procent financováno z vlastních zdrojů, necelá čtvrtina obdržela investici a 12 procent nefinanční podporu.

Na rozdíl od filmového průmyslu chybí herním vývojářům státní podpora. Firmy by uvítaly zejména exportní podporu, podporu výzkumného zázemí i podporu samotného vývoje her. Samostatnou kapitolou je podpora vzdělávání. Podle Daniela Vávry z Warhorse Studios by cestou byla například podpora uznatelnosti stáží a větší propojení praxe s výukou nebo otevření nových vhodných oborů pro přípravu herních tvůrců.

V Česku je 76 firem, které se zabývají vývojem počítačových her. Počet lidí pracujících na vývoji her se loni pohyboval kolem 1500, přitom přes 60 procent herních firem chybí zaměstnanci. Nedostatek lidí herní společnosti odhadují na nejméně 15 procent.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Experiment kousek od našich hranic

Pavel Houser , 12. May 2019 13:40

Bělorusko je u nás zemí nepříliš známou, i když čistě geograficky není o nic dál než Pobaltí. Experi...

Více

Kalendář

19. 05.

23. 05.
IEEE SP 2019
20. 05.

22. 05.
VeeamON 2019
20. 05.

26. 05.
Týden inovací 2019







RSS 

Zprávičky

Ministryně financí pošle resortům návrh na 7% digitální daň

ČTK , 18. May 2019 08:00

Kromě ČR vlastní digitální daň zavádí Francie, Rakousko, Španělsko nebo Itálie....

Více 0 komentářů

Policie obvinila muže v případu podvodného slevového portálu

ČTK , 17. May 2019 12:42

Klienti si přes portál www.slevyzhor.cz kupovali pobyty v různých hotelech, nemohli je ale čerpat....

Více 0 komentářů

Rychle rostou prodeje monitorů nad 25 palců

Pavel Houser , 17. May 2019 08:00

Trh s technickým spotřebním zbožím rostl v ČR v 1. čtvrtletí 2019 meziročně o více než 6 %. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Macron: Cílem Francie není blokovat Huawei

ČTK , 16. May 2019 15:53

Nizozemský deník De Volkskrant mezitím napsal, že síť jedné velké nizozemské telekomunikační společn...

Více 0 komentářů

Ministerstvo obchodu USA zařadilo Huawei na černou listinu

ČTK , 16. May 2019 12:24

Trump při vyhlášení stavu nouze využil zákona, který mu dává právo regulovat obchod v případě ohrože...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní tržby Alibaby stouply o polovinu, překonaly očekávání

ČTK , 16. May 2019 10:00

Firma těží i z růstu v oblasti cloudových služeb....

Více 0 komentářů

Google v ČR spustil placené YouTube Music a YouTube Premium

Pavel Houser , 16. May 2019 09:00

Placené verze jsou bez reklam, umožňují přehrávání na pozadí a stahování do off-line režimu....

Více 0 komentářů