Obrat českého herního průmyslu loni stoupl o třetinu na 3 miliardy Kč

ČTK , 15. March 2019 08:00 0 komentářů

Nejúspěšnějším českým herním titulem podle počtu prodaných kusů je Euro Truck Simulator 2.

Obrat tuzemského herního průmyslu loni vzrostl o 34 procent na tři miliardy korun, oboru pomohl úspěch několika herních titulů. V roce 2017 byl obrat herního průmyslu 2,26 miliardy Kč, tedy více než dvojnásobek tržeb české filmové produkce bez obdobné státní podpory. Vyplývá to ze studie České počítačové hry, kterou dnes prezentovali zástupci Asociace českých herních vývojářů na tiskové konferenci.

Loni v Česku vzniklo 31 her. Nadále převládaly hry pro PC a herní konzole s podílem 67 procent. Vývoji pro mobilní platformy se věnovalo 61 procent firem. Digitální distribuce her výrazně rostla a převýšila distribuci na externích nosičích.

Jedním z loni vydaných herních titulů je Beat Saber od společnosti Beat Games, který v současnosti vede na poli her pro virtuální realitu. Během půl roku se stala nejprodávanější hrou v tomto segmentu všech dob.

Nejúspěšnějšími českými herními tituly podle dosavadního počtu prodaných kusů jsou Euro Truck Simulator 2 (výrobce společnost SCS Software, prodáno 6,5 milionu kusů), Machinarium (Amanita Design, pět milionů), Mafia 3 (Hangar 13, pět milionů), Arma 3 (Bohemia Interactive Studio) a DayZ (Bohemia Interactive Studio).

Primárním zdrojem financování tvorby her jsou vlastní peníze firem. Celkem 56 procent firem je ze 100 procent financováno z vlastních zdrojů, necelá čtvrtina obdržela investici a 12 procent nefinanční podporu.

Na rozdíl od filmového průmyslu chybí herním vývojářům státní podpora. Firmy by uvítaly zejména exportní podporu, podporu výzkumného zázemí i podporu samotného vývoje her. Samostatnou kapitolou je podpora vzdělávání. Podle Daniela Vávry z Warhorse Studios by cestou byla například podpora uznatelnosti stáží a větší propojení praxe s výukou nebo otevření nových vhodných oborů pro přípravu herních tvůrců.

V Česku je 76 firem, které se zabývají vývojem počítačových her. Počet lidí pracujících na vývoji her se loni pohyboval kolem 1500, přitom přes 60 procent herních firem chybí zaměstnanci. Nedostatek lidí herní společnosti odhadují na nejméně 15 procent.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

E-banking namísto datové schránky

Pavel Houser , 12. March 2019 11:30

Projekty zaměřené na elektronický kontakt občana se státní správou u nás zatím příliš neuspěly. Dr...

Více

Kalendář

26. 03. IT Security Workshop 2019
26. 03.

24. 03.
IT Security Workshop 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019







RSS 

Zprávičky

ČTÚ: Loni operátoři předali o čtvrtinu více údajů

Pavel Houser , 25. March 2019 11:07

Operátoři v roce 2018 na žádost oprávněných orgánů předali 332 tisíc provozních a lokalizačních údaj...

Více 0 komentářů

Americký generál obvinil Google, že pomáhá Číně se zbrojením

ČTK , 25. March 2019 11:04

Google přitom naopak ruší svou účast na některých projektech Pentagonu....

Více 0 komentářů

Přesné zemědělství - další vlna IT na polích

ČTK , 25. March 2019 08:00

Kromě družicových dat vytvářejí velké množství záznamů přímo zemědělské stroje....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Seznam.cz chce od Googlu detaily o podpoře jiných vyhledávačů

ČTK , 23. March 2019 09:41

Seznam ztrácí podíl na trhu, protože na mobilních telefonech je jako výchozí nastaven vyhledávač od ...

Více 0 komentářů

Burzovní debut Uberu nebude na trhu Nasdaq, ale na NYSE

ČTK , 22. March 2019 13:07

Vstup Uberu na burzu patří mezi nejvíce očekávané události na Wall Street i v Silicon Valley....

Více 0 komentářů

Kryptominery zasáhly 10krát víc organizací než ransomware

Pavel Houser , 22. March 2019 10:00

Malware jako služba na vzestupu: affiliate programy ransomwaru....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 22. March 2019 09:00

Pachatel k zasílání peněz využil účty asi 50 důvěřivých lidí, peníze obratem převáděl do virtuálních...

Více 0 komentářů