Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00 0 komentářů

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, online služby a vývojáři her.

Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové inzerci by se mohl příští rok zvýšit na 20 procent z loňských zhruba 13 procent. Loni zadavatelé utratili na sociálních sítích v Česku kolem 2,5 miliardy korun. Vyplývá to z údajů společnosti AMI Digital.

Reklama na sociálních sítích na vyspělých trzích roste o vice než 20 procent za rok. V USA představovala vloni sociální média zhruba pětinu objemu online reklamy.

"V AMI Digital vidíme meziroční nárůst výdajů v oblasti sociálních médií v řádu desítek procent, ale nelze to samozřejmě zobecňovat na celý trh. Na českém trhu nicméně jednoznačně dominuje Facebook, následovaný YouTube a Instagramem. Ostatní media jsou z pohledu reklamních výdajů okrajová," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Dříve na sociálních sítích v čele s Facebookem inzerovaly společnosti cílící na masový trh, které využívaly online jako doplňkový komunikační kanál, nebo šlo o firmy zaměřené na mladší cílové skupiny. V současnosti jde o průřez všemi kategoriemi a obory. Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, FMCG firmy (tj. prodávající rychloobrátkové zboží), obchodní řetězce, online služby nebo vývojáři her.

Trendem je přesun od klasické bannerové reklamy k sofistikovanějším formám, propojení kontextuální reklamy s vlastním obsahem, snaha zaujmout a co nejméně obtěžovat, častější využití influencerů (vlivných uživatelů) a přechod na vizuální formy reklamy.

Objem internetové reklamy v Česku se v loňském roce přiblížil 20 miliardám korun a předstihl tak inzerci v tištěných médiích. Stále vede televizní reklama se zhruba dvojnásobným objemem. Do roku 2020 se očekává, že se objem internetové inzerce té televizní výrazně přiblíží. Výrazný podíl na tom mají mít právě sociální média.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Český fintech trh má potenciál až 15 miliard Kč

Pavel Houser , 14. prosinec 2018 09:00

Zahraniční fintech firmy již úspěšně vstoupily na český trh. Stejně tak najdeme příklady úspěšných č...

Více 0 komentářů

Soud EU částečně zmírnil pokuty pro Slovak a Deutsche Telekom

ČTK , 14. prosinec 2018 08:00

Slovak Telekom svými vysokými velkoobchodními cenami měl znemožňovat alternativním operátorům ziskov...

Více 0 komentářů

Poslanci napříč stranami podporují právo občanů na digitální služby

Pavel Houser , 13. prosinec 2018 11:00

Do pěti let by mělo stačit prokázání totožnosti elektronickou občankou nebo identitními prostředky b...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Pondělní nákupy na českém internetu překonaly miliardu

Pavel Houser , 13. prosinec 2018 10:00

Zákazníci si pro zboží stále raději chodí osobně....

Více 0 komentářů

Kanada propustila finanční ředitelku Huawei na kauci

ČTK , 13. prosinec 2018 09:00

Washington s Pekingem jedná o obchodní dohodě, která by ukončila současné spory a odvetné zvyšování ...

Více 0 komentářů

Akcionáři společnosti Dell schválili dohodu s VMware

ČTK , 13. prosinec 2018 08:00

Dohoda umožní Dellu stát se opět veřejně obchodovanou firmou, aniž by musel uskutečnit primární nabí...

Více 0 komentářů

Google teď spuštění čínského vyhledávače neplánuje

ČTK , 12. prosinec 2018 10:00

Google čínský trh opustil v roce 2010 proto, že odmítl vyhledávání na žádost čínské strany cenzurova...

Více 0 komentářů