Sociální sítě jsou zajímavé hlavně pro cestovní kanceláře, média a IT firmy

Pavel Houser , 27. listopad 2017 09:46 0 komentářů
Rubriky: Internet, České IT

Účet na sociálních sítích má zhruba třetina českých firem.

Ukazují to nejnovější analýzy statistik informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru, které připravil Český statistický úřad.

Boom sociálních sítí v podnikovém sektoru potvrzuje předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová: „Letos v lednu na nich měla vlastní účet třetina podniků. Na sociálních sítích fungují hlavně cestovní agentury a kanceláře nebo podniky působící v oblasti poskytování ubytování a v mediálním sektoru.“ I když od roku 2013 došlo k nárůstu počtu firem aktivně využívajících sociální sítě z 15 % na 34 %, Česko stále patří mezi státy EU s nejnižším podílem podniků využívajících tento způsob komunikace.

Podrobné výsledky

K aktivnímu používání sociálních médií (tj. využívání alespoň jednoho typu z celkem čtyř zkoumaných) se v Česku v lednu 2017 přihlásilo 37 % firem s více než deseti zaměstnanci.

Odkaz na profil firmy na sociálních médiích má na svých webových stránkách 28 % všech firem (tj. více než tři čtvrtiny firem využívajících některé ze sociálních médií). Mají ho nejčastěji cestovní agentury a kanceláře a firmy působící v mediálním sektoru. Necelá desetina firem sice využívá nějaký typ sociálních médií, ale nemá odkaz na tento profil firmy na svých webových stránkách.

O něco více než desetina firem (tj. třetina subjektů aktivně využívajících sociální média) aktivně využívá webové stránky umožňující sdílení multimediálního obsahu. Kanál YouTube a jemu podobné využívají častěji firmy zabývající se činnostmi v oblasti vydavatelství, filmu a televizních programů (52 %) nebo cestovní agentury a kanceláře (36 %).

Jen zlomek firem přispíval v lednu 2017 do firemních blogů či mikroblogů (např. Twitter). Aktivní využívání tohoto typu sociálních médií přiznalo necelých 7 % subjektů v České republice (což je necelá pětina firem aktivně využívajících sociální média). Firemní blogy využívají častěji velké subjekty a z hlediska převažující ekonomické činnosti jde o firmy zabývající se činnostmi v oblasti vydavatelství, filmu a televizních programů, činnosti v oblasti IT (shodně 33 %) nebo cestovní kanceláře (27 %).

Zdroj: ČSÚ, studie "Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2017"


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Když obrázek není tím, čím se zdá být

Pavel Houser , 10. listopad 2018 06:30

Problematika falešných zpráva je dnes módní záležitostí. Následující výzkum se zaměřuje na jeden spe...

Více







RSS 

Zprávičky

Lagardeová: Centrální banky by měly vydávat digitální měny

ČTK , 15. listopad 2018 08:00

Některé centrální banky, včetně švédské, kanadské a čínské, již uvažují o emisích digitálních měn ve...

Více 0 komentářů

Rostly ceny smartphonů, počítačů i tiskáren

Pavel Houser , 14. listopad 2018 11:53

Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal podle statistik GfK v České republice ve 3. čtvrtletí ...

Více 0 komentářů

Zisk Foxconnu ve čtvrtletí stoupl o 18 %

ČTK , 14. listopad 2018 10:22

Apple varoval, že jeho předvánoční tržby budou horší, dodavatelům součástek Applu také hrozí slabší ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Macronova dohoda o zabezpečení kyberprostoru nemá podporu velmocí

ČTK , 14. listopad 2018 09:00

MIT: Bylo by lepší začít s užším projektem ve snaze zakázat kyberútoky na klíčovou infrastrukturu....

Více 0 komentářů

Vodafone se v pololetí kvůli odpisům a Indii propadl do ztráty

ČTK , 14. listopad 2018 08:00

Akcie firmy od začátku letošního roku klesly zhruba o 39 procent. ...

Více 0 komentářů

EY představila prototyp blockchainu pro privátní transakce v platformě Ethereum

Pavel Houser , 13. listopad 2018 10:41

Společnosti budou moci bezpečně provádět transakce díky sadě nástrojů a služeb EY Ops Chain Public E...

Více 0 komentářů

E-shopy čekají rekordní vánoční tržby 44 miliard Kč

ČTK , 13. listopad 2018 10:27

Obchodníci letos spustili marketingové kampaně už na přelomu října a listopadu, přestože Černý pátek...

Více 0 komentářů