Americký regulátor podle tří nezávislých zdrojů agentury Reuters zkoumá, zda Apple se svou politikou nastavenou u App Storu neporušuje antimonopolní zákony.
Společnost Apple nedávno představila novou službu Apple Music, jejíž předplatné stojí 9,99 dolarů měsíčně. Současně americký gigant provozuje svůj App Store, v němž nabízejí své aplikace konkurenční hudební služby jako Spotify či Rhapsody. Tyto společnosti však po spuštění Apple Music začaly poukazovat na to, že Apple si bere z každé transakce provedené uvnitř jejich aplikací (tedy i z měsíčního předplatného) 30% podíl, v důsledku čehož tyto firmy musejí v App Store zvýšit oproti jiným platformám své ceny, aby nepřišly o už tak malé marže.
Podle agentury Reuters se proto celou věcí nyní začala zabývat americká Federal Trade Commission (FTC). Představitelé FTC se údajně sešli se stěžovateli, avšak formální šetření celé věci zatím nezahájili. Nezávislí právníci, které agentura Reuters s žádostí o vyjádření k dané věci oslovila, mají na to, zda Apple porušuje antimonopolní zákony, rozdílné názory.