V letošním roce mají překonat prodeje chytrých telefonů větších rozměrů spojujících funkce mobilního telefonu a tabletu do jednoho zařízení, tradiční tablety. Tvrdí to v pořadí již 13. studie trendů společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací za rok 2014.
Zvýšený zájem má letos zaznamenat také prodej tzv. nositelných zařízení, mezi něž patří hlavně chytré brýle nebo fitness náramky či hodinky – letos se zařízení této kategorie má prodat 10 milionů kusů. Očekávané tržby se pohybují v řádu tří miliard amerických dolarů, přičemž objem prodeje překoná do konce roku 2020 hranici 100 milionů kusů.
„Letošní predikce pro oblast technologií, médií a telekomunikací zmiňují celou řadu sledovaných trendů v oblastech, kde se jednotliví hráči dosud potýkali spíše s horšími výsledky. Globálně očekáváme, že objem prodeje chytrých telefonů, tabletů, osobních počítačů, televizorů a hracích konzolí překoná v roce 2014 hranici 750 miliard amerických dolarů. Prodej phabletů, neboli chytrých telefonů s obrazovkou o velikosti 5 až 6,9 palců, bude v roce 2014 představovat čtvrtinu všech prodaných chytrých telefonů, tj. 300 milionů kusů. Jedná se o dvojnásobný počet oproti roku 2013 a desetinásobek ve srovnání s rokem 2012,“ říká Zdeněk Křížek, partner v oddělení ICT poradenství a řízení rizik ve společnosti Deloitte.
„Služby typu instant budou v roce 2014 tvořit přibližně 70 % veškerých zpráv odeslaných z mobilních telefonů, což ovšem přinese pouze 3 % z celkových výnosů,“ komentuje rostoucí oblibu komunikátorů Petr Viktora, partner v oddělení ICT poradenství společnosti Deloitte, který vede tým Deloitte Digital.
Každý den bude z mobilních telefonů odesláno 70 miliard zpráv, z čehož pouze 21 miliard bude představovat SMS zprávy. Výnosy z odeslaných SMS zpráv jsou však letos odhadovány přibližně na 100 miliard amerických dolarů, přičemž výnosy ze služeb instant messaging se očekávají pouze ve výši dvou miliard amerických dolarů.