V e-shopech je vánoční sezóna v plném proudu

ITBiz.cz , 16. listopad 2016 09:52 0 komentářů

České internetové obchody se začaly chystat na Vánoce již koncem října. První newsletter s vánoční tématikou se v e-mailových schránkách zákazníků objevil 26. října. Intenzivněji začaly e-shopy komunikovat vánoční témata od 1. listopadu. Z velkých českých internetových prodejců se vánoční nabídce začaly nejdříve věnovat Sparkys, Mountfield a Mall.

Podle analýzy VIVmail.cz rozeslaly velké české e-shopy před loňskými Vánocemi téměř 2000 newsletterů, v nichž představily přes 20 000 produktů od více než 3000 značek z celého světa. V newsletterech bylo nabídnuto přes 11 000 produktů za speciální cenu, u téměř 9 000 se nabízela doprava zdarma.

K nejaktivnějším e-shopům patřila Alza, Mall, Okay a Kasa. Alza například odesílala minimálně 34 newsletterů měsíčně, Mall se držel spíše u každodenní frekvence s 27 newslettery za měsíc. Nejčastějšími značkami promovanými v newsletterech byly v tomto období Samsung, Lenovo, Philips a Sony.

„Letošní předvánoční období nebude co do frekvence komunikace jiné. Změnou však u mnohých e-shopů personalizovaná nabídka. Internetoví prodejci začali výrazně investovat do systémů pro inteligentní e-mailing, který přináší vysokou míru personalizace a neobtěžuje zákazníky zbytečným sdělením,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz s tím, že v těchto dnech se e-shopy nejvíce v komunikaci zaměřují na tipy na vánoční dárky a akcentují akci Den dopravy zdarma.

Jak uspět s vánočními newslettery podle VIVmail.cz

  • Díky zvýšení frekvence komunikace a množství slev se metriky přes vánoční sezónu spíše snižují. Nečekejte tedy krom konverzí nárůst metrik a nedělejte unáhlené závěry. Zkuste zapojit nové prvky jako například GIFy, ikony v předmětu, personalizaci a ideálně i dynamický obsah. Zbytečně příjemce nezahlcujte.

  • Snažte se pro každý newsletter vybrat jedno téma a nepřehánějte to s Call to Action (CTA). Největší Click Rate je vždy v menu, hlavním banneru pod menu a vrchní části produktů v newsletteru. Snažte se proto umístit nejzajímavější produkty v horní části a držet je v jedno-sloupcovém layoutu s výrazným produktovým obrázkem a pokud možno i zvýrazněnými benefity k nákupu.

  • V případě, že očekáváte nárůst metriky CTOR, je potřeba zaměřit se na A/B testování a vyzkoušet lákavější popisky CTA prvků, dávat si pozor na přehlednost, vyvarovat se nevhodného designu a v neposlední řadě personalizovat nejen oslovení, ale i samotný obsah.

  • Podle statistik IBM Marketing Cloud v segmentu Retail/E-commerce se v předvánočním období snižuje míra otevření e-mailových newsletterů, vloni z 20,9 % na 17,6 %. Adekvátně klesá i míra prokliku, a to z mimosezónních 3,6 % na 2,8 %. Další sledovanou metrikou je CTOR, prokliky z otevřených e-mailů, kde vloni před Vánocemi došlo k poklesu ze 14,8 na 14 %.

Slovníček pojmů

  • Open Rate (OR) – procento otevřených e-mailů vzhledem k rozeslaným
  • Click-Through Rate (CTR) - procento kliknutí vzhledem k rozeslaným e-mailům
  • Click-Through Open Rate (CTOR) - procento kliknutí vzhledem k otevřeným e-mailům, označováno také jako míra efektivity (Effective Rate)

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Útočníci se snaží zneužít fotbalovou horečku

Pavel Houser , 23. červen 2018 11:59

Nová phishingová kampaň se snaží lákat oběti ke stažení infikovaného rozpisu a výsledků fotbalového ...

Více 0 komentářů

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů

Kalendář

23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018
04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26

Starší zprávičky

Šéfovi Intelu srazil vaz vztah na pracovišti

ČTK , 22. červen 2018 08:00

Ve funkci předsedy představenstva a člena správní rady Krzaniche přechodně nahradí dosavadní finančn...

Více 0 komentářů

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 1 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů