Vrchol vánočních prodejů se čeká v týdnu od 10. prosince

Pavel Houser , 30. November 2018 08:00 0 komentářů

Českou e-commerce čekají další rekordní Vánoce. Letošní vánoční obraty dosáhnou až k 44 miliardám korun a dárky bude v e-shopech objednávat už opravdu drtivá většina uživatelů internetu.

APEK (Asociace pro elektronickou komerci) ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere oslovil více než 1100 respondentů v tradičním předvánočním výzkumu. „Již počtvrté jsme se ptali na plány na vánoční nákupy zákazníků v ČR. Můžeme tak sledovat plynule rostoucí zájem o pořízení dárků prostřednictvím e-shopů. Alespoň nějaké dárky letos nakoupí on-line nejméně 86 % uživatelů internetu. Vloni to přitom bylo 82 % a například v roce 2014 76 %,“ shrnul základní výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Vánoční nákupy ve své vrcholné podobě odstartovaly v uplynulém týdnu, který táhl Black Friday. Do mohutné marketingové akce importované z USA se zapojuje stále více internetových obchodů, kterým se díky tomu daří vyvolat zájem nakupujících o pořízení dárků již v listopadu. V českých e-shopech tak byla letos poprvé překonána hranice 4 miliard obratu v jednom týdnu. „Nakupující utratili v období od 19. do 25. listopadu více než 4,2 miliardy korun. Pod tuto hranici již podle našich odhadů týdenní obraty neklesnou až do samotných Vánoc,“ doplnil Vetyška. Absolutní vrchol vánočních prodejů by měl nastat v týdnu od 10. prosince, ve kterém by celková utracená suma mohla atakovat až 5 miliard korun.

Roste počet zákazníků, kteří mají v plánu nakoupit na internetu většinu nebo dokonce všechny dárky. V roce 2014 upřednostňovalo nákup po síti oproti kamenným obchodům 29 % spotřebitelů, letos to bude již 40 %.

A jaké zboží plánují Češi objednávat v internetových obchodech na Vánoce nejvíce? Stejně jako v předchozích dvou letech zůstává trojice nejpopulárnějších kategorií stejná. Hračky plánuje objednat 45 % respondentů výzkumu, knihy 39 % a oblečení a obuv 37 %. Tradičně populární je na internetu nákup parfémů a kosmetiky, které plánuje objednat 35 % nakupujících. Zájem bude také o šperky, hodinky a doplňky (24 %), vstupenky všeho druhu (22 %), dětské oblečení či výrobky péče o dítě (20 %), sportovní oblečení a vybavení (20 %) či zážitkové a pobytové vouchery (19 %).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

VMware koupí Pivotal Software a Carbon Black za téměř 5 miliard dolarů

ČTK , 23. August 2019 10:05

Kontrolním akcionářem VMware i Pivotal Software je Dell. ...

Více 0 komentářů

Ostravský startup vyvíjí virtuální realitu pro výrobní firmy

ČTK , 23. August 2019 10:04

Produkty firmy už používají například společnosti Continental nebo Tieto. ...

Více 0 komentářů

Regulátoři EU zkoumají plány Facebooku na digitální měnu

ČTK , 23. August 2019 08:00

Facebook ujišťuje, že nebude mít přístup k údajům o transakcích s novou měnou....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nad rámec rozpočtů půjde na digitalizaci příští rok 492 mil. Kč

ČTK , 22. August 2019 10:00

Do roku 2021 má plně fungoval portál občana, tak, aby lidé s novými občanskými průkazy mohli řešit v...

Více 0 komentářů

Amazon pokračuje v náboru pro centrum v Dobrovízi, zvyšuje mzdy

ČTK , 22. August 2019 09:00

Amazon nyní nabírá pracovníky pro distribuční centrum, a to i na kvalifikované pozice....

Více 0 komentářů

Alibaba odkládá vstup na burzu v Hongkongu

ČTK , 22. August 2019 08:00

Odklad vstupu Alibaby na burzu v Hongkongu je pro tamní akciový trh velkým problémem....

Více 0 komentářů

Nový Acronis True Image 2020: automatizace zálohování dle pravidla “3-2-1”

Pavel Houser , 21. August 2019 12:45

Acronis True Image 2020 kombinuje tradiční ochranu dat a kybernetickou bezpečnost do jednoho řešení....

Více 0 komentářů