Vrchol vánočních prodejů se čeká v týdnu od 10. prosince

Pavel Houser , 30. listopad 2018 08:00 0 komentářů

Českou e-commerce čekají další rekordní Vánoce. Letošní vánoční obraty dosáhnou až k 44 miliardám korun a dárky bude v e-shopech objednávat už opravdu drtivá většina uživatelů internetu.

APEK (Asociace pro elektronickou komerci) ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere oslovil více než 1100 respondentů v tradičním předvánočním výzkumu. „Již počtvrté jsme se ptali na plány na vánoční nákupy zákazníků v ČR. Můžeme tak sledovat plynule rostoucí zájem o pořízení dárků prostřednictvím e-shopů. Alespoň nějaké dárky letos nakoupí on-line nejméně 86 % uživatelů internetu. Vloni to přitom bylo 82 % a například v roce 2014 76 %,“ shrnul základní výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Vánoční nákupy ve své vrcholné podobě odstartovaly v uplynulém týdnu, který táhl Black Friday. Do mohutné marketingové akce importované z USA se zapojuje stále více internetových obchodů, kterým se díky tomu daří vyvolat zájem nakupujících o pořízení dárků již v listopadu. V českých e-shopech tak byla letos poprvé překonána hranice 4 miliard obratu v jednom týdnu. „Nakupující utratili v období od 19. do 25. listopadu více než 4,2 miliardy korun. Pod tuto hranici již podle našich odhadů týdenní obraty neklesnou až do samotných Vánoc,“ doplnil Vetyška. Absolutní vrchol vánočních prodejů by měl nastat v týdnu od 10. prosince, ve kterém by celková utracená suma mohla atakovat až 5 miliard korun.

Roste počet zákazníků, kteří mají v plánu nakoupit na internetu většinu nebo dokonce všechny dárky. V roce 2014 upřednostňovalo nákup po síti oproti kamenným obchodům 29 % spotřebitelů, letos to bude již 40 %.

A jaké zboží plánují Češi objednávat v internetových obchodech na Vánoce nejvíce? Stejně jako v předchozích dvou letech zůstává trojice nejpopulárnějších kategorií stejná. Hračky plánuje objednat 45 % respondentů výzkumu, knihy 39 % a oblečení a obuv 37 %. Tradičně populární je na internetu nákup parfémů a kosmetiky, které plánuje objednat 35 % nakupujících. Zájem bude také o šperky, hodinky a doplňky (24 %), vstupenky všeho druhu (22 %), dětské oblečení či výrobky péče o dítě (20 %), sportovní oblečení a vybavení (20 %) či zážitkové a pobytové vouchery (19 %).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Brexit a osobní data

Tomáš Jirásko , 17. únor 2019 06:30
Tomáš Jirásko

Blížící se Brexit přináší společnostem řadu komplikací a nejasností ohledně budoucnosti. Ať již dojd...

Více







RSS 

Zprávičky

Lenovo se ve čtvrtém čtvrtletí vrací k zisku

ČTK , 21. únor 2019 10:17

Příjmy z prodeje osobních počítačů a chytrých přístrojů se zvýšily o 12 % na rekordních 10,7 miliard...

Více 0 komentářů

Zástupci zemí EU schválili dohodu o autorských právech na internetu

ČTK , 21. únor 2019 09:00

článek 13 pak dává internetovým platformám povinnost řešit, zda uživateli nahrávaný obsah neporušuje...

Více 0 komentářů

Nový fond má pomoci rozšířit platební terminály mezi živnostníky

ČTK , 21. únor 2019 08:00

Na tisíc obyvatel je v ČR 15 platebních terminálů, evropský průměr je přitom 23....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Německo je nakloněno účasti Huawei při budování sítí 5G

ČTK , 20. únor 2019 10:00

Německá vláda nyní nezávisle na kauze Huawei připravuje změny telekomunikačních zákonů. ...

Více 1 komentářů

Generální finanční ředitelství zrušilo tendr na daňový portál

ČTK , 20. únor 2019 09:00

Generální finanční ředitelství nyní pracuje na řešení, které neponese rizika soudních průtahů....

Více 0 komentářů

Aukce kmitočtů pro mobilní sítě láká investory z USA i Koreje

ČTK , 20. únor 2019 08:00

Češi platí podle analýzy Point Topic za 1 GB stažených dat přes mobilní sítě LTE nejvíce v Evropě....

Více 0 komentářů

Představenstvo Seznam.cz opouští majitel a zakladatel firmy

Pavel Houser , 19. únor 2019 13:24

Ivo Lukačovič, majitel a zakladatel společnosti Seznam.cz, opouští pozici předsedy představenstva na...

Více 0 komentářů