• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Co je vlastně SAP Hybris?

Richard Jan Voigts
7. 8. 2017
| Články

Pro co se SAP Hybris hodí, na čem je toto řešení, platforma či systém založen, co všechno umí a může umět? To vysvětluje Martin Dudek, který jej má v SAP ČR na starosti.

Tak tedy, co je vlastně SAP Hybris?

SAP Hybris je platformou pro podporu obchodu, jejímž cílem je obchod navýšit, a tím navýšit i příjem společnosti. Jde o jednotnou platformu bez klasické „siloidní“ architektury, tj. bez různých databázových sil operativního CRM, nástroje pro marketing, e-commerce apod. Je zaměřena na jednotný zdroj dat, jehož cílem je celkové poznání zákazníka. Skrz vícekanálové (omnichannel) procesy chceme zákazníkovi prodat co nejlepší službu, která je přizpůsobena jeho přáním a potřebám jež momentálně řeší. Nejde přitom o balík produktů. SAP Hybris je modulární systém, platforma. Je na zákazníkovi, zda hodlá využívat celý proces tak, jak je předpřipravený. Díky tomu potom nemusí řešit integrace a s nimi spojené problémy. Pokud ale takovou sjednocenou platformu firma nemá a chce opravdu poznat svého zákazníka, musí tyto integrace řešit pro web, sociální sítě, CRM, ERP a další provozní systémy, což přináší velké náklady a omezení možnosti změn a dalšího rozvoje.

Je SAP Hybris vázán pouze na ostatní řešení od SAP?

Je určitě nejlepší a nejjednodušší variantou, když je platforma SAP Hybris nasazena společně s ostatními produkty od SAP, tj. ERP apod., protože většina integrací je už připravena. Například když potřebuje obchodník vidět veškeré faktury, kreditní způsobilost zákazníka atd., je to pro něj na front endu k dispozici. SAP Hybris však není uzavřen jiným systémům od ostatních výrobců, protože vychází z obecného řešení připraveného na integraci různých systémů. SAP toto řešení před několika lety koupil od lídra v e-commerce a omnichannel. Na tomto základě jsme pak vyvinuli celou platformu SAP Hybris, schopnou obsloužit celý proces komunikace se zákazníkem, od jeho získání až po fakturaci.

Nedávno jsme v České republice dělali návrh pro zákazníka z klasického retailu. Firma potřebovala integrovat zhruba dvacet různých front-endových a prodejních systémů, propojit online a offline svět a vytvořit jeden pohled na zákazníka přes všechny kanály, které tento jeho svět má. Jde o klasický model, jaký SAP Hybris řeší, ať už se bavíme o jakýchkoliv prodejnách, bance nebo prodejci či dealerovi automobilů a jejich spojení s digitálním světem. Zároveň ve firmě řešili typickou situaci, kdy využívali velký počet programátorů pro udržování aktuálních systémů e-commerce, ale nikoliv pro rozvoj společnosti. Investovat do vývoje něčeho, co je k dispozici v platformě, a nepoužívat zdroje pro další rozvoj a odlišení, je při rostoucích nákladech na pracovní sílu v České republice problém.

Většina dnešního byznysu je záležitostí dat, která společnost ze systémů dostává, a jejichž vazby pak musí zautomatizovat pro získání informací o zákazníkovi. Jako klasický příklad mohu uvést příchod zákazníka na pobočku, například do banky či obchodu. Takovému zákazníkovi potřebuji například na základě toho, co dělal na webu, v reálném čase doporučit co je pro něj nejvhodnější, nebo co je pro něj v obchodě k dispozici. Potřebuji mu doporučit ten nejlepší produkt nebo službu, a to na základě různých informací, které mi dal přes různé kanály. Hodně obchodníků si stěžuje, že s nimi zákazníci nechtějí komunikovat, ale zákazníci dnes s firmami reálně komunikují mnohem více, jen jiným způsobem – tím, jak sledují web, jak komunikují na sociálních sítích a přes různé další kanály. A za to očekávají personalizovanou komunikaci.

Můžete uvést nějakého zákazníka SAP Hybris?

Jistě, třeba Swarovski, známý výrobce skleněné bižuterie. Nasadili mimo jiné SAP Hybris pro svůj zákaznický servis. Když máte jako zákazník problém s nějakým šperkem, můžete jej vyfotit a poslat fotografii do servisu. Tam se automaticky rozpozná, o jaký jde výrobek, z jaké je šarže, pro jakého zákazníka atd. Na základě výstupu ze SAP Hybris dokáže Swarovski zákazníkovi okamžitě říct, zda je výrobek, nebo jeho daný díl na skladě, případně mu poradit, jak jinak šperk opravit. Tahle služba je zautomatizována pro třicet tisíc výrobků, které jsou v nabídce Swarovskiho.

Martin Dudek, SAP

Martin Dudek, SAP

Takže když si madam rozbije korálek…

Ano, vyfotí si korálek a fotografii pošle na servis. Systém jej automaticky rozpozná a poradí, co dál – například doporučí náhradu výrobku nebo jeho dílu položkou ze skladu. Jde o získání další pozitivní zkušenosti zákazníka s firmou, okamžité dodání informace, co bude dál, zda půjde o výměnu, opravu apod.

Pro jaké společnosti se SAP Hybris hodí?

Odpověď na tuto otázku je poměrně složitá, protože SAP Hybris je platformou, která dnes zahrnuje velké množství řešení a služeb, jež může zákazník využívat. Máme jak zákazníky, kteří využívají SAP Hybris komplexně, tak i takové, kteří využívají například jen klasický data management, získávání informací o zákaznících ze všech kanálů, vytvoření jednotné databáze odpovídající už i nové legislativě GDPR, včetně údržby historie dat a informací o tom, kde a kdy vznikla, jejich archivaci apod. Neexistuje tedy jeden a ten samý zákazník… V obchodě a marketingu je typické, na rozdíl například od účetnictví, že každá společnost se chce odlišit, a proto i SAP udělal ze SAP Hybris vlastní divizi, která se odlišuje od core procesů.

Typickou úlohou je například produktový katalog. V ERP, tedy v core systému společnosti, máte produkty popsané z důvodu logistiky, fakturace atd. Ty jsou však pro prodej výrobku nepoužitelné a nerelevantní, protože zákazníka v podstatě nezajímají. Jen se podívejte na většinu dnešních e-shopů a vezměme si například nabídku televizorů. Všechny e-shopy ji mají postavenou na parametrech, jako je úhlopříčka, HDTV, DVB-T a podobné atributy a zkratky, ale zákazníka to nemusí vůbec zajímat, a navíc tomu ve většině případů ani nerozumí. Mohlo by to být mnohem jednodušší – pokud to bude například sportovní fanoušek, půjde mu o televizor vhodný pro příjem sportovních přenosů, kde jsou na zobrazení, vzdálenost diváka od pohovky k obrazovce, integraci do bytové stěny apod. kladeny specifické nároky, o nichž údaje z úhlopříčky, HDTV, DVB-T atd., prostě nezíská. Ještě jsem na českém trhu neviděl e-shop, který by byl postaven podle takovýchto potřeb a podle toho, na co chce potenciální zákazník onu televizi nebo jakýkoliv jiný výrobek, vůbec používat.

Kdo je typickým zákazníkem SAP Hybris?

Celá platforma historicky vznikla primárně pro retailové společnosti z oblasti B2C. Velkým trendem dneška však začíná být B2B, protože zákazníci jsou zvyklí na nějaký nákupní trend, na automatizaci, a svět se proto tímto směrem otáčí i v B2B. Zároveň společnosti chtějí znát koncového zákazníka, nejen dealera a jiného partnera. Jsem sám schopen si objednat produkt, zobrazit si fakturu apod. Řešení e-commerce používá například firma Mitas, která prodává pneumatiky pro traktory po celém světě. Díky tomu si může její pneumatiky koupit zákazník třeba až v Americe, aniž by musel kontaktovat obchodníka, který by vyplňoval objednávky a vyřizoval je. Obchodní proces je zautomatizován, a obchodník se tak může více věnovat samotnému zákazníkovi. Ten přehledně vidí své objednávky a faktury, nikdo mu nemusí posílat potvrzení objednávky, manuálně vyplňovat kvotace, faktury atd.

Jaká technologie v SAP Hybris umožňuje onu automatizaci?

Do SAP Hybris jsme integrovali naši technologii umělé inteligence (AI, Artificial Intelligence) SAP Leonardo, která umí pracovat s velkými daty. Máme předpřipraveny různé typické obchodní případy, které zákazník může ihned nasadit a využívat, například v marketingu tzv. next best offer – nejlepší nabídku pro zákazníka sestavenou podle nasbíraných dat. Systém vezme historická data o zákazníkovi, ta zkombinuje například s informacemi o tom, jak a kde se momentálně pohybuje na webu. Díky zapojení schopnosti předvídání mu může poskytnout nejlepší nabídku nejen podle jeho dat, ale také podle dat podobných zákazníků. Dále umí systém například automatické rozpoznávání „ticketingu“ (hlášení do helpdesku) u společností veřejných služeb, jako jsou elektrárny, plynárny, telekomunikace atd. Tyto společnosti zpracovávají velké množství servisních případů z e-mailů, mobilních zařízení apod., mají stovky operátorů vyřizujících potřeby a stížnosti zákazníků. Systém je schopen podle stylu zprávy sám rozpoznat, čeho se týká, a přiřadit ji konkrétnímu člověku s tím nejlepším know-how na danou problematiku, aby bylo vyřešení tohoto případu co nejrychlejší. Tyto a podobné technologie využíváme právě v SAP Leonardo, potažmo v SAP Hybris.

Využíváte pro zpracování velkých dat v SAP Hybris i SAP HANA?

Spíše bych řekl, že jde o jednu platformu, která bez nutnosti složitě integrovat různé systémy využívá jednotná data a získává z nich informace. Má tedy data o tom, co zákazník dělal v obchodě, jaký má asi problém, když sledoval web společnosti, a tyto informace maximálně využívá. V tom spočívá síla celé platformy, protože uživatel má k dispozici jeden systém, který mu poskytuje informace bez nutnosti integrovat do něj další systémy. Můžete sice použít různé jiné systémy, které zvládají třídění dat, například podle nejlepšího servisního případu, ale potřebujete je něčím nakrmit. Navíc už nemusejí být schopny podchytit a zvládnout větší objem dat a nemají jednotný front-end systém. Dnes je zdrojů dat, které do systému padají, podstatně více. Typické dnes je, že o sobě zákazník nechce dávat žádné informace. Pošlu mu e-mail a on jej vůbec neotevře, neodpoví a nezvedá ani telefon. Avšak způsob, jakým se pohybuje po mém webu, ten mi poskytne informací mnohem více. Starší osamocené systémy toto nejsou vůbec schopné podchytit, museli byste je propojit do jednoho. My nabízíme SAP Hybris, který už ona propojení má, a k tomu ještě využívá inteligenci SAP Leonardo.

Rubriky: ByznysČeské ITCloudEkomerceInternetPodnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

Zprávičky

Výrobce čipů Texas Instruments investuje v USA 60 miliard dolarů a vytvoří místa

19. 6. 2025
Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů
Zprávičky

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

19. 6. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Senát USA schválil zákon o stablecoinech označovaný za milník pro kryptoměny

19. 6. 2025
Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy
Zprávičky

Operátoři musí do roku 2030 pokrýt 600 bílých míst bez signálu, rozhodl ČTÚ

19. 6. 2025

Zprávičky

Výrobce čipů Texas Instruments investuje v USA 60 miliard dolarů a vytvoří místa

ČTK
19. 6. 2025

Americký výrobce počítačových čipů Texas Instruments (TI) investuje ve Spojených státech více než 60

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Redakce
19. 6. 2025

Boj technologických gigantů o AI odborníky dosáhl nebývalých rozměrů. Generální ředitel OpenAI Sam Altman

Kryptoměny a jejich ekonomika

Senát USA schválil zákon o stablecoinech označovaný za milník pro kryptoměny

ČTK
19. 6. 2025

Americký Senát schválil zákon, který vytváří regulační rámec pro kryptoměny vázané na americký dolar

Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy

Operátoři musí do roku 2030 pokrýt 600 bílých míst bez signálu, rozhodl ČTÚ

ČTK
19. 6. 2025

Mobilní operátoři by měli do konce roku 2030 pokrýt 600 tzv. bílých míst, kde

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

Investice onsemi v Rožnově by měla být největší zahraniční investicí v ČR

ČTK
19. 6. 2025

Výběr informací o plánované investici společnosti onsemi v Rožnově pod Radhoštěm (k prvnímu výročí

Trump opět prodlouží lhůtu pro prodej TikToku v USA, tentokrát o 90 dní

ČTK
18. 6. 2025

Americký prezident Donald Trump opět prodlouží lhůtu pro prodej populární aplikace pro krátká videa

Trumpův chystaný chytrý telefon se podle expertů bude vyrábět v Číně

ČTK
18. 6. 2025

Chystaný chytrý telefon firmy The Trump Organization se podle expertů oslovených serverem CNBC bude

Sociální sítě se poprvé staly nejčastějším zdrojem informací v USA

ČTK
18. 6. 2025

Sociální sítě se poprvé staly komunikačním kanálem, odkud čerpalo zprávy nejvíce Američanů. Uvádí to

Tiskové zprávy

Česká obchodní inspekce uskutečnila v prvním čtvrtletí 174 kontrol internetových obchodů, porušení předpisů zjistila ve 151 kontrolách

Denní používání AI v kancelářích za půl roku vzrostlo o 233 %, ukazuje nový výzkum společnosti Slack

Pure Storage představuje cloud pro podniková data. Zákazníkům umožní spravovat data namísto úložišť

Falešní bankéři způsobili meziročně o 41 % vyšší škody

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

GFI KerioControl 9.5: integrace VPN technologií a silnější ochrana proti zero day útokům

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

AIBO

Black Hat SEO

Programmer C/C++

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • První umělé zatmění Slunce – s českou účastí
  • Psi bez lidí možná dokážou přežít lépe, než si myslíme
  • Astronomové pořídili nejpodrobnější tisícibarevný snímek galaxie

RSS AbcLinuxu RSS

  • Facebook podporuje Passkeys
  • Midjourney V1 Video Model
  • Zed má nově v sobě integrovaný debugger

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.