Google začíná cílit reklamu na základě online aktivit uživatelů

David Budai, 12. březen 2009 05:40 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Logo
Společnost Google ve středu spustila zkušební verzi takzvané zájmově orientované reklamy, která by měla být přesně cílena na jednotlivé uživatele. Informace o oblastech jeho zájmů by měly být získávány například z historie navštívených webů. Google chce touto cestou nabídnout inzerentům nové možnosti, jak dostat jejich reklamu k těm správným lidem, a tím samozřejmě navýšit zisk v této oblasti.

Google

Přestože jsou techniky, které zobrazují reklamu na základně internetové aktivity jednotlivých uživatelů známé již delší dobu, Google se jim vyhýbal velkým obloukem. Reklama doposud vycházela z obsahu prohlíženého webu nebo z výrazů, které uživatel zadal do vyhledávače. „Existují však situace, kdy nám klíčová slova a obsah webu neposkytne dostatek informací, abychom mohli nabídnout odpovídající reklamu,“ napsala v příspěvku na firemním blogu Susan Wojcickiová, viceprezidentka společnosti Google pro řízení produktů.

Google proto spustil novou formu cílené reklamy, nazvané „Interest Based Advertising“, která se momentálně nachází ve fázi testování a do ostrého provozu by se měla dostat během několik týdnů. Zájmově orientovaná reklama je založena na technologii, kterou Google získal v roce 2007 akvizicí společnosti DoubleClick za 3,1 miliardy dolarů, a bude se zobrazovat na základě navštívených webových stránek nebo třeba videí, která si uživatel pouští. Objeví se na obsahové síti Googlu, která čítá tisíce webů, a na videoportálu YouTube.

Nová forma reklamy terčem kritiky

Podle Googlu budou mít uživatelé možnost nastavit si kategorie z oblasti jejich zájmů a zároveň vybrat ty, které by se zobrazovat neměly. Společnost samozřejmě tuto skutečnost vyzdvihuje, protože se prakticky ihned po oznámení této formy reklamy objevily hlasy, které ji označují za další výrazný zásah do soukromí na internetu. Podobné služby přitom již dříve představily konkurenční společnosti jako Yahoo či Microsoft.

Google je však ohledně shromažďování citlivých informací terčem kritiků dlouhou dobu. Díky svému dominantnímu postavení na trhu vyhledávání totiž dokáže vytvářet rozsáhlé informační databáze, což se mnohým nelíbí. Společnost však zdůraznila, že brala u zájmově orientované reklamy otázku soukromí velmi vážně.

Nové reklamní řešení by mělo přinést výhody všem stranám. Inzerenti budou moci přesněji cílit svou reklamu na základě zájmových kategorií a získávat nové zákazníky například oslovením uživatelů nebo zákazníků, kteří již v minulosti navštívili jejich webovou stránku. Uživatelům by naopak novinka měla přinést relevantnější a zajímavější reklamu.

Google si samozřejmě od celé věci slibuje navýšení zisků plynoucích z vyššího počtu prokliknutí. Zhruba 97 procent svého příjmu, který v roce 2008 i navzdory recese vzrostl o 31 procent na 22 miliard dolarů, totiž generuje prodejem internetové reklamy.

Přečtěte si také


Google umožňuje sledovat pozici uživatelů mobilních telefonů
Google spustil offline přístup ke službě Gmail
Soud zamítl žalobu, podle které Google svými fotografiemi porušil soukromí


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů