iPad se začal prodávat ve světě, nákupní šílenství se opakuje

Petr Švec , 28. květen 2010 11:35 0 komentářů

Dnes ráno zahájila americká společnost Apple prodej svého „nejnovějšího výtvoru,“ tabletu iPad, v některých zemích mimo USA. Termín dostupnosti pro ČR stále neznáme.

Apple
Steve Jobs představuje nový iPad

S úderem osmé hodiny ranní se iPad začal oficiálně prodávat v dalších devíti zemích světa. Jako první přišlo na řadu Japonsko a Austrálie. První zprávy hovoří o tom, že „ipad-mánie,“ kterou jsme mohli pozorovat už při uvedení tohoto zařízení na trh v USA, se bude opět opakovat. Jen v japonském hlavním městě Tokiu vytvořilo zhruba 1 200 zájemců frontu dlouhou celých 800 metrů. V tuto chvíli lze iPad pořídit i v některých evropských zemích, jako je Francie, Itálie, Německo, Španělsko, Švýcarsko a Velká Británie. V průběhu odpoledne se Apple iPad začne prodávat i na území Kanady. Datum uvedení do dalších zemí, tedy i do České republiky, zatím ovšem neznáme.

Celkově se zdá, že světové ceny iPadu budou mírně vyšší, než ty americké. Pro srovnání, 16GB wi-fi verze zařízení vyjde v USA na 499 dolarů (zhruba 9 980 Kč), zatímco v Japonsku se prodává v přepočtu za 537 dolarů (10 740 Kč). Cena pro evropské trhy by, vzhledem k politice Applu, měla být ještě vyšší. Zhruba tři pětiny příjmů Applu pochází z trhů mimo USA.

iPad si podle původních plánů Applu měl svou světovou premiéru odbít už před měsícem. Silná poptávka v USA a problémy se zajištěním plynulých dodávek ale společnost přinutily termín uvedení odsunout. Problémy s uspokojením poptávky se obecně zdají být největším problémem iPadu. Pro Apple jeho výrobu zajišťují smluvní výrobci především z oblasti východní a jihovýchodní Asie. Kromě nich se Apple musí spolehnout i na desítky dalších dodavatelů, což možnost zpoždění, nebo výpadku dodávek jen zvyšuje.

iPad je zatím nejrychleji se prodávajícím zařízením, které Apple kdy uvedl na trh. I veleúspěšnému telefonu iPhone, poprvé představenému v roce 2007, trvalo dosažení magické hranice 1 milionu prodaných zařízení celých 74 dnů. iPadu se to podařilo za pouhých 28 dnů a počet prodaných zařízení každým dnem rychle narůstá. Jednou z hlavních výhod Applu je především neschopnost ostatních výrobců uvést dostatečně rychle jakékoliv konkurenceschopné zařízení. Nejblíže je pravděpodobně americký výrobce Hewlett-Packard, který už v létě plánuje uvést několik tabletů jak s Windows, tak i s novým WebOS, který firma získala akvizicí výrobce Palm. Kromě HP by do konce roku vlastní tablety měly představit výrobci Dell a Lenovo. Microsoft svůj ambiciózní projekt Courier zcela zastavil.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

ISP DNS Stack chrání doménu .CZ v případě útoku proti DNS serverům

Pavel Houser , 12. prosinec 2017 12:53

Sdružení CZ.NIC zvyšuje bezpečnost Internetu v ČR, na nové službě se zatím podílí Seznam.cz a Vodafo...

Více 0 komentářů

Apple kupuje aplikaci pro rozpoznávání hudby Shazam

ČTK , 12. prosinec 2017 08:00

Shazam umožňuje uživatelům prostřednictvím mikrofonu chytrého telefonu identifikovat hudbu hrající v...

Více 1 komentářů

APEK: Dnes obrat za miliardu?

Pavel Houser , 11. prosinec 2017 13:04

Právě dnes očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na in...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Termínový kontrakt na bitcoin při debutu stoupl až na 18 700 dolarů

ČTK , 11. prosinec 2017 10:39

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém debutu ve Spojených státech zpevnil o více ...

Více 0 komentářů

Western Digital zruší arbitráž proti Toshibě

ČTK , 11. prosinec 2017 08:00

Japonská společnost Toshiba a americká firma Western Digital se v zásadě dohodly na urovnání sporu o...

Více 0 komentářů

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů