Kindle 3 se stal nejprodávanějším produktem v historii Amazonu

Petr Švec , 03. leden 2011 08:00 2 komentářů

Elektronická čtečka Kindle 3 v popularitě předehnala i nejnovější díl série Harry Potter. Během nejúspěšnějšího dne se jí prodalo na 13,7 milionů kusů.

Amazon Kindle
Amazon Kindle 3

Americká společnost Amazon oznámila, že aktuální třetí generace čtečky elektronických knih Kindle se stala nejúspěšnějším produktem v historii internetového portálu Amazon. Kindle se tak podařilo porazit i takového konkurenta, jakým byl poslední díl čarodějnické série Harry Potter. Amazon bohužel neuvedl, kolik kusů Kindle se mu od zahájení prodejů podařilo prodat. Vzhledem k tomu, že jen 29. listopadu, tedy v den nejintenzivnějších objednávek Kindle, se prodalo na 13,7 milionů kusů zařízení, lze odhadovat, že celkové výsledky se budou pohybovat v řádu stovek milionů kusů.

„Jsme vděční milionům zákazníků, kteří učinili nový Kindle nejprodávanějším produktem v historii Amazonu. Mnoho zákazníků, kteří si pořídili čtečku Kindle, rovněž vlastní LCD tablet. Uživatelé sami tvrdí, že tablety používají spíše na hraní her, sledování videí a prohlížení webu, zatímco Kindle jim slouží jako čtečka elektronických dokumentů. Nízká pořizovací cena 139$ taktéž představuje klíčový faktor, díky němuž zákazníci nemusejí dlouze vybírat,“ nechal se slyšet zakladatel Amazonu a současný CEO společnosti, Jeff Bezos.

Jak už bylo zmíněno, nejúspěšnějším dnem z hlediska prodejů byl 29. listopad 2010. Během jediného dne Amazon zaznamenal objednávku 13,7 milionů kusů čtečky elektronických knih Kindle. Zákazníci si tak v průměru objednávali necelých 571 tisíc Kindlů každou hodinu, respektive 158 kusů za jedinou vteřinu. Prodej milionů kusů jednoho zařízení během jednoho dne je něco nevídaného a v porovnání s Kindle tak jako absolutní propadák vypadají i veleúspěšné produkty společnosti Apple, tedy tablet iPad či telefony iPhone. Apple se tak například „pouhý“ milion iPadů podařilo prodat „až“ za 28 dnů od jejich uvedení na trh, přičemž během prvního dne si jich zákazníci koupili zhruba 300 tisíc kusů.

Srovnání se společností Apple, jejíž produkty jsou v posledních letech velmi oblíbené, je ovšem pouze ilustrační. Produkty obou firem jsou tradičně zcela jinak zaměřeny, a to jak z hlediska cenové politiky, tak i funkcí. Zatímco Apple tradičně staví na originalitě, poutavém designu a zajímavých funkcích, Amazonu se čtečku Kindle podařilo prosadit především díky velmi nízké ceně. Základní WiFi verze přijde zájemce na 139 dolarů (zhruba 2 600 Kč), „luxusnější“ 3G varianta pak na 189 dolarů (okolo 3 500 Kč). Současná třetí generace je tak nejlevnějším Kindle všech dob a jednou z nejlevnějších čteček na trhu vůbec. Oproti svým starším bratříčkům je ovšem lehčí, tenčí, vybavená novou zobrazovací technologií E Ink a disponuje několika zcela novými funkcemi.

Prodej samotné čtečky Kindle je pro Amazon velmi pravděpodobně jen minimálně ziskovou záležitostí, pokud na ní společnost dokonce negeneruje ztrátu. Amazon ovšem vydělává na prodeji elektronických knih, časopisů a novin, kterých jsou v současnosti dostupné desítky tisíc a další přibývají.

Zdroj: Amazon


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 05. duben 2011 10:58

Ta cena při nákupu v USA je už bohužel trošku někde jinde, někomu se už asi víc vyplatí koupit si jej tady s českou zárukou - http://www.nej-ceny.cz/257469/amazon-kindle-3-wi-fi.html

Ondřej Cahlík #2
Ondřej Cahlík 18. duben 2011 02:35

Petře, nezlob se, ale taháš nás za nos.

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů