Kindle 3 se stal nejprodávanějším produktem v historii Amazonu

Petr Švec , 03. leden 2011 08:00 2 komentářů

Elektronická čtečka Kindle 3 v popularitě předehnala i nejnovější díl série Harry Potter. Během nejúspěšnějšího dne se jí prodalo na 13,7 milionů kusů.

Amazon Kindle
Amazon Kindle 3

Americká společnost Amazon oznámila, že aktuální třetí generace čtečky elektronických knih Kindle se stala nejúspěšnějším produktem v historii internetového portálu Amazon. Kindle se tak podařilo porazit i takového konkurenta, jakým byl poslední díl čarodějnické série Harry Potter. Amazon bohužel neuvedl, kolik kusů Kindle se mu od zahájení prodejů podařilo prodat. Vzhledem k tomu, že jen 29. listopadu, tedy v den nejintenzivnějších objednávek Kindle, se prodalo na 13,7 milionů kusů zařízení, lze odhadovat, že celkové výsledky se budou pohybovat v řádu stovek milionů kusů.

„Jsme vděční milionům zákazníků, kteří učinili nový Kindle nejprodávanějším produktem v historii Amazonu. Mnoho zákazníků, kteří si pořídili čtečku Kindle, rovněž vlastní LCD tablet. Uživatelé sami tvrdí, že tablety používají spíše na hraní her, sledování videí a prohlížení webu, zatímco Kindle jim slouží jako čtečka elektronických dokumentů. Nízká pořizovací cena 139$ taktéž představuje klíčový faktor, díky němuž zákazníci nemusejí dlouze vybírat,“ nechal se slyšet zakladatel Amazonu a současný CEO společnosti, Jeff Bezos.

Jak už bylo zmíněno, nejúspěšnějším dnem z hlediska prodejů byl 29. listopad 2010. Během jediného dne Amazon zaznamenal objednávku 13,7 milionů kusů čtečky elektronických knih Kindle. Zákazníci si tak v průměru objednávali necelých 571 tisíc Kindlů každou hodinu, respektive 158 kusů za jedinou vteřinu. Prodej milionů kusů jednoho zařízení během jednoho dne je něco nevídaného a v porovnání s Kindle tak jako absolutní propadák vypadají i veleúspěšné produkty společnosti Apple, tedy tablet iPad či telefony iPhone. Apple se tak například „pouhý“ milion iPadů podařilo prodat „až“ za 28 dnů od jejich uvedení na trh, přičemž během prvního dne si jich zákazníci koupili zhruba 300 tisíc kusů.

Srovnání se společností Apple, jejíž produkty jsou v posledních letech velmi oblíbené, je ovšem pouze ilustrační. Produkty obou firem jsou tradičně zcela jinak zaměřeny, a to jak z hlediska cenové politiky, tak i funkcí. Zatímco Apple tradičně staví na originalitě, poutavém designu a zajímavých funkcích, Amazonu se čtečku Kindle podařilo prosadit především díky velmi nízké ceně. Základní WiFi verze přijde zájemce na 139 dolarů (zhruba 2 600 Kč), „luxusnější“ 3G varianta pak na 189 dolarů (okolo 3 500 Kč). Současná třetí generace je tak nejlevnějším Kindle všech dob a jednou z nejlevnějších čteček na trhu vůbec. Oproti svým starším bratříčkům je ovšem lehčí, tenčí, vybavená novou zobrazovací technologií E Ink a disponuje několika zcela novými funkcemi.

Prodej samotné čtečky Kindle je pro Amazon velmi pravděpodobně jen minimálně ziskovou záležitostí, pokud na ní společnost dokonce negeneruje ztrátu. Amazon ovšem vydělává na prodeji elektronických knih, časopisů a novin, kterých jsou v současnosti dostupné desítky tisíc a další přibývají.

Zdroj: Amazon


Komentáře

Náhodný kolemjdoucí #1
Náhodný kolemjdoucí 05. duben 2011 10:58

Ta cena při nákupu v USA je už bohužel trošku někde jinde, někomu se už asi víc vyplatí koupit si jej tady s českou zárukou - http://www.nej-ceny.cz/257469/amazon-kindle-3-wi-fi.html

Ondřej Cahlík #2
Ondřej Cahlík 18. duben 2011 02:35

Petře, nezlob se, ale taháš nás za nos.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

OBSE nezjistila, kdo loni napadl její servery

ČTK , 20. únor 2017 07:00

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) nedokáže identifikovat strůjce loňských hacke...

Více 0 komentářů

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů