Reference zákazníků jako ukazatel úspěšnosti e-shopů

Jiří Kocourek , 01. prosinec 2009 11:44 0 komentářů

Pero
S blížícím se obdobím Vánoc se také zvyšuje frekvence nákupního chování zákazníků tuzemských elektronických obchodů. Jedním z hlavních ukazatelů dobrého e-shopu je důvěryhodnost. Stále více se tedy prosazují služby zprostředkovávající zkušenosti zákazníků. Zákazníci tak referencemi mohou přispět k pročištění přesyceného trhu a posílení důvěryhodnosti online obchodování

Web-obchod
Hodnocení zákazníků ukazatelem úspěšnosti e-shopů

Zákazníci tuzemských e-shopů hrají stále podstatnější roli v hodnocení jejich serióznosti. Potvrzují to odborníci pohybující se na trhu.

Konkurence zejména v listopadu a prosinci

V předvánočním období graduje konkurenční boj provozovatelů online obchodů. Důsledkem rivalského souboje jsou mnohamilionové sumy investované do získání nových zákazníků. Společným jmenovatelem taktiky tuzemských e-shopů je především nastavení nízkých cen. Mnohdy tak činí na úkor kvality poskytovaných služeb, což u části veřejnosti vyvolává obavy z online obchodování. V poslední době proto nabývají na významu služby, které lidem zprostředkovávají zkušenosti zákazníků v konkrétních e-shopech.

"Zákaznické hodnocení samozřejmě vítáme. Pomáhá zlepšovat pověst nakupování přes internet, která je stále plná předsudků. Navíc přispívá i ke zlepšení úrovně jednotlivých obchodů," uvedla Hana Hutlová, vedoucí marketingové oddělení společnosti Vivantis, provozovatele několika elektronických obchodů.

Možnost zveřejnit na internetu názory zákazníků již delší dobu nabízí diskuzní fóra zbožových vyhledávačů. Provozovatelé největších internetových obchodů však vidí budoucnost zákaznického hodnocení v mnohem komplexnějších službách. Důležitá je pro ně především nezávislost a odborná způsobilost. "Objektivním službám, které zpřístupňují reálné zkušenosti zákazníků, přikládáme samozřejmě velkou pozornost. Pokud názory nejsou cenzurovány, lze díky nim získat relevantní zpětnou vazbu," vysvětlila Jitka Hejná, marketingová manažerka e-shopu Megapixel.

Zprostředkování zkušeností zákazníků s online obchodováním se v Česku věnuje služba Ověřeno zákazníky. Službu provozuje portál Heureka.cz, který před několika dny představil související projekt s názvem GaranceNakupu.cz. Novinka cílí na zákazníky, kteří nemají zkušenosti s elektronickými nákupy a trpí počáteční nedůvěrou. Systém dokonce garantuje možnost vrácení peněz v případě chybného dodání výrobků, čímž posiluje věrohodnost tuzemských e-shopů.

Pozor na aukční portály

S názorem k internetovému obchodování se vyjádřil také Petr Král z nákupní galerie Mall.cz. Ten hodnotil byznys aukčních portálů. Aukční portály podle něj prezentují, že mezi nejčastěji prodávané komodity patří vedle sběratelských předmětů také elektronika. A právě u podobných komodit, kde existuje riziko vady či pozdější poruchy, která si vyžaduje reklamace, může zákazníka čekat nemilé překvapení. "U neprověřeného prodejce pak často nemusí pochodit z hlediska vstřicnosti a z rutinní reklamace se může stát velmi zdlouhavé a únavné dohadování. Nezřídkakdy se už nepodaří prodejce dohledat vůbec," řekl Petr Král, marketingový ředitel Mall.cz.

Král nakonec dodal, že zákazníkům zejména v předvánočním období doporučuje nakupovat u zavedených značek či řetězců, které poskytují spolehlivé a často nadstandardní služby.

Přečtěte si také

V e-shopech nakupovalo již přes 90 % internetové populace
Stále roste význam internetových vyhledávačů zboží


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů