Reference zákazníků jako ukazatel úspěšnosti e-shopů

Jiří Kocourek , 01. prosinec 2009 11:44 0 komentářů

Pero
S blížícím se obdobím Vánoc se také zvyšuje frekvence nákupního chování zákazníků tuzemských elektronických obchodů. Jedním z hlavních ukazatelů dobrého e-shopu je důvěryhodnost. Stále více se tedy prosazují služby zprostředkovávající zkušenosti zákazníků. Zákazníci tak referencemi mohou přispět k pročištění přesyceného trhu a posílení důvěryhodnosti online obchodování

Web-obchod
Hodnocení zákazníků ukazatelem úspěšnosti e-shopů

Zákazníci tuzemských e-shopů hrají stále podstatnější roli v hodnocení jejich serióznosti. Potvrzují to odborníci pohybující se na trhu.

Konkurence zejména v listopadu a prosinci

V předvánočním období graduje konkurenční boj provozovatelů online obchodů. Důsledkem rivalského souboje jsou mnohamilionové sumy investované do získání nových zákazníků. Společným jmenovatelem taktiky tuzemských e-shopů je především nastavení nízkých cen. Mnohdy tak činí na úkor kvality poskytovaných služeb, což u části veřejnosti vyvolává obavy z online obchodování. V poslední době proto nabývají na významu služby, které lidem zprostředkovávají zkušenosti zákazníků v konkrétních e-shopech.

"Zákaznické hodnocení samozřejmě vítáme. Pomáhá zlepšovat pověst nakupování přes internet, která je stále plná předsudků. Navíc přispívá i ke zlepšení úrovně jednotlivých obchodů," uvedla Hana Hutlová, vedoucí marketingové oddělení společnosti Vivantis, provozovatele několika elektronických obchodů.

Možnost zveřejnit na internetu názory zákazníků již delší dobu nabízí diskuzní fóra zbožových vyhledávačů. Provozovatelé největších internetových obchodů však vidí budoucnost zákaznického hodnocení v mnohem komplexnějších službách. Důležitá je pro ně především nezávislost a odborná způsobilost. "Objektivním službám, které zpřístupňují reálné zkušenosti zákazníků, přikládáme samozřejmě velkou pozornost. Pokud názory nejsou cenzurovány, lze díky nim získat relevantní zpětnou vazbu," vysvětlila Jitka Hejná, marketingová manažerka e-shopu Megapixel.

Zprostředkování zkušeností zákazníků s online obchodováním se v Česku věnuje služba Ověřeno zákazníky. Službu provozuje portál Heureka.cz, který před několika dny představil související projekt s názvem GaranceNakupu.cz. Novinka cílí na zákazníky, kteří nemají zkušenosti s elektronickými nákupy a trpí počáteční nedůvěrou. Systém dokonce garantuje možnost vrácení peněz v případě chybného dodání výrobků, čímž posiluje věrohodnost tuzemských e-shopů.

Pozor na aukční portály

S názorem k internetovému obchodování se vyjádřil také Petr Král z nákupní galerie Mall.cz. Ten hodnotil byznys aukčních portálů. Aukční portály podle něj prezentují, že mezi nejčastěji prodávané komodity patří vedle sběratelských předmětů také elektronika. A právě u podobných komodit, kde existuje riziko vady či pozdější poruchy, která si vyžaduje reklamace, může zákazníka čekat nemilé překvapení. "U neprověřeného prodejce pak často nemusí pochodit z hlediska vstřicnosti a z rutinní reklamace se může stát velmi zdlouhavé a únavné dohadování. Nezřídkakdy se už nepodaří prodejce dohledat vůbec," řekl Petr Král, marketingový ředitel Mall.cz.

Král nakonec dodal, že zákazníkům zejména v předvánočním období doporučuje nakupovat u zavedených značek či řetězců, které poskytují spolehlivé a často nadstandardní služby.

Přečtěte si také

V e-shopech nakupovalo již přes 90 % internetové populace
Stále roste význam internetových vyhledávačů zboží


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů

ČTÚ: Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se zúčastní 6 subjektů

Pavel Houser , 24. květen 2017 09:00

Podle harmonogramu by ostrá aukce na celkem 5 kmitočtových bloků, každý o velikosti 40 MHz, měla zač...

Více 0 komentářů

Čínská firma chce vyvinout dron, který unese přes tunu nákladu

ČTK , 24. květen 2017 08:00

Jeden z největších čínských internetových prodejců JD.com oznámil, že se chystá vyvinout bezpilotní ...

Více 0 komentářů

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů