Firemní nabídka personálních serverů pro nábor s ohledem na efektivitu

Jiří Kocourek , 01. červenec 2009 08:39 1 komentářů

Práce
Krize ekonomiky přináší změnu v chování a preferencích podniků. Ty jsou nuceny poohlížet se po efektivních řešeních. Ve firemních náborových procesech to platí dvojnásob. V prvním díle článku jsme představili novinku na personálním trhu, modul Statistiky, který je součástí služby LMC G2. Dnes přinášíme pohled na firemní nabídku a efektivní řešení dalších hráčů na trhu personalistiky, jako jsou Sprace.cz, JobDNES.cz nebo Monster.cz.

Sprace
Sprace.cz

Společnost LMC, provozovatel elektronických pracovních portálů Jobs.cz a Práce.cz, se rozhodla vyhovět firemní klientele a její poptávce po účinných řešeních za pokud možno co nejméně vynaložených prostředků. Produktem této snahy je nová aplikace Statistiky, která je součástí známého náborového nástroje LMC G2. Jedná se o komplexní balíček služeb, které se mohou stát významným pomocníkem pro sledování a kontrolu nákladů vynaložených na nábor.

Statistiky na zakázku

Mezi přední konkurenty personálních portálů LMC patří server Spráce.cz. Dle Martina Mesršmída, vedoucího IT vývoje Spráce.cz, statistiky v náborovém systému Spráce.cz HR-Systém vznikají na zakázku konkrétních klientů, přičemž zobecněné verze těchto statistik jsou součástí základní nabídky HR-Systému a mohou tak přinést vysokou přidanou hodnotu i těm uživatelům, kteří nemají definovánu vlastní metodiku reportingu. Statistiky jsou generovány vždy za určité období vybrané uživatelem, a to ve formátu MS Excel, aby s nimi bylo možné dále pracovat a vytvořit takové výstupy, jaké jsou právě potřeba.

První významnou statistikou, která je použitelná pro většinu klientů, je „Analýza zdrojů“ - vyhodnocení úspěšnosti náboru podle jednotlivých inzertních kanálů. HR-Systém se neomezuje pouze na inzerci na portálu Spráce.cz, ale umožňuje exportovat pracovní pozice na jiné pracovní portály, na korporátní webové stránky, personálním agenturám atd.

“Příchozí životopisy si nesou informaci, ze kterého zdroje pocházejí, a proto je možné zpracovat nejen statistiku, kolik životopisů z kterého zdroje přišlo, ale i to, jak daleko kandidáti z daného zdroje došli v procesu náboru – tedy kolik jich úspěšně prošlo prvním kolem pohovorů, kolik druhým kolem, kolik jich bylo skutečně zaměstnáno a kolik jich muselo být odmítnuto. Takto je názorně vidět kvalita jednotlivých zdrojů a je možné optimalizovat rozložení výdajů za inzerci,“ popisuje fungování systému Martin Mesršmíd.

Obdobná statistika pak umožňuje porovnat kvalitu uchazečů z jednotlivých personálních agentur.

Další statistika nazvaná „Množství kandidátů“ znázorňuje stav náboru podle jednotlivých pracovních pozic. U každé pozice je zobrazeno datum začátku náboru, doba jeho trvání, celkový počet přihlášených kandidátů a počet kandidátů v jednotlivých fázích náboru a personalista, který má pozici na starost. Součástí této statistiky je také souhrnný náhled na aktuální stav náboru přes všechny pracovní pozice. Je tak možné průběžně vyhodnocovat práci HR oddělení i jednotlivých personalistů a upravovat priority zpracování u těch pozic, jejichž nábor již trvá delší dobu.

Statistika „Offer letter“ vypisuje konkrétní kandidáty, kterým byl za sledované období zaslán nabídkový dopis, délku náboru na dané pozici do zaslání nabídkového dopisu, informaci, zda byl kandidátem nabídkový dopis akceptován a zda je kandidát již přijat a v případě přijetí i celkovou dobu náboru na dané pozici do jejího obsazení přijatým kandidátem.

Statistika „Přehled inzerce“ pak znázorňuje spotřebu kreditů na portálu Spráce.cz podle jednotlivých personalistů. Za pomocí této statistiky a statistiky „Množství kandidátů“ je pak možné vyhodnotit, jak efektivně zachází jednotliví personalisté s inzercí vzhledem k úspěšnosti náboru na jimi spravovaných pozicích. Tento přehled pak oceňují zejména personální agentury, které se někdy potýkají s problémem nadměrného čerpání inzerce konkrétními zaměstnanci.

„Mimo modul statistik je pak klientům k dispozici ještě reporting u jednotlivých pozic, ze kterého je možné detailně zjistit kolikrát a na kterých portálech byla pozice inzerována, kolik kandidátů se na ni přihlásilo a je možné graficky znázornit vývoj náboru (četnost došlých odpovědí na pozici v průběhu její inzerce),“ dodal nakonec vedoucí IT vývoje Spráce.cz.

JobDNES.cz se silnou podporou iDnes

JobDNES.cz
JobDNES.cz

Renata Štěpinová, Project Manager JobDNES.cz (JD), uvedla, že obdobnou funkci, jako je modul Statistiky společnosti LMC, JobDNES.cz zatím nenabízí. „Nicméně náklady na nábor nových zaměstnanců může u nás firma snížit díky službám, které má právě např. LMC zpoplatněné,“ vysvětluje Štěpinová. Jedná se především o bezplatné prohlížení databáze CV, bezplatný firemní design, umístění loga k online inzerci, nastavení automatických importů zdarma, nastavení služby Stopař talentů (dle zadaných kritérií jsou CV uchazečů zasílány emailem), možnost vložení firemního videa do detailu inzerátu.

Jinými slovy lze podle Štěpinové pomocí efektivního a bezplatného zviditelnění firmy na JobDNES.cz náklady na nábor spíše snížit. "Nabídkou této pestré škály bezplatných služeb, je JD rozhodně efektivním (a méně nákladným) způsobem pro hledání nových zaměstnanců. Většina z výše uvedených služeb je u konkurence zpoplatněná,“ dodala zástupkyně personálního serveru JobDNES.cz.

V rámci efektivity řešení připomněla manažerka JobDnes.cz také možnost zviditelnění (již zpoplatněno) a serióznost díky záštitě iDNES.cz. Pomocí internetových příplatků zde lze personální inzerci klienta zviditelnit na Home Page iDNES.cz.

Na českém trhu působí několik měsíců personální portál Spravnykrok.cz. Podle Ratibora Líbala, výkonného ředitele projektu, zde mají firmy přístup k následujícím údajům: Počet vyhledání jejich inzerátu (kolikrát zapsal uživatel do vyhledávače klíčové slovo, které vedlo k vyhledání inzerátu), počet zobrazení detailu inzerátů (kolik lidí kliklo na váš inzerát), počet odeslaných CV (kolik lidí odpovědělo na váš inzerát). To vše je uváděno v absolutních hodnotách i procentech.

Dále je možné získat obdobný pohled na práci jednotlivých personalistů nebo
nadefinovaných skupin (nábor pro divizi, oddělení). Plus systém umožňuje sledovat proces náboru a pomáhá s odpověďmi pro kandidáty.

Systémy Monster MHX a THS

MHX
Screen systému Monster MHX

Základní informace o možnosti reportingu, který je možné v současné době využít pro služby Monster.cz, poskytl Jaroslav Macnar, Marketing Director Eastern Europe at Monster Worldwide. Zmínil především nový systém pro správu kandidátu a inzerce s názvem Monster MHX. Jedná se o bezplatnou službu pro všechny firmy využívající zveřejnění inzerátu na Monster.cz. Systém umožňuje standardně reporting následujících parametrů: Nedokončené inzeráty, Inzeráty ve zpracování, Aktivní inzeráty, Expirované inzeráty, Archivované inzeráty.

HR pracovník, má tedy okamžitý přehled o stavu jakéhokoli inzerátu s možností okamžité práce na jakékoli skupině těchto inzerátů (úpravy textu, zveřejnění, stažení..). Pro každou zadanou pozice je možné sledovat nebo reportovat základní KPIs (klíčový ukazatel výkonu), tj: Název pozice, Datum platnosti inzerátu, Celkový počet zobrazení teto pozice při vyhledání budoucím kandidátem, Počet kliknutí (kliknutí na aktivní prvky v těle inzerátu, „odkliky“ na firemní HR formulář) a nakonec Počet odpovědí (přes online formulář Monster nebo email).

Stejné možnosti má HR pracovník s kandidáty, kteří reagovali na danou pozici. Pro kandidáty je možné reportovat: Kandidáti pro aktivní pozice, Kandidáti pro expirované pozice, Kandidáti pro archivované pozice, Kandidáti pro pozice ve zpracovní

“Jako rozšířenou verzi reportingu je možné využít modul TMS(Talent Management system), který je placený a přináší kompletní možnosti reportovat jakýkoli parametr HR náborové procesu,“ vysvětluje Jaroslav Macnar. TMS zvýrazňuje povědomí o firmě u potenciálních uchazečů o práci, nabízí pracovní pozice pro interní a externí kandidáty. Dále dokáže centralizovat vaše data online a automaticky je zálohovat. Identifikuje nejlepší kandidáty za pomoci dotazníkových metod a případně metod AC. Analyzuje klíčové statistiky (KPI) náboru např. dobu náboru, efektivitu práce uživatelů systému a efektivitu využívaných zdrojů (agentury apod.). Zjednodušuje řízení pracovních nabídek a nástup nových zaměstnanců. Efektivně využívá knihovny dokumentů, dopisů a šablony testovacích formulářů.


Komentáře

jana #1
jana 08. duben 2014 15:53

Statistiky z personálních severů nemají žádný smysl. Důležitý je pouze jeden ukazatel a to je počet umístěných uchazečů z personálního serveru a toje ČR tak, že je JOBS a pak jsou na tom ostatní servery stejně - takový jako sprace, jobdnes a monster se mohou zařadit do velkého odstupu jsou na úrovni menších serverů - jen ta jejich cena je poněkud mimo. Mohu poskytnout pohled z druhé strany a tam tyto servery klidně převálcuje - dobraprace, joblist, topnabidky práce a další. Více to nemá smysl komentovat

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů

Soudy mají dle Šabatové zveřejňovat více rozhodnutí elektronicky

ČTK , 26. duben 2017 13:30

Kancelář veřejného ochránce práv není spokojená s tím, jak okresní, krajské a vrchní soudy naplňují ...

Více 0 komentářů

QNAP představuje řadu NAS serverů TS-x53B se čtyřjádrovým procesorem

Pavel Houser , 26. duben 2017 12:00

Řada TS-x53B s podporou duálního systému QTS-Linux umožňuje uživatelům vyvíjet nebo využívat balíčky...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Fiat Chrysler a Google nabízejí projížďku v samořízených autech

ČTK , 26. duben 2017 10:00

Waymo chce získat poznatky o tom, kam lidé chtějí v samořízených vozech jezdit....

Více 0 komentářů

Snaží se někdo vybudovat botnet na Google Play?

Pavel Houser , 26. duben 2017 08:00

Podle odhadů bylo celkem infikováno 600 000 zařízení....

Více 0 komentářů

Přes mobil nebo PC nakupují denně tři procenta lidí

ČTK , 26. duben 2017 07:15

Zhruba tři procenta lidí na světě nakupují denně prostřednictvím svého mobilního telefonu, stejně ta...

Více 0 komentářů

Vodafone testuje se svými zákazníky zařízení pro NB-IoT

Pavel Houser , 25. duben 2017 18:03

Úzkopásmový Internet věcí má využití v průmyslu, dopravě, ale i službách pro koncové uživatele....

Více 0 komentářů