Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím

11. srpen 2015 08:49 0 komentářů

Personalisté stále častěji vyhledávají kandidáty pro volné pracovní pozice na sociálních sítích. Je to způsobeno nejen obrovskou popularitou sítí Facebook a LinkedIn v ČR, ale i výrazným oživením pracovního trhu. Zatímco meziročně stoupl počet volných pracovních míst o 25 %, počet reagujících kandidátů na inzerci pracovních pozic klesl o 20 %.

Personalisté tak musí častěji pracovat s takzvanými pasivními kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají. Personalisté je tedy musí najít a napřímo je oslovit s nabídnou konkrétní pracovní pozice. Vyplývá to z šetření personální agentury Grafton Recruitment.

Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž 56 % reprezentují muži a 44 % ženy. Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc a jde o třetí nejpopulárnější síť po Facebooku a YouTube. Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství, finančních služeb, reklamy a marketingu a rovněž i telekomunikací. Nejvyhledávanější povolání, resp. dovednosti za loňský rok byly statistická analýza a dolování dat, middleware a integrační software, správa a řízení systémů pro ukládání dat, bezpečnost sítí a informací, SEO/SEM marketing a Business Intelligence.

Zatímco ještě nedávno fungoval Facebook spíš jako nástroj na „proklepnutí“ kandidátů, dnes je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci, stejně jako pro inzerování volných pracovních pozic. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 milionu stálých uživatelů, přičemž 51 % z toho tvoří ženy a 49 % muži. Nejvíce, 31 % žen a 32 % mužů, je z věkové kategorie 25 až 34 let. Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Na sociálních sítích však nehledají jen personalisté, ale i sami kandidáti. Nejaktivněji si počínájí zástupci generace X a Y. Dle šetření personální agentury Grafton Recruitment však celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu. „Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment a dodává: „Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online reputaci.“ To v praxi znamená, že by měli na svých profilech v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ radí Jitka Součková.

SEDMERO RAD PRO DOBROU ONLINE REPUTACI

  • Důkladně vyplňte svůj profil na LinkedInu a použijte v něm klíčová slova, která popisují vaše aktuální zaměstnání, nebo pozici, kterou hledáte. Usnadníte tak hledání personalistům.
  • Aktualizujte fotku ve svém profilu tak, aby korespondovala s vaší současnou podobou. Fotka by měla být profesionální (nikoliv ze sportu, či z dovolené).
  • Zkontrolujte, že se váš profil na LinkedInu shoduje s životopisem, který budete posílat do firem.
  • Upravte si koncovku LinkedIn profilu s celým jménem.
  • Vymažte nevhodné fotky a komentáře ze svého Facebook profilu.
  • Zkontrolujte, zda ve svém Facebook profilu nemáte nevhodné připomínky ke svým předešlým zaměstnavatelům a případně je smažte.
  • Nastavte si kontrolu obsahu přidávaného vašimi přáteli, ať máte plnou kontrolu nad tím, co se u vašeho profilu objeví.

Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů