Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím

11. srpen 2015 08:49 0 komentářů

Personalisté stále častěji vyhledávají kandidáty pro volné pracovní pozice na sociálních sítích. Je to způsobeno nejen obrovskou popularitou sítí Facebook a LinkedIn v ČR, ale i výrazným oživením pracovního trhu. Zatímco meziročně stoupl počet volných pracovních míst o 25 %, počet reagujících kandidátů na inzerci pracovních pozic klesl o 20 %.

Personalisté tak musí častěji pracovat s takzvanými pasivními kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají. Personalisté je tedy musí najít a napřímo je oslovit s nabídnou konkrétní pracovní pozice. Vyplývá to z šetření personální agentury Grafton Recruitment.

Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž 56 % reprezentují muži a 44 % ženy. Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc a jde o třetí nejpopulárnější síť po Facebooku a YouTube. Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství, finančních služeb, reklamy a marketingu a rovněž i telekomunikací. Nejvyhledávanější povolání, resp. dovednosti za loňský rok byly statistická analýza a dolování dat, middleware a integrační software, správa a řízení systémů pro ukládání dat, bezpečnost sítí a informací, SEO/SEM marketing a Business Intelligence.

Zatímco ještě nedávno fungoval Facebook spíš jako nástroj na „proklepnutí“ kandidátů, dnes je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci, stejně jako pro inzerování volných pracovních pozic. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 milionu stálých uživatelů, přičemž 51 % z toho tvoří ženy a 49 % muži. Nejvíce, 31 % žen a 32 % mužů, je z věkové kategorie 25 až 34 let. Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Na sociálních sítích však nehledají jen personalisté, ale i sami kandidáti. Nejaktivněji si počínájí zástupci generace X a Y. Dle šetření personální agentury Grafton Recruitment však celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu. „Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment a dodává: „Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online reputaci.“ To v praxi znamená, že by měli na svých profilech v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ radí Jitka Součková.

SEDMERO RAD PRO DOBROU ONLINE REPUTACI

  • Důkladně vyplňte svůj profil na LinkedInu a použijte v něm klíčová slova, která popisují vaše aktuální zaměstnání, nebo pozici, kterou hledáte. Usnadníte tak hledání personalistům.
  • Aktualizujte fotku ve svém profilu tak, aby korespondovala s vaší současnou podobou. Fotka by měla být profesionální (nikoliv ze sportu, či z dovolené).
  • Zkontrolujte, že se váš profil na LinkedInu shoduje s životopisem, který budete posílat do firem.
  • Upravte si koncovku LinkedIn profilu s celým jménem.
  • Vymažte nevhodné fotky a komentáře ze svého Facebook profilu.
  • Zkontrolujte, zda ve svém Facebook profilu nemáte nevhodné připomínky ke svým předešlým zaměstnavatelům a případně je smažte.
  • Nastavte si kontrolu obsahu přidávaného vašimi přáteli, ať máte plnou kontrolu nad tím, co se u vašeho profilu objeví.

Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů