margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Strojové učení v nákupních centrech

Pavel Houser , 08. březen 2017 17:23 2 komentářů

Česká společnost Blue Dynamic představila svůj produkt eMotion, který bude v provozech počítat návštěvníky a rozpoznávat jejich věk, pohlaví i náladu.

Jedná se o řešení postavené na cloudových službách a strojovém učení od Microsoftu. Jak uvádí Microsoft, systém má díky využití strojové učení neustále korigovat a zlepšovat své výstupy, aby co nejlépe predikoval chování a složení zákazníků.

Prostřednictvím platformy Azure řeší eMotion tři základní oblasti, a to sběr dat, jejich transformaci a následnou vizualizaci. V prvním kroku jsou data sbírána pomocí systému stojícího na Windows 10 IoT Core, který detekuje zákazníky a jejich obličeje. Zde dochází k nepřetržité analýze kamer, které obchodní prostory snímají.

Následná transformace zachycených dat na informace probíhá pomocí cloudové infrastruktury, především Azure IoT Hubu, ale i dalších prvků. Výstupem je informace o dané osobě, tedy především emoce, pohlaví a věk.

IoT Hub v tomto procesu slouží jako integrační platforma. Zajišťuje management došlých zpráv a jeho prostřednictvím dochází i ke správě připojených zařízení. Umožňuje vizualizovat jejich stav a provádět prediktivní údržbu.

Vzhledem k zabezpečení koncových bodů IoT Hubu, postaveného na SSL, slouží i jako pojistka. V případě, že je některé zařízení ohroženo, umožňuje jej selektivně odpojit. Hub umožňuje odesílat zprávy i v případě dočasného odpojení či údržby daného koncového zařízení.

Umělá inteligence vyhodnotí, co poskytované služby u zákazníků v daný čas a na daném místě vyvolaly. Doporučí i vhodnou velikost oblečení, které se jim líbilo, stejně jako posoudí, jestli byli spokojeni při placení na pokladně. Prodejce pak může korigovat jednání prodavačů či obchodní procesy v reakci na typické emoce klientů.

Obchodníci zároveň získají přehled o charakteristickém pohybu zákazníků po prodejně a dozvědí se o reálně nejexponovanějších místech.

Data mohou sloužit i k detailnímu sledování konverze, tedy k určení, jak počty lidí a doba strávená u určitého zboží odpovídají jeho reálným prodejům. A je zde i možnost hodnotit prezentaci daného produktu podle emocí, které v lidech vzbudila.

Systém umožní snáze rozeznat i podezřelé či nestandardní chování, a tedy například vytipovat případného zloděje. Centrům pak ulehčí sledování nežádoucích anebo naopak VIP osob. Bude průběžně aktualizovat jejich přehledy a sdílet je mezi prodejnami, stejně jako upozorní, že jsou tito exponovaní lidé v budově.

Nabízí se i propojení s IoT, v základní podobě například možností zobrazovat customizovanou reklamu podle pozorovatele.


Komentáře

Pavel #0
Pavel 10. březen 2017 15:29

No, zajímalo by mě, co na to ÚOOÚ. Kromě toho bude jakákoliv personalizace marketingu na základě takto zjištěných dat manipulací, se kterou jako zákazník obchodních center nesouhlasím.

tomvec #1
tomvec 12. březen 2017 20:18

Pěkné fízlování, děkuji Blue Dynamic, jdu blejt...

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů