Strojové učení v nákupních centrech

Pavel Houser , 08. březen 2017 17:23 2 komentářů

Česká společnost Blue Dynamic představila svůj produkt eMotion, který bude v provozech počítat návštěvníky a rozpoznávat jejich věk, pohlaví i náladu.

Jedná se o řešení postavené na cloudových službách a strojovém učení od Microsoftu. Jak uvádí Microsoft, systém má díky využití strojové učení neustále korigovat a zlepšovat své výstupy, aby co nejlépe predikoval chování a složení zákazníků.

Prostřednictvím platformy Azure řeší eMotion tři základní oblasti, a to sběr dat, jejich transformaci a následnou vizualizaci. V prvním kroku jsou data sbírána pomocí systému stojícího na Windows 10 IoT Core, který detekuje zákazníky a jejich obličeje. Zde dochází k nepřetržité analýze kamer, které obchodní prostory snímají.

Následná transformace zachycených dat na informace probíhá pomocí cloudové infrastruktury, především Azure IoT Hubu, ale i dalších prvků. Výstupem je informace o dané osobě, tedy především emoce, pohlaví a věk.

IoT Hub v tomto procesu slouží jako integrační platforma. Zajišťuje management došlých zpráv a jeho prostřednictvím dochází i ke správě připojených zařízení. Umožňuje vizualizovat jejich stav a provádět prediktivní údržbu.

Vzhledem k zabezpečení koncových bodů IoT Hubu, postaveného na SSL, slouží i jako pojistka. V případě, že je některé zařízení ohroženo, umožňuje jej selektivně odpojit. Hub umožňuje odesílat zprávy i v případě dočasného odpojení či údržby daného koncového zařízení.

Umělá inteligence vyhodnotí, co poskytované služby u zákazníků v daný čas a na daném místě vyvolaly. Doporučí i vhodnou velikost oblečení, které se jim líbilo, stejně jako posoudí, jestli byli spokojeni při placení na pokladně. Prodejce pak může korigovat jednání prodavačů či obchodní procesy v reakci na typické emoce klientů.

Obchodníci zároveň získají přehled o charakteristickém pohybu zákazníků po prodejně a dozvědí se o reálně nejexponovanějších místech.

Data mohou sloužit i k detailnímu sledování konverze, tedy k určení, jak počty lidí a doba strávená u určitého zboží odpovídají jeho reálným prodejům. A je zde i možnost hodnotit prezentaci daného produktu podle emocí, které v lidech vzbudila.

Systém umožní snáze rozeznat i podezřelé či nestandardní chování, a tedy například vytipovat případného zloděje. Centrům pak ulehčí sledování nežádoucích anebo naopak VIP osob. Bude průběžně aktualizovat jejich přehledy a sdílet je mezi prodejnami, stejně jako upozorní, že jsou tito exponovaní lidé v budově.

Nabízí se i propojení s IoT, v základní podobě například možností zobrazovat customizovanou reklamu podle pozorovatele.


Komentáře

Pavel #0
Pavel 10. březen 2017 15:29

No, zajímalo by mě, co na to ÚOOÚ. Kromě toho bude jakákoliv personalizace marketingu na základě takto zjištěných dat manipulací, se kterou jako zákazník obchodních center nesouhlasím.

tomvec #1
tomvec 12. březen 2017 20:18

Pěkné fízlování, děkuji Blue Dynamic, jdu blejt...

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čtvrtletní zisk Googlu výrazně překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2018 08:48

Tržby firmy Alphabet se meziročně zvýšily o 26 procent na 31,1 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

EK zkoumá, zda nechá Apple převzít Shazam

ČTK , 24. duben 2018 08:00

Apple by za aplikaci mohl zaplatit asi 400 milionů dolarů....

Více 0 komentářů

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů