margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Strojové učení v nákupních centrech

Pavel Houser , 08. březen 2017 17:23 2 komentářů

Česká společnost Blue Dynamic představila svůj produkt eMotion, který bude v provozech počítat návštěvníky a rozpoznávat jejich věk, pohlaví i náladu.

Jedná se o řešení postavené na cloudových službách a strojovém učení od Microsoftu. Jak uvádí Microsoft, systém má díky využití strojové učení neustále korigovat a zlepšovat své výstupy, aby co nejlépe predikoval chování a složení zákazníků.

Prostřednictvím platformy Azure řeší eMotion tři základní oblasti, a to sběr dat, jejich transformaci a následnou vizualizaci. V prvním kroku jsou data sbírána pomocí systému stojícího na Windows 10 IoT Core, který detekuje zákazníky a jejich obličeje. Zde dochází k nepřetržité analýze kamer, které obchodní prostory snímají.

Následná transformace zachycených dat na informace probíhá pomocí cloudové infrastruktury, především Azure IoT Hubu, ale i dalších prvků. Výstupem je informace o dané osobě, tedy především emoce, pohlaví a věk.

IoT Hub v tomto procesu slouží jako integrační platforma. Zajišťuje management došlých zpráv a jeho prostřednictvím dochází i ke správě připojených zařízení. Umožňuje vizualizovat jejich stav a provádět prediktivní údržbu.

Vzhledem k zabezpečení koncových bodů IoT Hubu, postaveného na SSL, slouží i jako pojistka. V případě, že je některé zařízení ohroženo, umožňuje jej selektivně odpojit. Hub umožňuje odesílat zprávy i v případě dočasného odpojení či údržby daného koncového zařízení.

Umělá inteligence vyhodnotí, co poskytované služby u zákazníků v daný čas a na daném místě vyvolaly. Doporučí i vhodnou velikost oblečení, které se jim líbilo, stejně jako posoudí, jestli byli spokojeni při placení na pokladně. Prodejce pak může korigovat jednání prodavačů či obchodní procesy v reakci na typické emoce klientů.

Obchodníci zároveň získají přehled o charakteristickém pohybu zákazníků po prodejně a dozvědí se o reálně nejexponovanějších místech.

Data mohou sloužit i k detailnímu sledování konverze, tedy k určení, jak počty lidí a doba strávená u určitého zboží odpovídají jeho reálným prodejům. A je zde i možnost hodnotit prezentaci daného produktu podle emocí, které v lidech vzbudila.

Systém umožní snáze rozeznat i podezřelé či nestandardní chování, a tedy například vytipovat případného zloděje. Centrům pak ulehčí sledování nežádoucích anebo naopak VIP osob. Bude průběžně aktualizovat jejich přehledy a sdílet je mezi prodejnami, stejně jako upozorní, že jsou tito exponovaní lidé v budově.

Nabízí se i propojení s IoT, v základní podobě například možností zobrazovat customizovanou reklamu podle pozorovatele.


Komentáře

Pavel #0
Pavel 10. březen 2017 15:29

No, zajímalo by mě, co na to ÚOOÚ. Kromě toho bude jakákoliv personalizace marketingu na základě takto zjištěných dat manipulací, se kterou jako zákazník obchodních center nesouhlasím.

tomvec #1
tomvec 12. březen 2017 20:18

Pěkné fízlování, děkuji Blue Dynamic, jdu blejt...

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple ukončí prodej iPodů Shuffle a Nano

ČTK , 28. červenec 2017 14:54

Přehrávače hudby jsou další obětí chytrých telefonů. Jediným přístrojem s jednostranným použitím, kt...

Více 0 komentářů

Operátor O2 zvýšil v pololetí zisk o 3 % na 2,6 mld. Kč

ČTK , 28. červenec 2017 11:05

Důvodem růstu jsou zejména vyšší výnosy z O2 TV a z mobilního internetu. ...

Více 0 komentářů

28 % organizací po celém světě bylo v červnu postiženo malvertisingovou kampaní RoughTed

Pavel Houser , 28. červenec 2017 10:00

RoughTed byl velmi nebezpečný už koncem května a během června dosáhl zatím svého maxima. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Samsung díky čipům a obrazovkám vykázal rekordní zisk

ČTK , 28. červenec 2017 09:00

Samsung ve čtvrtletí překonal ve výrobě čipů Intel a stal se největším výrobcem čipů na světě....

Více 0 komentářů

Foxconn postaví v USA továrnu za 10 miliard dolarů

ČTK , 28. červenec 2017 08:00

Foxconn je mimo jiné hlavním dodavatelem Applu, výrobní závody má i v ČR....

Více 0 komentářů

Pozornost věnovaná e-mailům se zvyšuje

ITBiz.cz , 27. červenec 2017 13:30

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. V průběhu 6 let, mezi roky 2...

Více 0 komentářů

Zisk Facebooku prudce stoupl

ČTK , 27. červenec 2017 10:30

Celkové příjmy společnosti se zvýšily o téměř 45 % na 9,32 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů