Okamžitým zobrazováním vyhledaných stránek ještě při zadávání klíčových slov slibuje Google Instant zrychlit každé vyhledávání o 2 až 5 vteřin.
Google uvedl novou vyhledávací službu Google Instant
Základem služby Google Instant, novinky portálu Google, je poskytování výsledků vyhledávání už při zadání jen části klíčových slov. Výsledky se tak zobrazují ihned po zadání i jen části klíčového slova a s jeho specifikací, respektive přidáním dalších slov se okamžitě aktualizují. Uživatel tak má možnost vybrat správný odkaz ještě dřív, než zadá všechna klíčová slova, stejně jako rychleji odhalí případné překlepy při jejich zadávání. Dá se tak říct, že Google Instant je obdobou současného „našeptávače,“ který v závislosti na zadaných písmenech a číslech nabízí možnosti, které v minulosti už někdo vyhledával.
„Dnešní novinka představuje významnou změnu pro celou oblast vyhledávání,“ řekla novinářům na včerejší tiskové konferenci Marissa Mayer, viceprezidentka společnosti Google. Mayer také službu Google Instant označila jako „vyhledávání rychlé jako samotná myšlenka.“ Podle společnosti Google má služba Google Instant každé vyhledávání urychlit o 2 až 5 vteřin. Pokud tomu tak skutečně bude, měl by za Google za 1 vteřinu provozu svým uživatelům ušetřit až 11 hodin času.
Dobrou zprávou také je, že pokud bude uživatel využívat pomalé připojení k internetu, Google Instant se automaticky přepne na klasický, datově méně náročný způsob vyhledávání. Google Instant je v současnosti dostupná pouze na anglické verzi portálu Google, v horizontu několika dnů by pak měla rozšířena také na další jazykové mutace, tedy i na tu českou.
Google, s globálním podílem pohybujícím se stabilně okolo 90%, nejoblíbenějším internetovým prohlížečem všech dob. Jeho pozice je ale v poslední době stále intenzivněji ohrožována konkurenčním vyhledávačem Bing, softwarové společnosti Microsoft. Jeho celosvětový podíl, díky spolupráci s vyhledávačem Yahoo!, dnes dosahuje sice pouhých zhruba 7,6%, na druhou stranu na vyhledávač představený teprve koncem května loňského roku, se nejedná o špatný výkon. Na víc na vyhledávacím trhu USA, který je domácím trhem jak pro Bing, tak i Google a Yahoo!, dosahuje složený podíl Bingu a Yahoo! celých 17%.
Zcela samostatnou kapitolou je pak konkurence ze strany vyhledávačů integrovaných do internetových prohlížečů smartphonů. Vzhledem ke stále rostoucí popularitě těchto zařízení roste i jejich podíl na celkovém objemu vyhledávání, čímž dochází k, byť zatím poměrné malému, poklesu podílu Google. To pro Google ovšem může představovat velký problém – zhruba 97% příjmů společnosti pochází z poskytování reklamních služeb postavených právě okolo jeho vyhledávacího portálu. Pokud by tak došlo k výraznějšímu poklesu tržního podílu Google, mohlo by to pro firmu znamenat i významný pokles v příjmech.
Ve snaze zabránit poklesu svého tržního podílu tak Google představuje stále nové služby, jako je například nový Google Instant, inovuje ty stávající a snaží se diverzifikovat své příjmy. Společnost tak například v minulých letech vstoupila do oblasti vývoje operačního systému pro mobilní zařízení, OS Android, či se s produktem Google App Engine stala jedním z hlavních hráčů v oblasti cloud computingu. I tak ale struktura příjmů firmy stále zůstává příliš orientována na reklamu.
Zdroj: The Register