AOL se možná rozdělí, ve hře je i spojení s Yahoo!

Vzhledem ke stále nepříznivým hospodářským výsledkům AOL zvažuje jeho majitel, mediální skupina Time Warner, rozdělení firmy na několik celků a jejich prodej investorům.


AOL

Legendární internetová společnost America OnLine je pravděpodobně velmi blízko svému konci. Podle dostupných informací plánuje představenstvo ztrátové firmy rozdělení na dva na sobě nezávislé subjekty, podle typu podnikání – první z nich by obsahoval výhradně služby firmy spojené s přímým poskytováním internetového připojení, druhý pak vše spojené s reklamou a internetovými službami společnosti. Obě firmy by následně čekal prodej. Mezi údajnými zájemci o tu část AOL spojenou s internetovými službami údajně nechybí známý portál Yahoo!, který se snaží získat zpět své místo na světovém internetu. Informace přinesl portál Reuters s odkazem na aktuální vývoj situace a několik let staré plány společnosti Time Warner, majitele AOL.

Rozdělení a rozprodej jednotlivých částí AOL se jeví jako poměrně rozumné, byť možná příliš drastické řešení dlouhodobých problémů dlouhodobě špatně hospodařícího AOL. Připomeňme si, že AOL bylo od roku 2001 součástí mocné mediální skupiny Time Warner. Spolu s příchodem nových internetových portálů, jako byl především Google, můžeme ale pozorovat postupný úpadek firmy a dramatický pokles jejího tržního podílu. To v roce 2009 vyústilo až ve vyčlenění tehdy silně ztrátového AOL mimo skupinu Time Warner a silnou restrukturalizaci, která má firmu vrátit do zpět do černých čísel. Jak kvůli tehdy vrcholící ekonomické krizi, tak i díky silné konkurenci ze strany ostatních internetových portálů se ale tento plán zatím nedaří naplnit.

Ještě před oddělením od Time Warner měl ovšem vzniknout plán na rozprodej všech aktiv společnosti, který má být nasazen tehdy, pokud restrukturalizace firmy selže. Podle zdrojů agentury Reuters je rozhodnutí o vykonání tohoto plánu velmi blízko. Jak už bylo zmíněno v úvodu, jeho podstatou je rozdělení AOL na dva nové subjekty, které budou následně nabídnuty k prodeji. Do první společnosti měly být vyčleněny aktivity AOL spojené s poskytováním internetového připojení, což je dnes jediná oblast, ve které firma v současnosti generuje zisk.

Druhý podnik pak měl převzít vše spojené s internetovým byznysem AOL, tedy provoz jednotlivých internetových portálů, prodej reklamního prostoru a provoz dalších služeb. Potencionálním zájemcem o první subjekt by měly být společnosti EarthLink či United Online, jako o kandidátu na koupi internetových služeb a reklamy se pak nejčastěji spekulovalo o internetovém portálu Yahoo!. Všechny tři zmíněné podniky ale v současnosti mají vlastních problémů dost a případná akvizice ztrátových součástí AOL se tak nezdá příliš pravděpodobná. Informace o tom, která ze společností by získala právo na značku AOL, nejsou známy.

Navržený scénář je sice poměrně radikální, pokud se hospodaření AOL nezlepší, může být ale jediným východiskem. Je tak jen otázkou, zdali je firma skutečně v tak špatném stavu a rozhodnutí o rozdělení je blízko, nebo jestli je ještě čas na zlepšení.

Zdroj: Reuters

AOL koupilo TechCrunch – padla další globální bašta nezávislé technologické žurnalistiky?
AOL prodloužilo „vyhledávací“ smlouvu s Googlem
Microsoft údajně zvažuje akvizici AOL

Exit mobile version