AOL kupuje zpravodajský portál TechCrunch za 30 milionů dolarů

Akvizice známého zpravodajského portálu TechCrunch je součástí strategie AOL na svou přeměnu ve významného internetového poskytovatele online zábavy a zpravodajství.


AOL kupuje zpravodajský portál TechCrunch

Legendární internetový portál America Online (AOL) v průběhu včerejška oznámil úspěšné završení jednání o koupi známého technologický zaměřeného internetového zpravodajského portálu TechCrunch. Podle dostupných informací dosáhla kupní cena hranice 30 milionů dolarů, tedy zhruba 570 milionů Kč. Prodávajícím je zakladatel a současný CEO portálu TechCrunch, Michael Arrington. Ten v čele TechCrunch zůstane i po dokončení obchodu. Firma také současně oznámila dokončení akvizice technologické společnosti 5min Media. Cena transakce nebyla v tomto případě zveřejněna.

Koupě portálu TechCrunch zapadá do dlouhodobé strategie společnosti AOL, v rámci které se firma pokouší stát se jedním z nejvýznamnějších zpravodajských a zábavních portálů světového internetu. Společnost se tak má vrátit na své „místo na slunci,“ které ztratila na přelomu minulého století s příchodem moderních portálů, jako je především Google.

Portfolio společnosti AOL dnes zahrnuje zhruba 80 zpravodajských portálů, včetně známého portálu Engadget. Jejich návštěvnost se v naprosté většině případů pohybuje v řádu stovek tisíc až jednotek milionů unikátních návštěvníků za měsíc. Pro srovnání, zmíněný Engadget v srpnu navštívilo na 7,5 milionu čtenářů, zatímco TechCrunch „pouze“ 3,8 milionu. I tak ale TechCrunch představuje významnou posilu zpravodajského portfolia AOL, neboť v technologických kruzích se portál těší velmi dobrému jménu a stále má velký potenciál pro další růst.

Více než čtvrt století stará technologická společnost AOL, známá především díky své průkopnické funkci při rozšiřování internetu na území USA a mnoha návazným službám, byla až do loňského roku součástí mediální skupiny Time Warner Inc. Vzhledem k dlouhodobě klesajícímu tržnímu podílu služby a dramaticky se zhoršující finanční situaci rozhodlo představenstvo Time Warner Inc o vyčlenění AOL do samostatné společnosti. Tento krok má zprůhlednil hospodaření společnosti a zjednodušit její případný prodej (v minulosti měl o AOL zájem například softwarový gigant Microsoft), stejně jako minimalizovat ztráty pro Time Warner Inc v případě, že AOL zkrachuje.

Od svého oddělení od Time Warner Inc prochází AOL dramatickou restrukturalizací, v rámci které firma přistoupila jak na dramatické propouštěn 33% zaměstnanců, tak i k prodeji, nebo ukončení mnoha projektů, které nezapadají do strategické koncepce budoucího vývoje portálu. V čele společnosti stojí zkušený manažer Tim Armstrong, který do firmy přišel z technologického obra Google.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version