AOL prodává sociální službu Bebo

Internetová společnost AOL prodá dlouhodobě ztrátovou sociální službu Bebo investiční společnosti Criterion Capital Partners.

Bebo je poměrně málo známá sociální síť, která je ve významnější míře rozšířena pouze ve Velké Británii, Irsku a na Novém Zélandu. Především kvůli malému globálnímu tržnímu podílu a poměrně nízkému počtu uživatelů, jejichž počet nepřesahuje 40 milionů, se jedná o dlouhodobě ztrátovou službu. Bývalý internetový gigant AOL koupil Bebo v roce 2008 za částku 850 milionů dolarů (zhruba 17 miliard Kč). Velmi vysoká cena byla dána především ambiciózními plány AOL na rozšíření Bebo do USA a dalších zemí a posílení tak na úkor konkurentů, jako je Facebook, nebo Twitter. To se ovšem nepodařilo a Bebo tak zůstává víceméně regionální sociální sítí.

Prodej Bebo je pro AOL bezesporu úspěchem. Počátkem dubna letošního roku totiž firma oznámila, že ztrátovou službu plánuje co nejrychleji prodat, nebo zcela ukončit. I přesto, že finanční podrobnosti dohody mezi AOL a Criterion Capital Parners nebyly zveřejněny, očekává se, že AOL mohlo za Bebo inkasovat až 150 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč). Ve srovnání s částkou, kterou AOL za sociální síť původně zaplatilo, se ovšem jedná jen o malé „bolestné.“

Kdysi významná technologická společnost AOL se po svém odloučení od skupiny Time Warner vydala na cestu nucené a silné restrukturalizace. V rámci ní se společnost zbaví všech aktivit, které přímo nesouvisí s hlavním byznysem AOL. Firma se tak už v minulosti zbavila například své populární komunikační služby ICQ, kterou získala skupina ruských investorů v čele s fondem Digital Sky Technologies. Na prodej jsou i další služby a produkty AOL, ve většině případů se ale jedná o málo atraktivní, nebo známé nabídky.

Světový internet nedávno prolétla zpráva, že Microsoft údajně zvažuje akvizici problémového AOL. Motivací softwarového obra má být především snaha dále rozšířit svůj vyhledávací systém Bing, stejně jako posílit v oblasti vyhledávání a internetových služeb obecně. Připomeňme si, že v první polovině roku 2008 se Microsoft pokoušel o akvizici daleko většího a známějšího portálu Yahoo!, k dohodě nakonec ale nedošlo. Obě firmy dnes ale na poli internetové reklamy intenzivně spolupracují.

Je tak možné, že Microsoft by si po neúspěchu s Yahoo! rád „zlepšil chuť.“ AOL se v tomto případě zdá být ideálním soustem. Dlouhodobě ztrátová firma, nedávno opuštěná svým majitelem Time Warner, prochází silnou restrukturalizací k opětovnému návratu k zisku. Je si ovšem nutné uvědomit, že pravděpodobně nejcennějším aktivelm AOL je vlastní firemní jméno a značka.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version