Cisco představilo první tablet pro byznys

Na rozdíl od ostatních výrobců se Cisco se svým tabletem Cius chce zaměřit především na tradiční oblast své působnosti, tedy firemní sektor.


Tablet Cisco Cius

Představením vlastního tabletu se Cisco stává zatím posledním významným světovým hráčem, který oznámil svůj vstup na tento rychle rostoucí a stále populárnější trh. Největším rozdílem oproti v současnosti dominantnímu Applu a jeho tabletu iPad má pak být orientace na firemní zákazníky. Tomu odpovídá i zaměření tabletu, který je spíš než na zábavu vybaven nástroji pro vnitrofiremní komunikaci a kolaboraci. Podle dostupných informací by měl být Cius uveden do prodeje ještě do konce letošního roku, konkrétní datum ale nebylo uvedeno. Stejně tak není jasné, jestli Cisco zařízení nabídne i běžným spotřebitelům, nebo zdali bude určeno striktně pro firmy.

Představený tablet Cisco Cius bude postaven na operačním systému OS Android, který je v oblasti mobilních zařízení stále populárnější. S Androidem ve svých plánech na tablet počítají i někteří další výrobci. Mimo to bude Cius vybaven dotykovým displejem s úhlopříčkou 7 palců a možností připojení jak pomocí bezdrátové technologie WiFi, tak i s využitím datových sítí mobilních operátorů. Tablet pak bude pohánět výkonný procesor Intel Atom s frekvencí 1,6 GHz, pro uložení dat poslouží 32 GB flashová paměť.

Orientaci především na firemní klientelu odpovídá i softwarová výbava Ciusu. Ta zahrnuje podporu pro videohovory, přímý přístup k pracovnímu počítači uživatele, služby emailu a procházení webu a mnoho dalšího. Zařízení bude také podporovat některé technologie dříve vyvinuté Ciscem, jako je například komunikační nástroj Telepresence. Vzhledem k již zmíněnému využití platformy OS Android bude systém možné dále rozšířit o aplikace dostupné v rámci internetového obchodu Android Market.

Ještě před půl rokem představovaly tablety velkou neznámou a prakticky žádný velký výrobce vstup do tohoto odvětví ani nezvažoval. Radikální změnu přinesla až americká technologická společnost Apple uvedení vlastního zařízení iPad počátkem dubna letošního roku. iPadu se jen během prvního dne prodalo na 300 tisíc kusů, ke dnešnímu dni se pak počet prodaných zařízení přehoupl přes hranici 3 milionů. Od uvedení iPadu oznámili vývoj podobných zařízení výrobci jako je Dell, Hewlett-Packard, Lenovo, nebo například Nokia. Dosud nejslibnější projekty, tablet Courier společnosti Microsoft a model Slate od výrobce Hewlett-Packad, byly buď pozastaveny, nebo úplně zrušeny. Na lukrativním trhu se tak dosud pohybuje pouze iPad.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version