AI, prožitkový marketing a chytré IoT

ITBiz.cz , 04. February 2019 09:21 0 komentářů
AI, prožitkový marketing a chytré IoT

V posledním desetiletí významně ovlivnily prakticky všechny sektory průmyslu a služeb trendy jako cloud, datová analytika, blockchain nebo kognitivní a digitální realita. V nadcházejícím období budou podnikový sektor, marketing a služby podstatně měnit umělá inteligence (AI), internet věcí (IoT) propojený 5G sítěmi či nová generace marketingových nástrojů a technik. To jsou klíčové trendy dle nejnovější studie Deloitte Tech Trends 2019.

Podle více než tisícovky oslovených vedoucích IT pracovníků vidí nadnárodní společnosti a další velké organizace největší výhody AI ve zdokonalení produktů (44 %), optimalizaci interních procesů (42 %) a zlepšeném rozhodování (35 %).

Plného využití potenciálu IoT se údajně dočkáme až s letošním nástupem sítí páté generace (5G). 5G sítě nabídnou vyšší přenosovou rychlosti a nižší latenci. A do konce roku 2020 spustí síť nové generace na 51 operátorů. Sociální a mobilní platformy se pomalu stávají minulostí. Nástroje pro správu obsahu nebo SEO nahradí nová generace marketingových nástrojů a technik. Ty se zaměří na zákaznickou zkušenost, budování důvěry, angažovanost a přesně změří dopad marketingových aktivit. Odborníci předpovídají, že prožitkový marketing využívající analytické a kognitivní nástroje umožní přesněji interpretovat chování a přání zákazníků a dokáže na základě dat určit způsob, jak s nimi nejlépe pracovat.

Které jsou nastupující technologické trendy roku 2019, vedoucí ke vzniku nových provozních modelů, redefinují podstatu práce a výrazně promění vztah mezi IT a byznysem?

Strategické využití umělé inteligence – přední společnosti systematicky zavádějí rychle se zdokonalující technologie – strojové učení, zpracování přirozeného jazyka, RPA a kognitivní učení – nejen do klíčových business procesů, ale i do produktů a služeb. Využívání AI se v těchto společnostech posouvá od přístupu “proč?” k proaktivnímu pojetí “proč ne?”

NoOps ve světě bez serverů – v rámci rozvoje cloudových služeb a automatizace provozních činností jsme dospěli do fáze, kdy nepotřebujeme provádět žádné provozní činnosti a kód je automaticky nasazen do provozu přímo a jednoduše vývojářem. Odpadá potřeba instalace serveru, neboť ten je provozován v cloudu, kde jsou mu dynamicky přiřazovány zdroje a je automaticky spravován. Výsledkem je mnohem jednodušší a rychlejší nasazení aplikací. IT zdroje se pak mohou zaměřit na činnosti s vyšší přidanou hodnotou, které přímo podporují businessové výsledky firmy.

Konektivita blízké budoucnosti – na makro i mikro úrovni nám umožní technologie jako 5G, sítě typu mesh a edge computing dosáhnout i do vzdálených koutů světa — a těch nejmenších prostor ve skladech, obchodech, a dalších prostorách s maximální přesností. Pokročilé síťové technologie jsou klíčem umožňujícím vývoj nových produktů a služeb a transformujícím způsoby, jakými dnes pracujeme.

Inteligentní rozhraní – lidé dnes interagují s technologickými zařízeními prostřednictvím stále inteligentnějších rozhraní, která kombinují poslední trendy designu orientovaného na člověka s využitím pokročilých technologií, jako jsou počítačové vidění, konverzační hlasoví roboti, hlasová analytika, a rozšířená a virtuální realita. V nejrůznější kombinaci tyto technologie a techniky transformují způsob, jakými dnes pracujeme se stroji a daty.

Za hranice marketingu – nové pojetí zákaznické zkušenosti – aby mohli nabídnout vysoce personalizovanou a kontextuální zkušenost, kterou dnešní zákazníci očekávají, někteří CMOs postupně nahrazují dlouholeté tradiční vazby s agenturami úzkým partnerstvím s jejich vlastními CIOs. S využitím nové generace marketingových nástrojů a technik zaměřených na personalizovanou, kontextuální a dynamickou zákaznickou zkušenost, mohou CIOs a CMOs porozumět a vyjít potřebám svých zákazníků mnohem efektivněji.

DevSecOps a nový přístup ke kybernetickým rizikům – DevSecOps zásadně transformuje pojetí kybernetické bezpečnosti a řízení rizik z tradičních compliance činností — obvykle prováděných až na samém konci vývojového cyklu — do agendy zahrnující celý produktový cyklus.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

IoT může znamenat také Internet myšlenek

Pavel Houser , 22. June 2019 18:15
Pavel Houser

Koncept Internet of Thoughts předpokládá propojení lidských mozků s počítačem přes přímé rozhraní. V...

Více



Kalendář

03. 08.

08. 08.
Black Hat USA 2019
25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
RSS 

Zprávičky

EK dala Qualcommu už druhou pokutu, tentokrát 242 milionů eur

ČTK , 19. July 2019 10:00

Qualcomm se podle komise snažil pomocí "predátorské cenové politiky" vytlačit z trhu britského výrob...

Více 0 komentářů

Evropský navigační systém Galileo obnovil poskytování služeb

ČTK , 19. July 2019 09:00

Technický incident údajně souvisel s aktualizací softwaru v kontrolním středisku....

Více 0 komentářů

Růst počtu předplatitelů Netflixu zklamal, akcie spadly

ČTK , 19. July 2019 08:00

Na vině nepříznivého vývoje je především zvyšování cen předplatného. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Evropská komise schválila akvizici UPC Vodafonem

Pavel Houser , 18. July 2019 12:40

EK schválila akvizici aktivit společnosti Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rum...

Více 0 komentářů

EU prověří Amazon, zda neporušuje pravidla hospodářské soutěže

ČTK , 18. July 2019 10:00

EK se zaměří na dohody, které Amazon uzavírá s firmami, jež nabízejí výrobky na jeho platformě Marke...

Více 0 komentářů

Akcionáři Alibaby schválili štěpení akcií v poměru osm k jedné

ČTK , 18. July 2019 08:00

Schválení plánu přichází po objevení spekulací, že firma požádala o vstup na hongkongskou burzu....

Více 0 komentářů

Apple testuje výrobu ve Vietnamu, chce snížit závislost na Číně

ČTK , 17. July 2019 14:03

AirPods jsou nejrychleji rostoucím produktem Applu, loni se jejich dodávky zvýšily na 35 milionů....

Více 0 komentářů