AI, prožitkový marketing a chytré IoT

ITBiz.cz , 04. February 2019 09:21 0 komentářů
AI, prožitkový marketing a chytré IoT

V posledním desetiletí významně ovlivnily prakticky všechny sektory průmyslu a služeb trendy jako cloud, datová analytika, blockchain nebo kognitivní a digitální realita. V nadcházejícím období budou podnikový sektor, marketing a služby podstatně měnit umělá inteligence (AI), internet věcí (IoT) propojený 5G sítěmi či nová generace marketingových nástrojů a technik. To jsou klíčové trendy dle nejnovější studie Deloitte Tech Trends 2019.

Podle více než tisícovky oslovených vedoucích IT pracovníků vidí nadnárodní společnosti a další velké organizace největší výhody AI ve zdokonalení produktů (44 %), optimalizaci interních procesů (42 %) a zlepšeném rozhodování (35 %).

Plného využití potenciálu IoT se údajně dočkáme až s letošním nástupem sítí páté generace (5G). 5G sítě nabídnou vyšší přenosovou rychlosti a nižší latenci. A do konce roku 2020 spustí síť nové generace na 51 operátorů. Sociální a mobilní platformy se pomalu stávají minulostí. Nástroje pro správu obsahu nebo SEO nahradí nová generace marketingových nástrojů a technik. Ty se zaměří na zákaznickou zkušenost, budování důvěry, angažovanost a přesně změří dopad marketingových aktivit. Odborníci předpovídají, že prožitkový marketing využívající analytické a kognitivní nástroje umožní přesněji interpretovat chování a přání zákazníků a dokáže na základě dat určit způsob, jak s nimi nejlépe pracovat.

Které jsou nastupující technologické trendy roku 2019, vedoucí ke vzniku nových provozních modelů, redefinují podstatu práce a výrazně promění vztah mezi IT a byznysem?

Strategické využití umělé inteligence – přední společnosti systematicky zavádějí rychle se zdokonalující technologie – strojové učení, zpracování přirozeného jazyka, RPA a kognitivní učení – nejen do klíčových business procesů, ale i do produktů a služeb. Využívání AI se v těchto společnostech posouvá od přístupu “proč?” k proaktivnímu pojetí “proč ne?”

NoOps ve světě bez serverů – v rámci rozvoje cloudových služeb a automatizace provozních činností jsme dospěli do fáze, kdy nepotřebujeme provádět žádné provozní činnosti a kód je automaticky nasazen do provozu přímo a jednoduše vývojářem. Odpadá potřeba instalace serveru, neboť ten je provozován v cloudu, kde jsou mu dynamicky přiřazovány zdroje a je automaticky spravován. Výsledkem je mnohem jednodušší a rychlejší nasazení aplikací. IT zdroje se pak mohou zaměřit na činnosti s vyšší přidanou hodnotou, které přímo podporují businessové výsledky firmy.

Konektivita blízké budoucnosti – na makro i mikro úrovni nám umožní technologie jako 5G, sítě typu mesh a edge computing dosáhnout i do vzdálených koutů světa — a těch nejmenších prostor ve skladech, obchodech, a dalších prostorách s maximální přesností. Pokročilé síťové technologie jsou klíčem umožňujícím vývoj nových produktů a služeb a transformujícím způsoby, jakými dnes pracujeme.

Inteligentní rozhraní – lidé dnes interagují s technologickými zařízeními prostřednictvím stále inteligentnějších rozhraní, která kombinují poslední trendy designu orientovaného na člověka s využitím pokročilých technologií, jako jsou počítačové vidění, konverzační hlasoví roboti, hlasová analytika, a rozšířená a virtuální realita. V nejrůznější kombinaci tyto technologie a techniky transformují způsob, jakými dnes pracujeme se stroji a daty.

Za hranice marketingu – nové pojetí zákaznické zkušenosti – aby mohli nabídnout vysoce personalizovanou a kontextuální zkušenost, kterou dnešní zákazníci očekávají, někteří CMOs postupně nahrazují dlouholeté tradiční vazby s agenturami úzkým partnerstvím s jejich vlastními CIOs. S využitím nové generace marketingových nástrojů a technik zaměřených na personalizovanou, kontextuální a dynamickou zákaznickou zkušenost, mohou CIOs a CMOs porozumět a vyjít potřebám svých zákazníků mnohem efektivněji.

DevSecOps a nový přístup ke kybernetickým rizikům – DevSecOps zásadně transformuje pojetí kybernetické bezpečnosti a řízení rizik z tradičních compliance činností — obvykle prováděných až na samém konci vývojového cyklu — do agendy zahrnující celý produktový cyklus.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Pavel Houser , 20. April 2019 10:30
Pavel Houser

Umělé inteligenci, respektive strojovému učení, se poslední dobou často vytýká, že nikdo přesně neví...

Více

Kalendář

14. 05.

17. 05.
FESPA 2019
16. 05. Document Management Conference 2019
19. 05.

23. 05.
IEEE SP 2019







RSS 

Zprávičky

Irsko vyšetřuje Facebook kvůli uchovávání nezašifrovaných hesel

ČTK , 26. April 2019 10:00

Nové vyšetřování již jedenáctým, které je v Irsku proti Facebooku a jeho dceřiným společnostem veden...

Více 0 komentářů

Nokia překvapila ztrátou, akcie propadly o 10 %

ČTK , 26. April 2019 10:00

Společnost předpokládá, že bude těžit z rychlého růstu investic operátorů do sítí 5G. ...

Více 0 komentářů

Praha má problémy s datovým centrem na Chodovci

ČTK , 26. April 2019 09:00

V datových centrech chce město shromažďovat a spravovat všechna svá data....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržní hodnota Microsoftu překonala hranici jednoho bilionu dolarů

ČTK , 26. April 2019 08:00

Akcie Microsoftu v loňském roce stouply zhruba o třetinu díky růstu zájmu o cloudové služby. ...

Více 0 komentářů

Zisk Facebooku kvůli mimořádným položkám klesl, příjmy vzrostly

ČTK , 25. April 2019 12:54

Akcie firmy od počátku letošního roku stouply o téměř 40 %....

Více 2 komentářů

Samsung chce diverzifikovat výrobu čipů, investuje 116 mld. USD

ČTK , 25. April 2019 09:00

Ceny DRAM a NAND Flash se za první čtvrtletí 2019 snížily o 20 % z úrovně předchozího kvartálu....

Více 0 komentářů

Británie omezeně umožní Huawei účast na budování sítí 5G

ČTK , 25. April 2019 08:00

Mluvčí britské vlády sdělil, že kabinet dodavatelský řetězec pro 5G prověřil a zaměřil se při tom na...

Více 0 komentářů