• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Budoucnost zákaznické zkušenosti – trh má v roce 2021 dosáhnout objemu 641 miliard dolarů

Redakce
26. 11. 2019
| Články

Aktuální studie Worldwide Semiannual Customer Experience Spending Guide od IDC uvádí, že výdaje na zákaznickou zkušenost (CX) letos dosáhnou výše kolem 508 miliard dolarů, což odpovídá asi 8% meziročnímu růstu. Zhruba stejné tempo si trh s řešeními pro CX má udržet i v následujících letech a v roce 2022 dosáhne výše 641 miliard dolarů. Zvyšování výdajů není na poměry tak důležité technologie nijak strmé, to je však dáno tím, že zrovna na metodách pro zvyšování prodeje se rozhodně nešetřilo ani dosud.

IDC pro účely studie definuje zákaznickou zkušenost jako součást obchodního procesu (prodeje). V tomto smyslu není součástí zákaznické zkušenosti design, použitelnost ani další vlastnosti konkrétního produktu nebo služby (tj. např. design Googlu patří do jiné kategorie: UX, uživatelská zkušenosti); takové rozlišení a omezení zákaznické zkušenosti na transakci, respektive interakce mezi prodejcem a kupujícím je však logické, jinak by už do kategorie mohlo spadat skoro cokoliv. Naproti tomu IDC do této kategorie neřadí jen prodej koncovým uživatelům, ale i interakce typu B2B. Prakticky všechny moderní technologie, umělá inteligence, strojové učení, internet věcí, velká data a pokročilá analytika jsou s řešeními pro CX dnes nějak provázány. Je to pochopitelné, když v době tzv. customer-centric byznysu představuje právě zákaznická zkušenost významný způsob, jak se firmy mohou odlišit od konkurence.

Letos i v příštích letech bude logicky za řešení CX utrácet nejvíc maloobchod (letos 57 miliard dolarů), dále výrobní firmy a banky/finanční společnosti. V příštích letech mají podle IDC výdaje na CX rychle zvyšovat také zdravotní instituce. V rámci CX lze sice rozlišovat různé podkategorie (větší zapojování zákazníků, řešení pro nepřetržitě fungující obchod, správa interakcí, péče o zákazníka po prodeji/podpora…), nicméně se spolu samozřejmě překrývají nebo i splývají.

Při rozdělení výdajů na zákaznickou zkušenost z technologického hlediska podniky zaplatí především za služby (obchodní i IT služby, letos 220 miliard dolarů, 43 % všech nákladů na CX). Do výdajů za software (135 miliard dolarů, 27 %) se v rámci průzkumu počítají náklady na systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a aplikace pro správu obsahu. Hardware (infrastruktura a zařízení) v rámci výdajů na CX představuje 20 % a telekomunikační služby méně než 10 %.

Rubriky: ByznysPodnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

Nové varianty WormGPT pohání AI modely Grok a Mixtral
Články

Legitimní webové stránky lze zneužít k manipulaci webových prohlížečů v režimu AI

25. 11. 2025
Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

25. 11. 2025
Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí
Články

Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí

25. 11. 2025
Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací
Zprávičky

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

25. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

Off-line

Deflace

STUN

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.