Dvoufaktorová autentizace aneb je vaše bezpečnost stejná jako káva, kterou máte rádi?

Steve Watts , 30. červenec 2012 08:00 0 komentářů
Dvoufaktorová autentizace aneb je vaše bezpečnost stejná jako káva, kterou máte rádi?

Existenci kaváren lze vysledovat až do 15. století, ačkoli přesný rok a místo jsou předmětem diskusí. Co však mají různé „legendy“ společného, je téma kavárny, ve které si můžete koupit kávu – silnou a černou. Během doby se oblíbený nápoj zjemnil pomocí mléka a cukru, avšak nezměnila se směs – každé zařízení mělo na výběr jen jednu. To znamenalo, že pokud jste chtěli jinou „chuť“, museli jste jít do jiné kavárny.

Dnes je představa kavárny zcela odlišná. Napadne nás místo s pohodlným posezením a nabídkou celé řady nápojů – od obyčejné překapávané kávy po espreso, cappuccino či latté. Pro nezasvěcené mohou být tyto malé aromatické přístavy jako krok do paralelního vesmíru se svým vlastním jazykem. I tak jednoduchá věc jako velikost šálku může leckoho splést, když velký je malý a malý je extra malý. A to jste se ještě nezačali rozhodovat, zda chcete jednoduchou nebo dvojitou, s kofeinem nebo bez kofeinu, tučnou nebo dietní. A když zvládnete „základy“, proces volby pokračuje upřesňováním volby mezi světlou, střední či tmavou, ranní nebo denní směsí a dále sezónním sortimentem, abyste zůstali ve střehu.

A to není konec rozhodování, protože nemůžete projít po hlavní ulici, aniž by vás dvě nebo tři „značky“ kávy nelákaly k posezení a zamyšlení.

Zabezpečení je jako káva

Ptáte se, co má zabezpečení společného s kávou? Jednoduše vhodně znázorňuje, že každý ví, co chce, a rozhoduje o tom sám – nikoli kavárna.

Totéž platí pro pracoviště. Dny, kdy vedoucí pracovník poslušně vysedával od devíti do pěti na pracovišti u pevné telefonní linky, jsou s definitivní platností minulost. Mantrou, podle které dnešní organizace tancují, jsou flexibilní pracovní postupy.

Dnešní technologie jsou zaváděny s konkrétním cílem umožnit jednotlivcům pracovat z domova, na cestě nebo ve výše zmíněných kavárnách. A nejde jen o volbu mezi počítačem a notebookem, kterou je nutno provést. Aktovka vedoucího pracovníka je plná vybavení určeného k usnadnění života a zajištění nepřetržité podnikové činnosti – vždy a všude. Takže jakýkoli chytrý telefon, tablet či notebook, který lze připojit k Internetu, lze využít k produktivní práci.

S tímto vědomím a podobně jako s kávou dnes mnoho lidí má „značku“, které dává přednost – od Apple iPhone a iPad po Blackberry Torch a PlayBook. Někdy jedna nestačí a nedávný průzkum společnosti SecurEnvoy zjistil, že přibližně 47 % mužů a 36 % žen používá více zařízení.

Tato rozmanitost zařízení a možností způsobuje organizacím bezesné noci. Zajistit zabezpečení tohoto technologického koktejlu je opravdový problém.

Některé technologie však tuto flexibilitu vítají namísto toho, aby jejímu vývoji bránily.

Dva modely dvoufaktorové autentizace

Existují dvě implementace dvoufaktorové autentizace, které ve skutečnosti zahrnují mnoho aplikací v jednom stisknutí tlačítka. Namísto tradičního fyzického tokenu existují řešení, která umožňují vrátit rozhodování zpět zaměstnancům. Lidé si mohou zvolit, zda chtějí jako autentizační token používat zprávu SMS v mobilním telefonu, aplikaci v chytrém telefonu či tabletu nebo softwarový token v notebooku – s možností tato zařízení libovolně střídat či přizpůsobit se trendům.

Je to odpověď na trend uživatelů požadujících flexibilitu používání vlastních zařízení na pracovišti (BYOD), která jim dává právo rozhodovat, které zařízení budou při každodenní práci používat. Na rozdíl od alternativních řešení platí, že když uživatel upgraduje svůj chytrý telefon nebo se rozhodne pro jiný, systém přesune účet na nové zařízení.

Stejně jako v případě znalců kávy zabezpečení v dnešním technologickém světě pokročilo a je čas tuto rozmanitost přijmout. Už neexistuje jedna velikost, která padne všem; každý má svůj názor a rozhoduje o tom, co má a stejně tak co nemá rád. Dvoufaktorová autentizace je jedním z příkladů, proč je bezpečnostní technologie jako káva. Namísto nabízení jedné směsi pro všechny poskytuje zákazníkovi volbu a umožňuje zaměstnancům dát najevo svoji originalitu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů

Foxconn otevře severoamerické ústředí ve Wisconsinu

ČTK , 18. červen 2018 00:00

Foxconn již loni oznámil, že ve Wisconsinu investuje 10 miliard dolarů do výstavby továrny na LCD....

Více 0 komentářů

Češi obměňují počítač za šest let, dvakrát déle než vyspělý svět

ČTK , 16. červen 2018 08:00

Výpočetní techniku si na leasing v tuzemsku pořizuje 23 % firem, ve vyspělých zemích jsou to až 3/4 ...

Více 3 komentářů