Dvoufaktorová autentizace aneb je vaše bezpečnost stejná jako káva, kterou máte rádi?

Steve Watts , 30. July 2012 08:00 0 komentářů
Dvoufaktorová autentizace aneb je vaše bezpečnost stejná jako káva, kterou máte rádi?

Existenci kaváren lze vysledovat až do 15. století, ačkoli přesný rok a místo jsou předmětem diskusí. Co však mají různé „legendy“ společného, je téma kavárny, ve které si můžete koupit kávu – silnou a černou. Během doby se oblíbený nápoj zjemnil pomocí mléka a cukru, avšak nezměnila se směs – každé zařízení mělo na výběr jen jednu. To znamenalo, že pokud jste chtěli jinou „chuť“, museli jste jít do jiné kavárny.

Dnes je představa kavárny zcela odlišná. Napadne nás místo s pohodlným posezením a nabídkou celé řady nápojů – od obyčejné překapávané kávy po espreso, cappuccino či latté. Pro nezasvěcené mohou být tyto malé aromatické přístavy jako krok do paralelního vesmíru se svým vlastním jazykem. I tak jednoduchá věc jako velikost šálku může leckoho splést, když velký je malý a malý je extra malý. A to jste se ještě nezačali rozhodovat, zda chcete jednoduchou nebo dvojitou, s kofeinem nebo bez kofeinu, tučnou nebo dietní. A když zvládnete „základy“, proces volby pokračuje upřesňováním volby mezi světlou, střední či tmavou, ranní nebo denní směsí a dále sezónním sortimentem, abyste zůstali ve střehu.

A to není konec rozhodování, protože nemůžete projít po hlavní ulici, aniž by vás dvě nebo tři „značky“ kávy nelákaly k posezení a zamyšlení.

Zabezpečení je jako káva

Ptáte se, co má zabezpečení společného s kávou? Jednoduše vhodně znázorňuje, že každý ví, co chce, a rozhoduje o tom sám – nikoli kavárna.

Totéž platí pro pracoviště. Dny, kdy vedoucí pracovník poslušně vysedával od devíti do pěti na pracovišti u pevné telefonní linky, jsou s definitivní platností minulost. Mantrou, podle které dnešní organizace tancují, jsou flexibilní pracovní postupy.

Dnešní technologie jsou zaváděny s konkrétním cílem umožnit jednotlivcům pracovat z domova, na cestě nebo ve výše zmíněných kavárnách. A nejde jen o volbu mezi počítačem a notebookem, kterou je nutno provést. Aktovka vedoucího pracovníka je plná vybavení určeného k usnadnění života a zajištění nepřetržité podnikové činnosti – vždy a všude. Takže jakýkoli chytrý telefon, tablet či notebook, který lze připojit k Internetu, lze využít k produktivní práci.

S tímto vědomím a podobně jako s kávou dnes mnoho lidí má „značku“, které dává přednost – od Apple iPhone a iPad po Blackberry Torch a PlayBook. Někdy jedna nestačí a nedávný průzkum společnosti SecurEnvoy zjistil, že přibližně 47 % mužů a 36 % žen používá více zařízení.

Tato rozmanitost zařízení a možností způsobuje organizacím bezesné noci. Zajistit zabezpečení tohoto technologického koktejlu je opravdový problém.

Některé technologie však tuto flexibilitu vítají namísto toho, aby jejímu vývoji bránily.

Dva modely dvoufaktorové autentizace

Existují dvě implementace dvoufaktorové autentizace, které ve skutečnosti zahrnují mnoho aplikací v jednom stisknutí tlačítka. Namísto tradičního fyzického tokenu existují řešení, která umožňují vrátit rozhodování zpět zaměstnancům. Lidé si mohou zvolit, zda chtějí jako autentizační token používat zprávu SMS v mobilním telefonu, aplikaci v chytrém telefonu či tabletu nebo softwarový token v notebooku – s možností tato zařízení libovolně střídat či přizpůsobit se trendům.

Je to odpověď na trend uživatelů požadujících flexibilitu používání vlastních zařízení na pracovišti (BYOD), která jim dává právo rozhodovat, které zařízení budou při každodenní práci používat. Na rozdíl od alternativních řešení platí, že když uživatel upgraduje svůj chytrý telefon nebo se rozhodne pro jiný, systém přesune účet na nové zařízení.

Stejně jako v případě znalců kávy zabezpečení v dnešním technologickém světě pokročilo a je čas tuto rozmanitost přijmout. Už neexistuje jedna velikost, která padne všem; každý má svůj názor a rozhoduje o tom, co má a stejně tak co nemá rád. Dvoufaktorová autentizace je jedním z příkladů, proč je bezpečnostní technologie jako káva. Namísto nabízení jedné směsi pro všechny poskytuje zákazníkovi volbu a umožňuje zaměstnancům dát najevo svoji originalitu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

E-banking namísto datové schránky

Pavel Houser , 12. March 2019 11:30
Pavel Houser

Projekty zaměřené na elektronický kontakt občana se státní správou u nás zatím příliš neuspěly. Dr...

Více

Kalendář

26. 03. IT Security Workshop 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
30. 03. Inspo 2019







RSS 

Zprávičky

Europoslanci budou hlasovat o kontroverzní směrnici o copyrightu

ČTK , 26. March 2019 10:35

Evropští poslanci mají před květnovými evropskými volbami poslední šanci směrnici schválit....

Více 0 komentářů

Apple představil zpravodajskou a TV službu a kreditní kartu

ČTK , 26. March 2019 09:00

Apple ve více než 150 zemích nabídnou také herní předplatitelskou službu Apple Arcade....

Více 0 komentářů

Nintendo chystá dvě nové konzole Switch

ČTK , 26. March 2019 08:00

Prodeje hardwaru a softwaru k zařízení Switch tvoří 80 % tržeb společnosti Nintendo....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Loni operátoři předali o čtvrtinu více údajů

Pavel Houser , 25. March 2019 11:07

Operátoři v roce 2018 na žádost oprávněných orgánů předali 332 tisíc provozních a lokalizačních údaj...

Více 0 komentářů

Americký generál obvinil Google, že pomáhá Číně se zbrojením

ČTK , 25. March 2019 11:04

Google přitom naopak ruší svou účast na některých projektech Pentagonu....

Více 0 komentářů

Přesné zemědělství - další vlna IT na polích

ČTK , 25. March 2019 08:00

Kromě družicových dat vytvářejí velké množství záznamů přímo zemědělské stroje....

Více 0 komentářů

Seznam.cz chce od Googlu detaily o podpoře jiných vyhledávačů

ČTK , 23. March 2019 09:41

Seznam ztrácí podíl na trhu, protože na mobilních telefonech je jako výchozí nastaven vyhledávač od ...

Více 0 komentářů