• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Kancelářský tisk bude chytřejší

Kamil Pittner
10. 11. 2016
| Články

Multifunkční tiskárny v kancelářích neslouží už jen k tisku, kopírování a skenování. Chytré technologie a propojení s dalšími systémy z nich dělají vstupní bránu pro digitalizaci papírových dokumentů do automaticky zpracovatelné elektronické podoby. Dobrou zprávou je, že někteří z výrobců také postupně přenášejí robustnost, výkonnost a funkce, dříve dostupné pouze u velkých A3 zařízení do segmentu relativně kompaktních zařízení pro formát A4. A v tom se tiskne drtivá většina kancelářských dokumentů.
Z běžného tisku, kopírování a skenování se postupně přechází k efektivní práci s dokumenty, především k jejich zpracování a bezpečnému uložení, což platí už i pro malé firmy. Z multifunkcí, především těch „chytrých“, se podle Radka Cinádra ze společnosti OKI stávají díky skenerům v mnohem větší míře zařízeními pro vstup nestrukturovaných informací do firemního prostředí: „Díky možnostem moderních OCR aplikací lze totiž skenované dokumenty snadno převádět do plně prohledávatelných PDF souborů nebo do editovatelné textové podoby, kdy pak lze s textem dále pracovat, prohledávat jej a archivovat.“

Výrobci se podle Václava Dvorského ze společnosti Janus, která dováží značku Kyocera, soustředí na vylepšení a rozšíření funkcionalit tiskáren a multifunkcí hlavně v oblasti zabezpečení tiskových úloh, podpory mobilního tisku či přizpůsobení dle požadavků firmy. Již samozřejmostí je podle něj další zvyšování rychlosti tisku, kopírování a skenování.

S tím nesouhlasí Martin Lucký ze společnosti Epson: „Trendem poslední doby je stále častější nasazování inkoustových zařízení v kancelářském prostředí. Je to snadno viditelné na rostoucích číslech prodejů inkoustových zařízení ve srovnání se stagnujícími prodeji laserových tiskáren.“ Mezi žádané funkce patří podle jeho slov tisk z chytrých zařízení, cloud, přímý tisk z Wi-Fi a bez ovladačů.

Jindřich Balogh ze společnosti Brother považuje za hlavní trend snižování nákladů na tisk a mobilní tisk, tedy tisk z mobilních zařízení bez potřeby instalovat jakýkoli software: „Zaměstnanci mají dnes velmi variabilní pracovní náplň, hodně cestují a tyto funkce jim hodně šetří čas.“ Další požadavek související s mobilitou zaměstnanců je využívání cloudových úložišť a možnosti skenovat na ně a také tisknout „kdykoli a kdekoli“.

Dnes už přitom jednoznačně dominuje barevný tisk. „Cenový rozdíl mezi barevnou a černobílou multifunkční tiskárnou je minimální, takže pro všeobecné kancelářské použití dnes volí většina zákazníků možnost barevného tisku,“ říká Pavel Štěpán ze společnosti Konica Minolta. Do budoucna podle něj zůstanou černobílé tiskárny pouze pro některé specializované úlohy – podobně, jako dříve rozšířené jehličkové tiskárny. O „comeback“ se prý snaží také inkoustové tiskárny, ale rozpíjení na běžném papíru a další omezení této technologie podle Pavla Štěpána stále nejsou dořešena tak dobře, aby šlo o bezproblémové řešení pro komerční sektor.

Digitalizace

„Poptávka je vysoká a objem skenování a digitalizace trvale roste,“ říká o nárůstu objemu digitalizace dokumentů Pavel Štěpán. Důvody jsou podle něj především pragmatické – elektronický dokument se jen tak neztratí a jeho zpracování je rychlejší a efektivnější, archivace levnější.

Mnohé firmy totiž pokládají za důležité optimalizovat stávající procesy prostřednictvím DMS systémů, které řízením oběhu dokumentů jednoznačně zvýší efektivitu, dohledatelnost a bezpečnost firemních dat. „Prakticky až při zavedení DMS firma zjistí, jak je s daty nakládáno, kdo k nim má přístup, kolik zbytečných duplicit se nachází v úložištích a jak jsou její zavedené pracovní procesy efektivní,“ říká Václav Dvorský.
Podle Martina Luckého se v současné době objem skenovaných dokumentů stabilizoval a pokud vykazuje růst tak jen mírný. „Řada uživatelů totiž zjistila, že naskenovaný obraz je potřeba dále zpracovat.“ Roste tak podle něj množství „inteligentně“ naskenovaných dokumentů, kdy při pořízení obrazu je vytěžena informace a je dále použita nejen pro uchování v DMS systémech.

Převod informací z papírových dokumentů do elektronické podoby, se kterou lze dále pracovat s mnohonásobně větší efektivitou, zajímá podle Radka Cinádra i střední a malé firmy: „Nejvhodnější vstupenkou pro ně jsou pak robustní multifunkční tiskárny vybavené skenerem, OCR technologií pro automatické rozpoznání textu a síťovým připojením s jednoduchou možností napojení na zařízení pro ukládání elektronických dokumentů. Cena takového základního řešení pro profesionální použití v malé firmě může začínat na zhruba 15 tisících korunách.“

Výběr zařízení

Podle názoru Václava Dvorského by multifunkci pro firemní použití neměl laik samostatně vybírat. Vždy by se měl poradit minimálně se svým IT manažerem, případně odborníkem, který má tiskový park v kompetenci: „Každopádně doporučuji vybírat z tzv. chytrých multifunkcí, které budou jak hardwarově, tak i softwarově splňovat požadavky i s ohledem na budoucnost.“

Parametrů výběru je totiž hodně a pro laika je jejich vyhodnocení složité. „Nejvhodnější je probrat potřeby firmy s odborným konzultantem, ten se bude v první řadě zajímat o objemy tisku, což se dá se odhadnout třeba podle nákupů papíru, dále o postupy tisku, tedy zda se tisknou faktury nebo grafické prospekty a také o rozmístění pracovníků,“ vyjmenovává Pavel Štěpán.

Výběr firemní multifunkce by měl podle Martina Luckého začít přesným určením účelu. „Základem by tak měla být třeba jen laická analýza používání a požadovaných funkcí. Pokud si uživatel není jistý požadovanou kvalitou, doporučil bych také testovací výtisky na nejčastěji používaných materiálech. Poté co uživatel posoudí účel, měl by se soustředit na celkovou cenu za dobu používání,“ radí Martin Lucký.

S tím souhlasí také Jindřich Balogh, podle kterého musí zákazník především odhadnout objem tisku a požadavky na další funkce: „Klíčové jsou celkové náklady na vlastnictví a nikoli počáteční cena. Čím větší je objem tisku, tím jsou dominantnější tiskové náklady proti pořizovací ceně stroje.“

„Nejdůležitější roli při rozhodování často stále ještě hraje pořizovací cena zařízení, ač mnohem důležitější jsou celkové provozní náklady TCO, zejména v kontextu požadovaných provozních parametrů,“ upozorňuje Radek Cinádr. Nejčastější chybou při nákupu kancelářských tiskáren je podle něj výběr nevhodného typu nebo spíše kategorie tiskárny z hlediska objemu tisku nebo skenování. Obecně podle Radka Cinádra platí jednoduché pravidlo – čím menší tiskárna, tím dražší provoz.

Rubriky: Hardware

Související příspěvky

Zprávičky

Sasko jedná s TSMC o výstavbě závodu, probírají se vládní dotace

17. 3. 2023
Zprávičky

Samsung chce v Koreji mohutně investovat do výrobní základny na mikročipy

15. 3. 2023
Zprávičky

Čtvrtletní zisk Foxconnu klesl o 10 %

15. 3. 2023
Zprávičky

Dodavatelé nizozemské ASML zvažují závody v jihovýchodní Asii namísto Číny

13. 3. 2023

Zprávičky

Hrozby pro Android: Adware zůstává v Česku úspěšný

Pavel Houser
21. 3. 2023

Pravidelná statistika kybernetických hrozeb v únoru opět potvrdila převahu adwaru na platformě Android v

Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let

Maďarsko získalo menšinový podíl v operátorovi Yettel ze skupiny PPF Telecom

ČTK
21. 3. 2023

Maďarsko získalo prostřednictvím dohody o výměně akcií nepřímý menšinový podíl v maďarském operátorovi Yettel

Amazon hodlá zrušit dalších 9 000 pracovních míst

ČTK
21. 3. 2023

Americký internetový obchod Amazon hodlá zrušit dalších 9000 pracovních míst. Šéf podniku Andy Jassy

Proč blockchain selhává

Bitcoin stoupl na devítiměsíční maximum, těží z neklidu v bankovním sektoru

ČTK
20. 3. 2023

Kryptoměna bitcoin se dnes dostala na devítiměsíční maximum nad 28 500 dolarů (zhruba 637.300

Průzkum Infor: výrobci posilují monitoring dodavatelského řetězce

Pavel Houser
20. 3. 2023

Hlavní motivací k zajištění odolnějších řetězců s pomocí specifických ERP a SCM nástrojů je permanentní

Státní úřady i soukromé firmy v ČR zakazují pracovníkům používání TikToku

ČTK
18. 3. 2023

Státní úřady a podniky i soukromé firmy v ČR zakazují svým pracovníkům z bezpečnostních

ČOI: 4 z 5 kontrolovaných internetových prodejců v roce 2022 porušili zákon

Pavel Houser
17. 3. 2023

Česká obchodní inspekce oznámila, že v průběhu minulého roku uskutečnila 1 064 kontrol zaměřených

Sasko jedná s TSMC o výstavbě závodu, probírají se vládní dotace

ČTK
17. 3. 2023

Sasko a tchajwanský výrobce čipů TSMC vedou pokročilá jednání o výstavbě závodu firmy v

Tiskové zprávy

Capgemini pomůže prostřednictvím digitálních dvojčat řešit organizační problémy podniků

Kores si pro rozvoj a podporu SAP řešení vybral Ness

TD SYNNEX získala nejvyšší status AWS Premier Tier Services Partner

Peníze až na šestém místě. Češky v IT mají jiné preference

Dell Technologies integruje regiony CEE a META, cílem je podpora inovací pro zákazníky a rychlejší přístup na globální trhy

NÚKIB upozorňuje na zranitelnost CVE-2023-23397 v Microsoft Outlook

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Programování s pomocí umělé inteligence a open source licence

Pavel Houser
15. 3. 2023

S tím, jak se rozšiřuje využití umělé inteligence přímo při tvorbě softwaru, se intenzivněji začínají diskutovat...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Quality inspector

Windows Phone

Java

Nejpopulárnější články

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

Tomáš Jirásko
1. 3. 2023

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

ChatGPT uspěl v testu teorie mysli

Pavel Houser
21. 2. 2023

Kvalitních IT specialistů je nedostatek a práce na dálku jim může přinést až o 25 % víc peněz

Redakce
3. 3. 2023

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

itbiz
2. 3. 2023

Celosvětové výdaje na IT v letošním roce podle Gartneru vzrostou o 2,4 %

Redakce
23. 2. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Následky srážky sondy DART s planetkou Dimorphos: První výsledky pozorování teleskopy ESO
  • Co s obrovským množstvím nevyužitých dat z výzkumů?
  • Tvary aerosólových častíc výrazne ovplyvňujú svetelný smog

RSS AbcLinuxu RSS

  • Java 20 / JDK 20
  • Google spustil konverzační AI Bard
  • Zranitelnost acropalypse (CVE-2023-21036) telefonů Google Pixel

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.