• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Salesforce znamená v podání Isobar nejen obyčejné CRM

Richard Jan Voigts
4. 3. 2019
| Články

Evropská centrála americké společnosti Salesforce v Dublinu oznámila, že přijme v následujících pěti letech 1 500 zaměstnanců. Rozmach tohoto technologického obra je znatelný i u nás, kde se za poslední roky objevila řada implementačních partnerů. Jedním z nich je česká pobočka nadnárodní konzultační společnosti Isobar. Její ředitel Daniel Urminský tvrdí, že na to jdou trochu jinak.

Mohl byste stručně představit IT společnost Isobar?

Daniel Urminský, Isobar

Daniel Urminský, Isobar

Naše firma byla založena s původním názvem blue-infinity ve Švýcarsku se sídlem v Ženevě jako IT konzultační firma. Pobočky máme v České republice a Portugalsku se 700 zaměstnanci. Nejsme oddáni pouze jednomu technologickému řešení, ale snažíme se pokrýt celý proces digitální transformace firem. Využíváme k tomu jak řešení předních technologických firem jako Salesforce, Adobe, Oracle, ale i vlastní vývoj. Abychom maximalizovali přínos pro zákazníka, nefungujeme pouze jako implementační partner a systémový integrátor, ale snažíme se působit opravdu jako plně konzultační firma. Radíme zákazníkům, jak nejlépe dosáhnout požadovaných cílů, a jak přizpůsobit jejich procesy při implementaci celého systému. Aktuálně jsme se plně integrovali do Isobaru a naším cílem je poskytovat technologické inovace společně s kreativitou této digitální mediální agentury. Zejména Salesforce do našeho globálního konceptu ideálně zapadá, protože nejde pouze o CRM, nýbrž o platformu se širokým záběrem.

Vaše pražská a brněnská pobočka, dnes už obě Isobar, u nás tedy implementují zejména Salesforce, který je ve světě velmi známý. U nás však nikoliv, čemu to přičítáte?

Naším primárním záběrem v České republice je skutečně Salesforce, včetně řešení pro marketing, zákaznickou podporu a další funkce pro řízení vztahu se zákazníky. Neřekl bych, že jde u nás o zcela neznámou technologii, zejména v posledních několika letech, avšak v porovnání se západní Evropou jsme v adopci výrazně pozadu. Není to nic neobvyklého, v přijímání trendů má obecně střední a východní Evropa vždy několikaleté zpoždění. Zároveň má tato technologie smysl v optimalizaci procesů, což znamená jejich zlevňování. Když ale vezmeme v úvahu růst platů a nedostatek pracovních sil u nás, pak přínosy platformy tohoto typu začínají nabírat na významu až poslední dobou.

Existuje řada velice levných CRM řešení, což o Salesforce říci nemůžeme. Co je tedy konkurenční výhodou Salesforce?

Výhod je hned několik. Salesforce je dnes na trhu nějakých dvacet let, během kterých se stal čtvrtou největší softwarovou firmou na světě. Jak se na takovou pozici dostal? Co dělá jinak? Jednou věcí je, že kompletně otočili celý přístup směrem k enterprise řešením, protože přišli s cloudovou službou místo těžkopádného řešení on-premise. Vizí bylo, že si zákazník nekoupí softwarovou licenci, nýbrž předplatné do cloudu, kde může danou službu využívat. Další výhodou je, že Salesforce má celkem jasnou koncepci, jakým směrem chce celý systém rozvíjet a z klasického CRM se tak stala komplexní platforma. Přidává totiž veškeré funkce, které jsou důležité pro chod firmy jakékoliv velikosti.

Začalo to CRM, pokračovalo řešením pro customer service, pak pokračovali s významnými akvizicemi, jako firmy ExactTarget s její automatizací marketingu, a stále pokračují se snahou zachytit celkovou „customer journey“ tak, aby ji uspokojili v jedné platformě. Salesforce nyní přidal akvizicí Demandware a CloudCraze pro kompletní zajištění e-commerce, a to jak pro B2B, tak pro B2C. Dále investují nemalé investice do akvizic firem z oblasti artificial intelligence (AI), zabývají se problematikou big data, respektive mediálními daty, což zase znamená akvizici Kruks, tj. DMP (Data Management Platform), a ještě Datorama. Zatím poslední akvizicí byla firma Mulesoft jako jeden z předních dodavatelů ESB (Enterprise Service Bus).

Tímto krokem si zase vyřešili komplexní propojení cloudového světa s komplexními architekturami firem, kdy ESB tvoří pojítko mezi jednotlivými systémy. Nicméně, ne náhodou běží Mulesoft opět v cloudu. Vytvořili tedy kompletní, homogenní cloudovou platformu, kterou mohou položit před zákazníka a říci mu „jsme schopni vám řídit celou cestu zákazníka, jeho data a jednoduše vás propojit se zbylými systémy“.

Když se podíváme na konkurenci, ve většině případů je nutné nesourodé systémy propojit dohromady, což s sebou přirozeně nese vyšší TCO (Total Cost of Ownership). Cena takového systému v jedné vertikále sice může být levnější, avšak správu, integraci do většího celku a vše s tím spojené, s sebou nese vyšší náklady. Nicméně jsou pak implementační projekty hlavně významně delší a komplexnější. Ruku na srdce, time to market a rychlost implementace se stala v současné době jedním z nejdůležitějších kritérií rozhodování firem.

CRM systémů jako takových je ve světě spousta. Dříve byl pro korporace zaklínadlem Siebel, po kterém dnes po akvizici Oraclem ani pes neštěkne. Neobáváte se obdobné budoucnosti pro Salesforce, až skončí jeho „hype“?

Siebel je velké on-premise řešení, které si musel zákazník nainstalovat na vlastním serveru. Tehdy také šlo o jedno z mála použitelných řešení pro větší firmy, kdežto Salesforce byl budován se zcela jinou koncepcí. Stačí se podívat na zákaznickou bázi, kterou Salesforce má. Jsou to firmy od startupů, malých neziskových organizací, až po nadnárodní korporace typu Coca-Cola, Adidas nebo General Electric. Jsou schopni pokrýt celé toto spektrum. Siebel si malá neziskovka nenasadí.

Za prvé by je taková implementace doslova zabila, za druhé by to pro ně ani nemělo smysl. Z tohoto úhlu pohledu je Salesforce dostatečně flexibilní, aby byl schopný růst. Konec jeho „hype“ periody je dle mého názoru zatím v nedohlednu, jelikož přidávají další a další části skládanky. V Salesforce jednoduše vystihli trend a vynakládají velké úsilí pro to, aby svá cloudová řešení jednak propojili dohromady, jednak aby umožnili bezproblémovou integraci se systémy třetích stran – jako ERP či datové sklady. Zároveň jsme ve střední a východní Evropě z pohledu digitalizace a automatizace stále na začátku, takže nás růst ještě řadu let čeká.

Když se vrátíme k české pobočce společnosti Isobar, připadáte si jako prodloužená ruka vaší švýcarské centrály, nebo vám dává větší prostor?

Rozhodně zde nejsme v roli dodavatele levnější pracovní síly pro západní trhy. Jsme sice globální firma, ale dbáme na to, abychom měli opravdu lokální služby.

Naše česká pobočka je přímo odpovědná za řízení obchodních aktivit a dodávky pro „rozvíjecí se“ trhy, primárně CEE a CIS (střední a východní Evropa a státy bývalého Sovětského svazu), ale projekty máme i v exotičtějších zemích.

Jedním z hlavních směrů naší činnosti jsou oblasti, které jsme schopni pokrýt platformou Salesforce – tedy primárně vertikály pojmenované jako sales, service, marketing a commerce, které se dlouhodobě prolínají stále více. Tomuto zaměření věříme a vidíme to jak na zvyšujících se příjmech, tak na počtu lidí, jejichž počet v naší „Salesforce“ divizi meziročně roste o stovky procent. Nicméně jako technologická konzultační společnost máme více aktivit a zaměstnáváme experty v oblasti vývoje na různých platformách, ale i projektovým managementem, IT bezpečností, quality assurance a dalšími.

Rubriky: ByznysČeské ITEkomerceInternetPodnikový softwareRozhovoryTechnologie

Související příspěvky

Články

Firmy chápou ochranu soukromí jinak než jejich zákazníci

7. 2. 2023
Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici
Zprávičky

Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici

7. 2. 2023
Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita
Zprávičky

Google zpřístupní chatovacího robota, do vyhledávání zapojí umělou inteligenci

7. 2. 2023
Zprávičky

Technologické firmy plánují investovat v Saúdské Arábii 9 miliard dolarů

7. 2. 2023

Komentáře 1

  1. Pingback: Datové platformy pro marketingovou automatizaci – ITBiz.cz

Zprávičky

Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici

Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici

Pavel Houser
7. 2. 2023

Třetí nejvýkonnější superpočítač na světě a jednička v Evropě je od února 2023 plně

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

Google zpřístupní chatovacího robota, do vyhledávání zapojí umělou inteligenci

ČTK
7. 2. 2023

Společnost Alphabet, pod kterou spadá i Google, spustí chatovacího robota a do vyhledávání na

Technologické firmy plánují investovat v Saúdské Arábii 9 miliard dolarů

ČTK
7. 2. 2023

Přední světoví technologičtí giganti investují v Saúdské Arábii více než devět miliard USD (200

Dell propustí 6 650 lidí, asi 5 % zaměstnanců

ČTK
6. 2. 2023

Americká počítačová společnost Dell Technologies celosvětově propustí 6650 lidí, což je zhruba pět procent

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Novela zákona zřejmě zpřesní povinnosti operátorů a zpřísní opatření proti spamu

ČTK
6. 2. 2023

Novela zákona o elektronických komunikacích, která upravuje nárok na levnější volání pro sociálně slabé

Za bezpečnostní incidenty v cloudu mohou hlavně samotní zákazníci

Itálie varuje před rozsáhlým útokem hackerů na zařízení se systémem VMware ESXi

ČTK
5. 2. 2023

Tisíce počítačových serverů po celém světě se staly terčem hackerského útoku vyděračským softwarem (ransomware).

Chatovací robot ChatGPT je nejrychleji rostoucí aplikace v historii

ČTK
5. 2. 2023

Chatovací robot ChatGPT, který využívá umělou inteligenci, se stal nejrychleji rostoucí spotřebitelskou aplikací v

Američané silně investují do čínských firem na umělou inteligenci

ČTK
4. 2. 2023

Američtí investoři, včetně investičních divizí firem Intel a Qualcomm, se v letech 2015 až

Tiskové zprávy

Acronis varuje: stále více dětí má možnost využívat snadných nákupů po internetu

Společnost i-PRO představuje první aplikaci pro detekci změny scény s umělou inteligencí

Jacob Ringler povede českou pobočku i vývoj ve společnosti Vendavo

Uvolnění potenciálu střední a východní Evropy

Ness v O2 Czech Republic pomáhá s přechodem do cloudu

Společnost vshosting dosáhla loni obratu téměř čtvrt miliardy Kč

Zpráva dne

Goodoffer24 říká – v únoru dáte za doživotní licenci Windows 10 jen €12 a za Office €23

Goodoffer24 říká – v únoru dáte za doživotní licenci Windows 10 jen €12 a za Office €23

Redakce
2. 2. 2023

Zdaleka ne každý má stovky dolarů na upgrady svého počítačového softwaru. To je také...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Prokletý smartphone: nejen chyby, ale i špatné rozhodování

Pavel Houser
27. 12. 2022

Asi nikoho nepřekvapí, že za neustálou dostupnost smartphonu se platí tím, že práce na tom zařízení...

Nadcházející akce

  1. Virtuální konference Kyberbezpečnost pro zdravotnictví

    23. února
  2. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Blokování SIM karty

Trh výrobních faktorů

BIC

Nejpopulárnější články

Kde se v podnicích uplatní metaverzum?

Redakce
2. 1. 2023

Trendy: předplacené služby, kontejnery, vliv rostoucích cen energií a experti se širším záběrem

Redakce
28. 12. 2022

Nová směrnice NIS 2 se bude týkat tisíců firem. Připravte se na bezplatné virtuální konferenci

Nová směrnice NIS 2 se bude týkat tisíců firem. Připravte se na bezplatné virtuální konferenci

Redakce
20. 1. 2023

Podařilo připravit husté křemíkové nanodrátky pro aplikace s vysokými frekvencemi

Při vzniku chyby by kvantové počítače mohly data automaticky mazat

Pavel Houser
3. 1. 2023

Vybudujte linii obrany pro zastavení vlny ransomwarových útoků

Redakce
23. 12. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Nejvýkonnější evropský superpočítač je plně k dispozici
  • Nová technologie zrychlí imunochemické testování
  • Vstřebatelné fixační hřeby do dlouhých kostí

RSS AbcLinuxu RSS

  • Festival Steam Next | únor 2023
  • xorg-server 21.1.7 řeší CVE-2023-0494
  • Fedora 38 nabídne celý Flathub

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.