• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Salesforce znamená v podání Isobar nejen obyčejné CRM

Richard Jan Voigts
4. 3. 2019
| Články

Evropská centrála americké společnosti Salesforce v Dublinu oznámila, že přijme v následujících pěti letech 1 500 zaměstnanců. Rozmach tohoto technologického obra je znatelný i u nás, kde se za poslední roky objevila řada implementačních partnerů. Jedním z nich je česká pobočka nadnárodní konzultační společnosti Isobar. Její ředitel Daniel Urminský tvrdí, že na to jdou trochu jinak.

Mohl byste stručně představit IT společnost Isobar?

Daniel Urminský, Isobar

Daniel Urminský, Isobar

Naše firma byla založena s původním názvem blue-infinity ve Švýcarsku se sídlem v Ženevě jako IT konzultační firma. Pobočky máme v České republice a Portugalsku se 700 zaměstnanci. Nejsme oddáni pouze jednomu technologickému řešení, ale snažíme se pokrýt celý proces digitální transformace firem. Využíváme k tomu jak řešení předních technologických firem jako Salesforce, Adobe, Oracle, ale i vlastní vývoj. Abychom maximalizovali přínos pro zákazníka, nefungujeme pouze jako implementační partner a systémový integrátor, ale snažíme se působit opravdu jako plně konzultační firma. Radíme zákazníkům, jak nejlépe dosáhnout požadovaných cílů, a jak přizpůsobit jejich procesy při implementaci celého systému. Aktuálně jsme se plně integrovali do Isobaru a naším cílem je poskytovat technologické inovace společně s kreativitou této digitální mediální agentury. Zejména Salesforce do našeho globálního konceptu ideálně zapadá, protože nejde pouze o CRM, nýbrž o platformu se širokým záběrem.

Vaše pražská a brněnská pobočka, dnes už obě Isobar, u nás tedy implementují zejména Salesforce, který je ve světě velmi známý. U nás však nikoliv, čemu to přičítáte?

Naším primárním záběrem v České republice je skutečně Salesforce, včetně řešení pro marketing, zákaznickou podporu a další funkce pro řízení vztahu se zákazníky. Neřekl bych, že jde u nás o zcela neznámou technologii, zejména v posledních několika letech, avšak v porovnání se západní Evropou jsme v adopci výrazně pozadu. Není to nic neobvyklého, v přijímání trendů má obecně střední a východní Evropa vždy několikaleté zpoždění. Zároveň má tato technologie smysl v optimalizaci procesů, což znamená jejich zlevňování. Když ale vezmeme v úvahu růst platů a nedostatek pracovních sil u nás, pak přínosy platformy tohoto typu začínají nabírat na významu až poslední dobou.

Existuje řada velice levných CRM řešení, což o Salesforce říci nemůžeme. Co je tedy konkurenční výhodou Salesforce?

Výhod je hned několik. Salesforce je dnes na trhu nějakých dvacet let, během kterých se stal čtvrtou největší softwarovou firmou na světě. Jak se na takovou pozici dostal? Co dělá jinak? Jednou věcí je, že kompletně otočili celý přístup směrem k enterprise řešením, protože přišli s cloudovou službou místo těžkopádného řešení on-premise. Vizí bylo, že si zákazník nekoupí softwarovou licenci, nýbrž předplatné do cloudu, kde může danou službu využívat. Další výhodou je, že Salesforce má celkem jasnou koncepci, jakým směrem chce celý systém rozvíjet a z klasického CRM se tak stala komplexní platforma. Přidává totiž veškeré funkce, které jsou důležité pro chod firmy jakékoliv velikosti.

Začalo to CRM, pokračovalo řešením pro customer service, pak pokračovali s významnými akvizicemi, jako firmy ExactTarget s její automatizací marketingu, a stále pokračují se snahou zachytit celkovou „customer journey“ tak, aby ji uspokojili v jedné platformě. Salesforce nyní přidal akvizicí Demandware a CloudCraze pro kompletní zajištění e-commerce, a to jak pro B2B, tak pro B2C. Dále investují nemalé investice do akvizic firem z oblasti artificial intelligence (AI), zabývají se problematikou big data, respektive mediálními daty, což zase znamená akvizici Kruks, tj. DMP (Data Management Platform), a ještě Datorama. Zatím poslední akvizicí byla firma Mulesoft jako jeden z předních dodavatelů ESB (Enterprise Service Bus).

Tímto krokem si zase vyřešili komplexní propojení cloudového světa s komplexními architekturami firem, kdy ESB tvoří pojítko mezi jednotlivými systémy. Nicméně, ne náhodou běží Mulesoft opět v cloudu. Vytvořili tedy kompletní, homogenní cloudovou platformu, kterou mohou položit před zákazníka a říci mu „jsme schopni vám řídit celou cestu zákazníka, jeho data a jednoduše vás propojit se zbylými systémy“.

Když se podíváme na konkurenci, ve většině případů je nutné nesourodé systémy propojit dohromady, což s sebou přirozeně nese vyšší TCO (Total Cost of Ownership). Cena takového systému v jedné vertikále sice může být levnější, avšak správu, integraci do většího celku a vše s tím spojené, s sebou nese vyšší náklady. Nicméně jsou pak implementační projekty hlavně významně delší a komplexnější. Ruku na srdce, time to market a rychlost implementace se stala v současné době jedním z nejdůležitějších kritérií rozhodování firem.

CRM systémů jako takových je ve světě spousta. Dříve byl pro korporace zaklínadlem Siebel, po kterém dnes po akvizici Oraclem ani pes neštěkne. Neobáváte se obdobné budoucnosti pro Salesforce, až skončí jeho „hype“?

Siebel je velké on-premise řešení, které si musel zákazník nainstalovat na vlastním serveru. Tehdy také šlo o jedno z mála použitelných řešení pro větší firmy, kdežto Salesforce byl budován se zcela jinou koncepcí. Stačí se podívat na zákaznickou bázi, kterou Salesforce má. Jsou to firmy od startupů, malých neziskových organizací, až po nadnárodní korporace typu Coca-Cola, Adidas nebo General Electric. Jsou schopni pokrýt celé toto spektrum. Siebel si malá neziskovka nenasadí.

Za prvé by je taková implementace doslova zabila, za druhé by to pro ně ani nemělo smysl. Z tohoto úhlu pohledu je Salesforce dostatečně flexibilní, aby byl schopný růst. Konec jeho „hype“ periody je dle mého názoru zatím v nedohlednu, jelikož přidávají další a další části skládanky. V Salesforce jednoduše vystihli trend a vynakládají velké úsilí pro to, aby svá cloudová řešení jednak propojili dohromady, jednak aby umožnili bezproblémovou integraci se systémy třetích stran – jako ERP či datové sklady. Zároveň jsme ve střední a východní Evropě z pohledu digitalizace a automatizace stále na začátku, takže nás růst ještě řadu let čeká.

Když se vrátíme k české pobočce společnosti Isobar, připadáte si jako prodloužená ruka vaší švýcarské centrály, nebo vám dává větší prostor?

Rozhodně zde nejsme v roli dodavatele levnější pracovní síly pro západní trhy. Jsme sice globální firma, ale dbáme na to, abychom měli opravdu lokální služby.

Naše česká pobočka je přímo odpovědná za řízení obchodních aktivit a dodávky pro „rozvíjecí se“ trhy, primárně CEE a CIS (střední a východní Evropa a státy bývalého Sovětského svazu), ale projekty máme i v exotičtějších zemích.

Jedním z hlavních směrů naší činnosti jsou oblasti, které jsme schopni pokrýt platformou Salesforce – tedy primárně vertikály pojmenované jako sales, service, marketing a commerce, které se dlouhodobě prolínají stále více. Tomuto zaměření věříme a vidíme to jak na zvyšujících se příjmech, tak na počtu lidí, jejichž počet v naší „Salesforce“ divizi meziročně roste o stovky procent. Nicméně jako technologická konzultační společnost máme více aktivit a zaměstnáváme experty v oblasti vývoje na různých platformách, ale i projektovým managementem, IT bezpečností, quality assurance a dalšími.

Rubriky: ByznysČeské ITEkomerceInternetPodnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

České firmy AI rychle adoptují, ale zůstávají u základních funkcí
Články

České firmy AI rychle adoptují, ale zůstávají u základních funkcí

25. 10. 2025
AWS Cloud Day Prague 2025 keynote
Články

AWS Cloud Day Prague 2025: Amazon vsadil na umělou inteligenci a evropskou datovou suverenitu

24. 10. 2025
SpaceX vynesla další sérii 60 družic sítě Starlink
Zprávičky

Thales, Airbus a Leonardo spojí vesmírné aktivity, budou konkurovat Starlinku

24. 10. 2025
Zprávičky

Umělá inteligence ve 45 % odpovědí zkresluje zpravodajský obsah

24. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

SpaceX vynesla další sérii 60 družic sítě Starlink

Thales, Airbus a Leonardo spojí vesmírné aktivity, budou konkurovat Starlinku

ČTK
24. 10. 2025

Italská skupina Leonardo, francouzská firma Thales a evropský výrobce Airbus se dohodly na spojení

Umělá inteligence ve 45 % odpovědí zkresluje zpravodajský obsah

ČTK
24. 10. 2025

Umělá inteligence (AI) v odpovědích na dotazy uživatelů ve 45 procentech případů zkresluje zpravodajský

Malware se maskuje za aplikaci ČNB, útočníci pak pomocí NFC technologie vybírají peníze z bankomatů

Pavel Houser
24. 10. 2025

Útočník je ve stejném čase fyzicky u bankomatu nebo platebního terminálu. Specialisté společnosti ESET

Volkswagen nevyloučil omezení výroby kvůli nedostatku čipů

ČTK
23. 10. 2025

Automobilový koncern Volkswagen nevyloučil, že bude muset kvůli problémům s dodávkami čipů od nizozemské

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Kyberútok na automobilku JLR stál podle odhadů britskou ekonomiku 1,9 mld. liber

ČTK
23. 10. 2025

Srpnový kybernetický útok na britskou automobilku Jaguar Land Rover (JLR), kterou vlastní indická společnost

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Jurečka: Za problémy eDokladů stály nedostatečné testování i kapacity

ČTK
23. 10. 2025

Vicepremiér Marian Jurečka (KDU-ČSL) včera seznámil vládu s vyhodnocením problémů aplikace eDoklady při letošních

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Amazon: Podíl firem s umělou inteligencí letos v ČR stoupl na 29 %

ČTK
22. 10. 2025

Praha 22. října (ČTK) - Podíl tuzemských firem, které využívají umělou inteligenci (AI), se

Přední investor do infrastruktury odmítá investovat do datových center pro AI

ČTK
22. 10. 2025

Americká společnost I Squared Capital, která je předním investorem do infrastrukturních projektů, zatím nebude

Tiskové zprávy

Bezpečné postupy pro vyřazení softwaru a možnosti odkupu

NetApp a Red Hat urychlují modernizaci IT pomocí Red Hat OpenShift Virtualization

Méně dat, více automatizace. EG.D po modernizaci podnikového systému míří k využití AI

Canon ocenil výherce osmého ročníku soutěže Kopírka hledá kancelář

Workshop FEIM 2025 představí nové směry v elektronice pro průmysl 4.0 a medicínu 4.0

Zyxel Networks pomáhá organizacím s implementací směrnice NIS2 a zvyšuje jejich kybernetickou odolnost

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Kalendář

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Christian Klein, generální ředitel SAP

Digitální suverenita nestojí na ideálech, ale na konkrétních výsledcích

Christian Klein
23. 10. 2025

Diskuse o digitální suverenitě nabývá na celém světě na intenzitě. V dnešní době geopolitické nejistoty a...

Slovník

CRM

BTL

FMCG

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.