• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Umělá inteligence shrnuje texty o obchodních případech

Pavel Houser
15. 6. 2017
| Články

Umělá inteligence nachází uplatnění i v aplikacích pro podnikovou klientelu. Společnost Salesforce má vlastního asistenta na poli umělé inteligence, kterému říká Einstein. Víceméně má jít o software s funkčností Apple Siri, Google Now nebo Microsoft Cortana.
Tento systém samozřejmě není zdaleka tak znám, protože Saleforce nedodává produkty pro koncové uživatele, ale cloudové řešení CRM (řízení vztahů se zákazníky). Firma je v současnosti na trhu CRM celosvětově jedničkou. Viz také: Trh CRM – odhady podílů se různí

Nyní Salesforce oznamuje další milník umělé inteligence – její technologie prý dokáže přepsat dokument tak, aby několika větami shrnula jeho obsah. Autoři oznámení, vývojáři Salesforce Romain Paulus, Caiming Xiong a Richard Socher označují příslušný specializovaný nástroj jako MetaMind.

Podobné služby existují už dávno, jsou však určeny pro indexování a nebo text předzpracovávají pro jiné softwarové nástroje (analyzuje se např. výskyt jednotlivých slov a porovnává s výskytem slov v obecné množině textů a používá řada dalších triků – např. se uvádí, že důležitá slova se nacházejí blízko sebe, méně důležitá spíše rozházená v celém dokumentu apod.). V tomto případě má ale jít opravdu o shrnutí v přirozeném jazyce. Výstup je určen přímo člověku, asi jako kdyby mu shrnutí poskytla živá asistentka.

Salesforce uvádí, že lidé procházením webů, e-mailu i sociálních sítí a pracovních dokumentů tráví v průměru 12 hodin denně. Asistent dokáže proto podstatným způsobem zvýšit produktivitu, firma zmiňuje např. právníky. Speciálně Salesforce uvádí (pochopitelně) uplatnění v oblasti CRM, např. přebírání obchodních případů, kdy člověk dokáže rychle pochopit i historii zahrnující desítky na sebe reagujících e-mailů. U péče o zákazníky se prý zase automatickou analýzou konverzace dá snadno zjistit, zda je vhodnější nabídnout klientovi dodatečnou podporu, věrnostní slevu nebo ještě něco jiného.

MetaMind využívá strojového učení, konkrétně se pro fázi učení modelu zmiňují techniky kontextového generování slov a tzv. reinforcement learning. Autoři software uvádějí následující podrobnosti.

Nástroje pro shrnutí (sumarizaci) textů pracují dvěma hlavními způsoby: extrakcí a abstrakcí. V prvním případě se ke shrnutí používá vět (částí vět) vybraných ze vstupního textu, které se považují za významné. Tento způsob generuje sdělení v dobře srozumitelném cca přirozeném jazyce (asi jako kdyby si člověk zažlutil věty v původním textu), nicméně tyto techniky postrádají větší pružnost – nedokáží používat např. nová slova nebo shrnující parafráze. Abstraktní přístup více odpovídá tomu, jak s textem pracují lidé. Obecně by měl dávat lepší výsledky, je však náročnější v tom, že vyžaduje schopnost generovat nové věty. Příslušné modely mohou produkovat text špatně čitelný a postrádající soudržnost (koherenci). Techniky typu reinforcement learning mají právě minimalizovat tento problém.

Salesforce tvrdí, že jejich nový systém dosahuje lepších výsledků než konkurence a odvolává se na benchmarky pomocí metodiky ROUGE (Recall-Oriented Understudy for Gisting Evaluation); přitom ovšem samotnou maximalizací hodnot ROGUE to nemá končit, protože dále upravené modely generují shrnutí s větší čitelností. Autoři výzkumu upozorňují, že by bylo vhodné přijít i s novými metrikami.

Zdroj: TechXplore.com a další

Rubriky: ByznysCloudPodnikový softwareTechnologie

Související příspěvky

Zprávičky

Counterpoint: Odbyt chytrých telefonů příští rok kvůli nedostatku čipů klesne

16. 12. 2025
Zprávičky

Nová čínská společnost má řešit nadměrnou kapacitu v produkci polysilikonu

16. 12. 2025
Články

Trhy zapochybovaly o návratnosti investic do AI

15. 12. 2025
Zprávičky

Peking protestuje proti britským sankcím vůči dvěma čínským kybernetickým firmám

13. 12. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čeští a zahraniční policisté zastavili na Ukrajině čtyři podvodná call centra

ČTK
16. 12. 2025

Čeští kriminalisté spolu se zahraničními policisty zastavili při dvou operacích činnost čtyř call center

Counterpoint: Odbyt chytrých telefonů příští rok kvůli nedostatku čipů klesne

ČTK
16. 12. 2025

Celosvětový odbyt chytrých telefonů v příštím roce klesne o 2,1 procenta. Na vině bude

Nová čínská společnost má řešit nadměrnou kapacitu v produkci polysilikonu

ČTK
16. 12. 2025

Čínští výrobci polykrystalického křemíku, tzv. polysilikonu, založili akviziční společnost, která má pomoci restrukturalizovat odvětví,

EU pravděpodobně potrestá Google za preferování vlastních služeb

ČTK
15. 12. 2025

Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise

Izrael od února zakáže mobilní telefony na základních školách, píše AFP

ČTK
14. 12. 2025

Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury

Mají státní orgány vstupovat do soukromých interních systémů?

NÚKIB představuje Národní politiku CVD pro bezpečné hlášení zranitelností

Pavel Houser
13. 12. 2025

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností,

Peking protestuje proti britským sankcím vůči dvěma čínským kybernetickým firmám

ČTK
13. 12. 2025

Čínská vláda odsoudila britské sankce uvalené na dvě čínské společnosti, které se podle Londýna

Macron: Francie by měla zavést věkové omezení pro přístup na sociální sítě

ČTK
12. 12. 2025

Emmanuel Macron potvrdil, že by si přál, aby Francie zavedla povinnost ověřování věku pro

Tiskové zprávy

Konference Dell Technologies Forum ukázala cestu, jak může ČR stát v čele rozvoje AI

Výrobní průmysl stále více pokusů o ransomware zablokuje, útočníci se zaměřují na odcizení dat

Česko je digitálně silné, ale naráží na limity sítí a energetiky, ukazuje globální index

AR RESCUE: český systém s rozšířenou realitou má zvýšit bezpečnost záchranářů v prostředí s nebezpečnými látkami

Podvodníci zneužívají jména EPH Invest a odvolávají se na Českou národní banku

Kyberpohádky učí bezpečnému chování na internetu

Zpráva dne

Nedávejte svým milovaným na Mikuláše sladkosti, radši Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com!

Nedávejte svým milovaným na Mikuláše sladkosti, radši Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com!

Redakce
5. 12. 2025

Na Mikuláše ani sladkosti, už vůbec ne uhlí ani brambory, ale radši nový software,...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

DCA

Portfolio

NN

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy podn Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.