• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Facebook: co hledají zákazníci na sociálních profilech firem?

Petr Hájek
4. 4. 2011
| Články

Na dnešním hodně těsném globálním IT trhu se každá firma snaží komunikovat se zákazníky co nejvíce kanály. Doby, kdy stačila obálka a telefon jsou dávno pryč, stádium „pouze webstránky“ také dlouho nevydrželo no a dnes tu máme nejnovější trend – firmy komunikují se zákazníky prostřednictvím svých stránek/služeb umístěných na sociálních webech, které stavějí na cloudových technologiích.

social networks

Firmy se o celou věc začaly zajímat zhruba někdy v době, kdy průzkum a report s označením From social media to Social CRM od společnosti IBM naznačil, že je na dnešním trhu silné podhoubí i pro tento druh vztahu zákazník-firma. Většina řečených věcí se týká primárně Facebooku, ovšem určitě bychom neměli podceňovat ani další (zejména lokální) weby obdobného zaměření.

Zajímavá pro nás na celé věci je jedna důležitá věc – jaké důvody uvedli pro interakci s firemními stránkami zákazníci a samozřejmě, jaké důvody naopak firmy předpovídaly u zákazníků. Jistě není potřeba dlouze zdůrazňovat, že pouze taková firma, která bude mít zákazníka „přečteného“ lépe posléze dokonaleji zacílí svoji komunikaci, prodeje
a další věci:

Průzkum první

1. Zákazníci sem chodí primárně (z 61 %) kvůli slevám. Dle názoru firem to ale platí až na 12. pozici! Jak vidno, zásadní omyl hned v úvodu.

2. Zákazníci sem chodí z 55 % kvůli nákupu. Tuto položku však firmy uvedly až na 11. pozici! Jednomu se ani nechce věřit. „Přes Facebook objednávky nebereme“ by tedy skutečně prvotřídní firma neměla mít ve slovníku.

3. Zákazníci sem chodí z 53 % kvůli recenzím zboží. Firmy uvedly tuto věc až na 5. místě.

4. Zákazníci sem chodí z 53 % kvůli získávání povšechných informací. To staví firmy vysoko – hned na 2. příčku.

5. Zákazníci sem chodí z 52 % kvůli exkluzivním informacím o něčem. Pro firmy je tato věc na 4. místě v pořadí nejdůležitějších.

6. Zákazníci sem chodí z 51 % kvůli poznání nových produktů. Tuto položku zákazníci sice uvedli až na 6. místě, ovšem firmy na 1.! Je tím pádem zřejmé, že potenciální nákupčí zajímá před novinkami ještě 5 dalších věcí.

7. Zákazníci sem chodí z 49 %, aby vyjádřili své názory na zboží v diskusi. Toto firmy považují za 3. nejdůležitější.

8. Zákazníci sem chodí z 37 % kvůli službám týkajících se péče o zákazníka (servis, poradenství, …). U firem se umístilo na 7. místě.

9. Zákazníci sem chodí z 34 %, aby se účastnili nejrůznějších událostí. Firmy hodnotí jako 10ku.

10. Zákazníci sem chodí ze 33 %, aby se cítili s firmou nějak „spojeni“. Firmy hodnotily 6. pozicí.

11. Zákazníci sem chodí z 30 % kvůli zasílání nápadů na nové produkty a služby. Pro firmy je tato věc na 8. místě.

12. Zákazníci sem chodí z 22 % kvůli pocitu komunity okolo produktu/služby. Pro firmy je věc již na 9. místě.

(Zdroj: IBM Institute for Business Value analysis. CRM Study 2011)

Co dodat, moudrá firma má už dávno jasno: „Hlas zákazníka, hlas Boží!“

Máme tu mimochodem i další průzkum. Ten se pro změnu týká toho, co vlastně zákazník na Facebooku většinu času provádí.

Nejčastější aktivity uživatelů na sociální síti

1. Ze 70 % je zde kvůli spojení z rodinou a přáteli.
2. Ze 49 % si sem přišel přečíst novinky.
3. Ze 48 % je tu za zábavou.
4. Ze 42 % je tu kvůli sdílení názoru na něco.
5. Ze 39 % je tu kvůli recenzím něčeho.
6. Ze 38 % sem přišel poznat nové lidi.
7. Ze 36 % touží po sdílení médií.
8. Ze 28 % je tu kvůli průzkumu pro práci či studium.
9. Ze 23 % je tu kvůli interakci se značkami a firmami.
10. Ze 22 % je tu pracovně.
11. Ze 22 % píše blog.
12. Ze 22 % hledá znalosti.
13. Ze 20 % hledá práci.
14. Z cca 0,04 % dělá jiné věci.

(Zdroj: IBM Institute for Business Value analysis. CRM Study 2011)

{seealso}
Téměř čtvrtinu lidí (a tedy i potenciálních zákazníků) zajímá, co se děje s jejich oblíbenou značkou a minimálně chvíli věnují jejímu koutku pozornost. To není sice příliš, na druhou stranu ale, je to množství natolik nezanedbatelné, že už stojí za to se mu věnovat.

Rubriky: Internet

Související příspěvky

Zprávičky

CETIN loni zvýšil zisk o 12 % na 2,88 miliardy Kč

24. 3. 2023
Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB
Zprávičky

Zákon o dezinformacích posuzují experti, Rakušan ještě zváží jeho předložení

24. 3. 2023
Zprávičky

Německé úřady vypnuly údajně největší pračku peněz na darknetu

16. 3. 2023
Zprávičky

Meta zvažuje spuštění nové sociální sítě, její popis připomíná twitter

11. 3. 2023

Zprávičky

Ve věku 94 let zemřel spoluzakladatel Intelu Gordon Moore

Ve věku 94 let zemřel spoluzakladatel Intelu Gordon Moore

ČTK
25. 3. 2023

Ve věku 94 let zemřel v pátek Gordon Moore, spoluzakladatel společnosti Intel a průkopník

Web pražské integrované dopravy napadli neznámí útočníci útokem DDoS

ČTK
24. 3. 2023

Internetové stránky pražské integrované dopravy (PID) dnes ráno napadli neznámí útočníci. Web zablokovali útokem

CETIN loni zvýšil zisk o 12 % na 2,88 miliardy Kč

ČTK
24. 3. 2023

Největší tuzemský provozovatel telekomunikační infrastruktury CETIN loni zvýšil čistý zisk o téměř 12 procent

Kryptoměny a jejich ekonomika

V USA obvinili exšéfa kryptoměnové společnosti Terrraform Labs z podvodů

ČTK
24. 3. 2023

Američtí vyšetřovatelé obvinili někdejšího šéfa kryptoměnové společnosti Terrraform Labs To Kwona z několika podvodů.

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Zákon o dezinformacích posuzují experti, Rakušan ještě zváží jeho předložení

Pavel Houser
24. 3. 2023

Ministerstvo vnitra připravilo návrh zákona pro boj s dezinformacemi, nyní ho posuzují odborníci, resort

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Vedení Toshiby přijalo návrh na převzetí konsorciem v čele s firmou JIP

ČTK
23. 3. 2023

Vedení japonského průmyslového konglomerátu Toshiba přijalo návrh na převzetí podniku od konsorcia firem v

Masivní výpadek na polské železnici způsobila softwarová chyba (aktualizováno)

Konsorcium tří českých firem vybuduje komunikační síť na slovenské železnici

ČTK
23. 3. 2023

Konsorcium tří českých firem pod vedením pražské společnosti Kontron Transportation získalo na Slovensku zakázku

Pětice motorů technologických inovací v příští dekádě

Google zpřístupnil veřejnosti chatbota Bard, chce konkurovat Microsoftu

ČTK
22. 3. 2023

Americká internetová společnost Google v úterý zpřístupnila veřejnosti konverzačního robota Bard. Konkurovat bude službě

Tiskové zprávy

Nejnovější řada notebooků Lenovo Legion Slim

MiR uvádí nový cloudový software pro optimalizaci řízení robotických flotil

Změní generativní umělá inteligence pravidla hry?

SAP představuje nový balíček řešení pro střední firmy

ČSÚ: Více než polovina velkých průmyslových podniků využívá 3D tisk

CyberSecurity Podcast: Vše o nové evropské směrnici NIS 2

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Programování s pomocí umělé inteligence a open source licence

Pavel Houser
15. 3. 2023

S tím, jak se rozšiřuje využití umělé inteligence přímo při tvorbě softwaru, se intenzivněji začínají diskutovat...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

URL

Internetový marketing

Development manager

Nejpopulárnější články

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

Tomáš Jirásko
1. 3. 2023

Kvalitních IT specialistů je nedostatek a práce na dálku jim může přinést až o 25 % víc peněz

Redakce
3. 3. 2023

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

ChatGPT uspěl v testu teorie mysli

Pavel Houser
21. 2. 2023

Celosvětové výdaje na IT v letošním roce podle Gartneru vzrostou o 2,4 %

Redakce
23. 2. 2023

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

itbiz
2. 3. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Hledání mimozemského života v prachu na Zemi
  • Týden na ITBiz: Google zpřístupnil chatbota Bard, chce konkurovat Microsoftu
  • 25 let od první hluboké mozkové stimulace

RSS AbcLinuxu RSS

  • MidnightBSD 3.0
  • Hra zdarma: Neurodeck: Psychological Deckbuilder
  • Firma Docker plánovala zrušit hosting pro open-source projekty, rozhodnutí přehodnotila

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.