• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Facebook: co hledají zákazníci na sociálních profilech firem?

Petr Hájek
4. 4. 2011
| Články

Na dnešním hodně těsném globálním IT trhu se každá firma snaží komunikovat se zákazníky co nejvíce kanály. Doby, kdy stačila obálka a telefon jsou dávno pryč, stádium „pouze webstránky“ také dlouho nevydrželo no a dnes tu máme nejnovější trend – firmy komunikují se zákazníky prostřednictvím svých stránek/služeb umístěných na sociálních webech, které stavějí na cloudových technologiích.

social networks

Firmy se o celou věc začaly zajímat zhruba někdy v době, kdy průzkum a report s označením From social media to Social CRM od společnosti IBM naznačil, že je na dnešním trhu silné podhoubí i pro tento druh vztahu zákazník-firma. Většina řečených věcí se týká primárně Facebooku, ovšem určitě bychom neměli podceňovat ani další (zejména lokální) weby obdobného zaměření.

Zajímavá pro nás na celé věci je jedna důležitá věc – jaké důvody uvedli pro interakci s firemními stránkami zákazníci a samozřejmě, jaké důvody naopak firmy předpovídaly u zákazníků. Jistě není potřeba dlouze zdůrazňovat, že pouze taková firma, která bude mít zákazníka „přečteného“ lépe posléze dokonaleji zacílí svoji komunikaci, prodeje
a další věci:

Průzkum první

1. Zákazníci sem chodí primárně (z 61 %) kvůli slevám. Dle názoru firem to ale platí až na 12. pozici! Jak vidno, zásadní omyl hned v úvodu.

2. Zákazníci sem chodí z 55 % kvůli nákupu. Tuto položku však firmy uvedly až na 11. pozici! Jednomu se ani nechce věřit. „Přes Facebook objednávky nebereme“ by tedy skutečně prvotřídní firma neměla mít ve slovníku.

3. Zákazníci sem chodí z 53 % kvůli recenzím zboží. Firmy uvedly tuto věc až na 5. místě.

4. Zákazníci sem chodí z 53 % kvůli získávání povšechných informací. To staví firmy vysoko – hned na 2. příčku.

5. Zákazníci sem chodí z 52 % kvůli exkluzivním informacím o něčem. Pro firmy je tato věc na 4. místě v pořadí nejdůležitějších.

6. Zákazníci sem chodí z 51 % kvůli poznání nových produktů. Tuto položku zákazníci sice uvedli až na 6. místě, ovšem firmy na 1.! Je tím pádem zřejmé, že potenciální nákupčí zajímá před novinkami ještě 5 dalších věcí.

7. Zákazníci sem chodí z 49 %, aby vyjádřili své názory na zboží v diskusi. Toto firmy považují za 3. nejdůležitější.

8. Zákazníci sem chodí z 37 % kvůli službám týkajících se péče o zákazníka (servis, poradenství, …). U firem se umístilo na 7. místě.

9. Zákazníci sem chodí z 34 %, aby se účastnili nejrůznějších událostí. Firmy hodnotí jako 10ku.

10. Zákazníci sem chodí ze 33 %, aby se cítili s firmou nějak „spojeni“. Firmy hodnotily 6. pozicí.

11. Zákazníci sem chodí z 30 % kvůli zasílání nápadů na nové produkty a služby. Pro firmy je tato věc na 8. místě.

12. Zákazníci sem chodí z 22 % kvůli pocitu komunity okolo produktu/služby. Pro firmy je věc již na 9. místě.

(Zdroj: IBM Institute for Business Value analysis. CRM Study 2011)

Co dodat, moudrá firma má už dávno jasno: „Hlas zákazníka, hlas Boží!“

Máme tu mimochodem i další průzkum. Ten se pro změnu týká toho, co vlastně zákazník na Facebooku většinu času provádí.

Nejčastější aktivity uživatelů na sociální síti

1. Ze 70 % je zde kvůli spojení z rodinou a přáteli.
2. Ze 49 % si sem přišel přečíst novinky.
3. Ze 48 % je tu za zábavou.
4. Ze 42 % je tu kvůli sdílení názoru na něco.
5. Ze 39 % je tu kvůli recenzím něčeho.
6. Ze 38 % sem přišel poznat nové lidi.
7. Ze 36 % touží po sdílení médií.
8. Ze 28 % je tu kvůli průzkumu pro práci či studium.
9. Ze 23 % je tu kvůli interakci se značkami a firmami.
10. Ze 22 % je tu pracovně.
11. Ze 22 % píše blog.
12. Ze 22 % hledá znalosti.
13. Ze 20 % hledá práci.
14. Z cca 0,04 % dělá jiné věci.

(Zdroj: IBM Institute for Business Value analysis. CRM Study 2011)

{seealso}
Téměř čtvrtinu lidí (a tedy i potenciálních zákazníků) zajímá, co se děje s jejich oblíbenou značkou a minimálně chvíli věnují jejímu koutku pozornost. To není sice příliš, na druhou stranu ale, je to množství natolik nezanedbatelné, že už stojí za to se mu věnovat.

Rubriky: Internet

Související příspěvky

Zprávičky

Průzkum: Češi zatím spoléhají více na Google než na umělou inteligenci

10. 6. 2025
Zprávičky

Timothy Berners-Lee patří k „praotcům“ internetu

8. 6. 2025
Zprávičky

Severní Koreu postihl rozsáhlý výpadek internetu, zřejmě měl vnitřní příčiny

7. 6. 2025
Bitcoinová aféra otřásá Českem
Články

Bitcoinová aféra otřásá Českem

4. 6. 2025

Zprávičky

AI snižuje důležitost formálního vzdělání, říká studie PwC

ČTK
15. 6. 2025

Zavádění umělé inteligence (AI) na pracoviště výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců i tržby firem. V

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Čínská společnosti Tencent zvažuje koupi jihokorejského vývojáře Nexon

ČTK
14. 6. 2025

Čínský internetový gigant Tencent Holdings zvažuje možnost nákupu jihokorejského vývojáře her Nexon. Tencent hledá

Nvidia a Perplexity AI plánují evropské modely AI, zapojí se také Slovensko

ČTK
13. 6. 2025

Americký výrobce vyspělých polovodičů Nvidia a a start-up Perplexity AI uzavřely partnerství pro vytvoření

OpenAI chce podle médií peníze od investorů ze Saúdské Arábie, Indie a emirátů

ČTK
13. 6. 2025

Americká společnosti OpenAI, která je průkopníkem v oblasti generativní umělé inteligence (AI), jednala se

Jeden z prvních počítačů Apple se v USA vydražil za více než 223 000 dolarů

Piráti podali oznámení na šéfa IT z MPSV Trpkoše, dle něj byly zakázky v pořádku

ČTK
12. 6. 2025

Piráti podali trestní oznámení na šéfa sekce IT ministerstva práce Karla Trpkoše kvůli zadávání

Policie zřejmě získá snadnější přístup do rejstříku trestů a evidence přestupků

ČTK
12. 6. 2025

Policie pravděpodobně získá snadnější přístup do rejstříku trestů a evidence přestupků. Umožnit to má

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Nová pravidla pro kybernetickou bezpečnost Senát schválil

ČTK
12. 6. 2025

Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o

ČR by si v AI měla najít silné stránky, potenciál je ve zdravotnictví

ČTK
12. 6. 2025

Česko by si v umělé inteligenci (AI) mělo najít silné stránky a těm se

Tiskové zprávy

O2 zavádí do své sítě samostatné 5G jádro (5G stand alone)

AI agenti místo „noreply“ v nové platformě Salesforce

AI vyžaduje kontext i ve veřejné správě

ZEBRA SYSTEMS vyhlásila nejlepší lokální partnery za rok 2024

Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

Méně papírování, rychlejší schvalování. Draslovka sjednocuje správu výdajů a služebních cest do jednoho systému

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Klíčová slova

Komodita

Datový sklad (DWH)

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Systém krevních skupin se stále komplikuje
  • Vodním světem byl i asteroid Ceres
  • Za znečistěné ovzduší mohly požáry v kanadských lesích

RSS AbcLinuxu RSS

  • Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma (13. a 14. června 2025)
  • Kali Linux 2025.2
  • Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.