Sítě Twitter a Facebook platformou k navýšení příjmů, samy však nevydělávají

Americký počítačový výrobce Dell tento týden uvedl, že mu sociální sítě pomáhají zvyšovat prodeje počítačů. Díky propagaci své značky na serveru Twitter údajně vydělal až 6,5 milionů dolarů a dokázal tak, že tyto sítě v budoucnu nemusí sloužit pouze jako komunikační prostředek. Přestože však mají stovky milionů uživatelů po celém světě, samy zatím nevydělávají. Představitelé Twitteru i Facebooku to chtějí změnit už v řádu měsíců, přičemž vysoké výdělky v příštím roce očekávají i někteří analytici.

Společnost Dell, dnes třetí největší světový výrobce počítačů, začala Twitter využívat zhruba před dvěma lety, aby mohla touto cestou získat nové zákazníky. Díky tomu a přímé interakci mezi zákazníky dokázala vydělat 6,5 milionů dolarů. Jde sice o pouhý zlomek z jejího více než 60miliardového ročního obratu, přesto společnost vidí právě v Twitteru jednu z nejvýznamnějších cest pro komunikaci se zákazníky.

„Pro nás představuje velmi pulzující komunikační kanál, který se navíc masivně rozrůstá,“ uvedl v rozhovoru pro agenturu Bloomberg Manish Mehta, viceprezident pro online oblast společnosti Dell. Podle něj tento růst není specifický pouze pro americký trh, ale je pozorovatelný globálně. Proto se společnost snaží podobným způsobem zaujmout také prostřednictvím dalších velkých sociálních sítí, jakými jsou například Facebook či YouTube.

Firmy našly levný a účinný reklamní prostředek

Podobným způsobem začínají smýšlet i další společnosti. Facebook či Twitter se tak stávají účinným prostředkem k navyšování příjmů a získávání nových zákazníků, aniž by přitom firmy musely do této formy reklamy investovat vysoké finanční prostředky. Samotné sociální sítě se však zatím kdovíjak vysokým příjmům, natož ziskům, těšit nemohou.

Opustit červená čísla a začít vydělávat si však jako jeden z hlavních cílů pro nejbližší léta vytyčili hlavní představitelé obou těchto sítí. Facebook dokonce předstihl vlastní odhady a v polovině září oznámil, že jeho příjmy poprvé překonaly výdaje. Spoluzakladatel Twitteru Biz Stone zase před dvěma týdny uvedl, že se rok 2010 pro tuto službu stane rokem vysokých příjmů.

Analytici: Facebook by mohl vydělat 710 milionů

A příznivou budoucnost sociálním sítím přisuzují i někteří analytici. Poradenská společnost NYPPEX například odhaduje, že Facebook v příštím roce dosáhne příjmu ve výši 710 milionů dolarů, Twitter pak 1,3 milionu. V případě sítě LinkedIn, která je založena na bázi profesních kontaktů, pak její analytici odhadují příjem kolem 205 milionů dolarů. Odhady o případných ziscích zpráva společnosti neuvádí.

Oblíbeným sportem se v poslední době stává také určování celkové hodnoty sociálních sítí. Nejspolehlivějším dostupným ukazatelem se přitom jeví nedávné interní vnitřní dohody, které například Facebooky v posledním roce podle odhadů přinesly zahraniční investice ve výši až 300 milionů dolarů. NYPPEX odhaduje hodnotu Facebooku na 7,6 miliard dolarů, v případě Twitteru pak hovoří o částce 1,13 miliardy a u sítě LinkedIn o 1,25 miliardách dolarů.

Snadnou cestou k relativně rychlému získání vysokých finančních prostředků představuje také vstup na burzu. Zatímco zakladatel Faceboooku Mark Zuckerberg před časem uvedl, že veřejnou emisi akcií v dohledné době neplánuje, Biz Stone ji nevyloučil. Pokud by na ní v nejbližší době přišlo, hlavní dotazy potenciálních investorů by nepochybně směřovaly na to, jakou cestu Twitter zvolí, aby svou širokou základnu uživatelů co možná nejrychleji přeměnil v zisk.

Přečtěte si také

Facebook, Twitter, YouTube: prodejte se v sociálních sítích
Twitter plánuje akvizice a chce začít příští rok vydělávat
Základy internetového marketingu

Exit mobile version