• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Základy internetového marketingu

itbiz
20. 3. 2009
| Články
Kravatak

V našem seriálu jsme se dotkli několika novinek a zajímavých trendů v marketingu současnosti. Nejvýznamnější inovací v této oblasti je však bezpochyby internet a společnost, která se na něm neprezentuje, je výrazně handicapována v konkurenčním boji. Jaké jsou tedy obecné zásady úspěšné prezentace na internetu?

Million Dollar Homepage
Jedním z originálních reklamních počinů na internetu je
Million Dollar Homepage.

Začněte u své webové prezentace

Základem jsou pochopitelně vlastní internetové stránky. Marketing začíná již u domény – musí být jednoduchá, snadno zapamatovatelná a obsahovat buď název firmy, nebo oblast, jíž se firma zabývá. Většina obecných jmen, hodících se pro prezentaci společnosti nebo pro e-shop, je již obsazena, při troše snahy a ne úplně běžném předmětu podnikání se však stále najít dají. Jistotou bývá jméno firmy. Vaši potenciální zákazníci můžou na vaše stránky přijít několika způsoby:
1) zadají do adresního řádku název zboží (popř. služby apod.), o které mají zájem, a přidají .cz
2) zadají do adresního řádku název vaší firmy (podmínkou je, že ji znají odjinud) a .cz
3) zadají do vyhledavače název vaší firmy
4) zadají do vyhledavače předmět svého zájmu.

V prvních třech bodech může pomoci vhodně zvolená doména. Pokud však ani název předmětu vašeho podnikání, ani jméno vaší firmy není dostupné, může vše aspoň do jisté míry zachránit SEO a zanesení vaší firmy do vyhledavačů, čemuž se budeme věnovat v samostatném článku.

Rady, jak správně navrhnout webové stránky by vydaly na celou knihu, základem však je spolehnout se na odborníky s dostatkem referencí. Stránky slátané doma na koleně nebo naopak ohromující flashová prezentace, kterou polovina návštěvníků ani neotevře, druhou polovinu odradí její složitá struktura a vinou nedostatku jakéhokoli SEO se nedostane ani do vyhledavačů – to propagaci firmy určitě neprospěje.

Reklamní kampaně

Dalším stupněm zviditelnění firmy na internetu jsou reklamní kampaně. Klasická bannerová reklama přes všechny své nevýhody stále nevymírá a v pokud se v banneru spojí přitažlivá grafika s výzvou, která návštěvníka stránky s bannerem zaujme (třeba soutěží nebo jinou lákavou nabídkou), může se vyplatit. U bannerů se může platit za zobrazení (nebo například vyměňovat určitý počet zobrazení s jinými stránkami, jimž na oplátku zobrazujete jejich bannery u sebe), případně za proklik (Pay Per Click, PPC). Návštěva stránek proklikem přes banner však zdaleka neznamená např. uskutečnění nákupu, automatické považování tohoto systému za výhodný tak není přímo namístě.

Mezi nevýhody bannerů patří, že příliš agresivní obrázky či animace obtěžují a přispívají k čím dál častější blokaci reklamního obsahu prostřednictvím prohlížeče. Nenápadná inzerce se naopak sveze s tzv. bannerovou slepotou, kdy si návštěvníci stránek zvyknou ignorovat pozice obvyklého umístění reklamy.

Partnerské programy

K oblíbeným prostředkům zviditelnění na internetu patří také kontextová reklama. Systémy jako Sklik u Seznamu, AdWords u Google, eTarget či AdFox umožňují buď zařazení do zvýrazněného boxu při vyhledávání na vyhledavačích, popřípadě do reklamních boxů na stránkách podobného tematického zaměření. Jejich výhodou je velká cílenost na potenciální zákazníky, kteří se s největší pravděpodobností zajímají o to, co můžete nabídnout. Nevýhodou naopak to, že takto oslovitelná skupina lidí není příliš velká. Vyhledavačům můžete také zaplatit za přednostní umístění ve výpisu odkazů, typicky při hledání zboží. Od PPC boxu se liší tím, že jde skutečně o regulérní výsledky vyhledávání konkrétního výrobku či skupiny výrobků, pouze „postrčené vpřed“.

Vizuálně „něco mezi“ grafickými bannery a textovou proklikovou reklamou, tak obvykle vypadají boxy affiliate kampaní, neboli partnerských programů. Na rozdíl od plateb za imprese (shlédnutí) banneru nebo proklik banneru či textové reklamy, pro tyto kampaně je typické, že zákaznický web partnerskému platí za akci (Pay Per Action, PPA), obvykle nákup či registraci. Od bannerových kampaní se affiliate programy liší také principem one-to-many, tedy jeden partner nabízí spolupráci širokému množství provozovatelů webů. Jedním z nejznámějších českých affiliate partnerů, Invia.cz, platí provize jak za kliknutí, tak i procento z ceny prodaného zájezdu či letenky a nabízí také odměnu za přivedení nového affiliate partnera.

Některým specifickým technikám internetového marketingu, jako například marketingu ve vyhledavačích, internetovým widgetům a gadgetům (malé aplikace, které je možné vložit do stránky) a využití sociálních sítí se budeme věnovat v příštích dílech seriálu.

Přečtěte si také:

Netradiční způsoby marketingu: Bluecasting
Netradiční způsoby marketingu: Virální marketing
Netradiční způsoby marketingu: Guerilla marketing

Související příspěvky

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení
Zprávičky

Hackerská skupina zaútočila na banku íránských revolučních gard

17. 6. 2025
HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň
Zprávičky

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

17. 6. 2025
Vodafone pokryl sítí 5G část pražského metra
Zprávičky

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro Operátora ICT

17. 6. 2025
Tiskové zprávy

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

17. 6. 2025

Zprávičky

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Hackerská skupina zaútočila na banku íránských revolučních gard

ČTK
17. 6. 2025

Kybernetický útok dnes omezil provoz banky Sepah íránských revolučních gard. Systémy banky jsou spojené

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální spolupráci na vyšší úroveň

Pavel Houser
17. 6. 2025

Společnost HP Inc. na veletrhu InfoComm 2025 představila HP Dimension with Google Beam (dříve

Vodafone pokryl sítí 5G část pražského metra

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro Operátora ICT

ČTK
17. 6. 2025

Policie odložila případ zakázek pražského magistrátu pro jím vlastněnou firmu Operátor ICT (OICT). ČTK

Německá policie vyřadila z provozu obří prodejnu drog na darknetu

ČTK
17. 6. 2025

Německá policie vyřadila z provozu velkou platformu na takzvaném darknetu, na které se prodávaly

Operátoři loni zvýšili investice o 3,5 miliardy na 23 miliard korun

ČTK
16. 6. 2025

Telekomunikační firmy investovaly v loňském roce celkem 23 miliard korun, což je o 3,5

AI snižuje důležitost formálního vzdělání, říká studie PwC

ČTK
15. 6. 2025

Zavádění umělé inteligence (AI) na pracoviště výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců i tržby firem. V

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Čínská společnosti Tencent zvažuje koupi jihokorejského vývojáře Nexon

ČTK
14. 6. 2025

Čínský internetový gigant Tencent Holdings zvažuje možnost nákupu jihokorejského vývojáře her Nexon. Tencent hledá

Nvidia a Perplexity AI plánují evropské modely AI, zapojí se také Slovensko

ČTK
13. 6. 2025

Americký výrobce vyspělých polovodičů Nvidia a a start-up Perplexity AI uzavřely partnerství pro vytvoření

Tiskové zprávy

ELLIOT: Vlajková iniciativa pro vývoj otevřených multimodálních základních modelů pro robustní umělou inteligenci v reálném světě

Novinky v Acronis Cyber Protect Cloud: přímé zálohování a archivace e-mailů v Microsoft 365

Česko si drží v některých oblastech digitalizace vedoucí postavení, v těch dosud problematických se výrazně zlepšuje

O2 zavádí do své sítě samostatné 5G jádro (5G stand alone)

AI agenti místo „noreply“ v nové platformě Salesforce

AI vyžaduje kontext i ve veřejné správě

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

FXS

Intelligent Call Assistant (ICA)

Čistá zisková marže

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Mýval se bude šířit i na další území
  • Nová role známého genu: CDK12 je nezbytný pro zrání vajíček a plodnost
  • Pohlavní chromozomy mohou omezovat konflikt mezi pohlavími

RSS AbcLinuxu RSS

  • UN Open Source Week 2025
  • Git 2.50.0
  • Telegram má vazby na lidi z Kremlu. Přepněte na WhatsApp nebo Signal, radí odborníci

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.