Groupon míří do Evropy

Služby slevomatu Groupon bude zatím možné využít jen pro slevy v obchodní síti prodejce American Apparel.

Maloobchodní prodejce oblečení, společnost American Apparel, oznámil uzavření potřebných dohod se známým americkým slevomatem Groupon. Na jejím základě bude American Apparel moci rozšířit pořádat slevové akce i na některých trzích mimo USA, na kterých působí. Dohoda je zajímavá především z toho důvodu, že se jedná o fakticky první využití služby Groupon mimo území USA. Už od tohoto týdne by první slevové akce měly být dostupné uživatelům služby z většiny států Evropské unie, Mexika a části Latinské Ameriky. Dostupnost v České republice nebyla explicitně zmíněna, na druhou stranu ale ani vyvrácena.

„S předběžnými výsledky naší spolupráce se společností Groupon jsme velmi spokojeni. Na jejím základě vytvořené kampaně nejenže zvýšili objem objednávek, ale do našich obchodů přitáhly i zákazníky, kteří by je jinak pravděpodobně nenavštívili“, pochvaluje si spolupráci s Groupon Tom Casey, prezident společnosti American Apparel.

Základem byznysu Groupon je denní informování všech členů o aktuálních slevových nabídkách. Pro jejich aktivaci je ale nutné, aby se k jejich odběru zavázal předem stanovený počet zákazníků, kteří se za účelem „odemčení“ slevy musí sejít v určitý čas na určitém místě. Zajímavé je, že Groupon byl v době svého vzniku v roce 2008 faktickým zakladatelem celého odvětví slevomatů. Dnes celosvětově existuje několik tisíc podobných projektů, jen v České republice jich je aktivních zhruba šest desítek.

O společnosti Groupon se v minulých týdnech mluvilo především ve spojení s údajným zájmem ze strany společnosti Google. Ten měl za Groupon údajně nabízet až neuvěřitelných 6 miliard dolarů (zhruba 114 miliard Kč), z jednání ale nakonec, paradoxně pravděpodobně kvůli příliš nízké ceně, sešlo.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version