• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Základy internetového marketingu

itbiz
20. 3. 2009
| Články
Kravatak

V našem seriálu jsme se dotkli několika novinek a zajímavých trendů v marketingu současnosti. Nejvýznamnější inovací v této oblasti je však bezpochyby internet a společnost, která se na něm neprezentuje, je výrazně handicapována v konkurenčním boji. Jaké jsou tedy obecné zásady úspěšné prezentace na internetu?

Million Dollar Homepage
Jedním z originálních reklamních počinů na internetu je
Million Dollar Homepage.

Začněte u své webové prezentace

Základem jsou pochopitelně vlastní internetové stránky. Marketing začíná již u domény – musí být jednoduchá, snadno zapamatovatelná a obsahovat buď název firmy, nebo oblast, jíž se firma zabývá. Většina obecných jmen, hodících se pro prezentaci společnosti nebo pro e-shop, je již obsazena, při troše snahy a ne úplně běžném předmětu podnikání se však stále najít dají. Jistotou bývá jméno firmy. Vaši potenciální zákazníci můžou na vaše stránky přijít několika způsoby:
1) zadají do adresního řádku název zboží (popř. služby apod.), o které mají zájem, a přidají .cz
2) zadají do adresního řádku název vaší firmy (podmínkou je, že ji znají odjinud) a .cz
3) zadají do vyhledavače název vaší firmy
4) zadají do vyhledavače předmět svého zájmu.

V prvních třech bodech může pomoci vhodně zvolená doména. Pokud však ani název předmětu vašeho podnikání, ani jméno vaší firmy není dostupné, může vše aspoň do jisté míry zachránit SEO a zanesení vaší firmy do vyhledavačů, čemuž se budeme věnovat v samostatném článku.

Rady, jak správně navrhnout webové stránky by vydaly na celou knihu, základem však je spolehnout se na odborníky s dostatkem referencí. Stránky slátané doma na koleně nebo naopak ohromující flashová prezentace, kterou polovina návštěvníků ani neotevře, druhou polovinu odradí její složitá struktura a vinou nedostatku jakéhokoli SEO se nedostane ani do vyhledavačů – to propagaci firmy určitě neprospěje.

Reklamní kampaně

Dalším stupněm zviditelnění firmy na internetu jsou reklamní kampaně. Klasická bannerová reklama přes všechny své nevýhody stále nevymírá a v pokud se v banneru spojí přitažlivá grafika s výzvou, která návštěvníka stránky s bannerem zaujme (třeba soutěží nebo jinou lákavou nabídkou), může se vyplatit. U bannerů se může platit za zobrazení (nebo například vyměňovat určitý počet zobrazení s jinými stránkami, jimž na oplátku zobrazujete jejich bannery u sebe), případně za proklik (Pay Per Click, PPC). Návštěva stránek proklikem přes banner však zdaleka neznamená např. uskutečnění nákupu, automatické považování tohoto systému za výhodný tak není přímo namístě.

Mezi nevýhody bannerů patří, že příliš agresivní obrázky či animace obtěžují a přispívají k čím dál častější blokaci reklamního obsahu prostřednictvím prohlížeče. Nenápadná inzerce se naopak sveze s tzv. bannerovou slepotou, kdy si návštěvníci stránek zvyknou ignorovat pozice obvyklého umístění reklamy.

Partnerské programy

K oblíbeným prostředkům zviditelnění na internetu patří také kontextová reklama. Systémy jako Sklik u Seznamu, AdWords u Google, eTarget či AdFox umožňují buď zařazení do zvýrazněného boxu při vyhledávání na vyhledavačích, popřípadě do reklamních boxů na stránkách podobného tematického zaměření. Jejich výhodou je velká cílenost na potenciální zákazníky, kteří se s největší pravděpodobností zajímají o to, co můžete nabídnout. Nevýhodou naopak to, že takto oslovitelná skupina lidí není příliš velká. Vyhledavačům můžete také zaplatit za přednostní umístění ve výpisu odkazů, typicky při hledání zboží. Od PPC boxu se liší tím, že jde skutečně o regulérní výsledky vyhledávání konkrétního výrobku či skupiny výrobků, pouze „postrčené vpřed“.

Vizuálně „něco mezi“ grafickými bannery a textovou proklikovou reklamou, tak obvykle vypadají boxy affiliate kampaní, neboli partnerských programů. Na rozdíl od plateb za imprese (shlédnutí) banneru nebo proklik banneru či textové reklamy, pro tyto kampaně je typické, že zákaznický web partnerskému platí za akci (Pay Per Action, PPA), obvykle nákup či registraci. Od bannerových kampaní se affiliate programy liší také principem one-to-many, tedy jeden partner nabízí spolupráci širokému množství provozovatelů webů. Jedním z nejznámějších českých affiliate partnerů, Invia.cz, platí provize jak za kliknutí, tak i procento z ceny prodaného zájezdu či letenky a nabízí také odměnu za přivedení nového affiliate partnera.

Některým specifickým technikám internetového marketingu, jako například marketingu ve vyhledavačích, internetovým widgetům a gadgetům (malé aplikace, které je možné vložit do stránky) a využití sociálních sítí se budeme věnovat v příštích dílech seriálu.

Přečtěte si také:

Netradiční způsoby marketingu: Bluecasting
Netradiční způsoby marketingu: Virální marketing
Netradiční způsoby marketingu: Guerilla marketing

Související příspěvky

Zprávičky

Anthropic rozšíří působení v Evropě, otevře kanceláře v Paříži a Mnichově

9. 11. 2025
Tiskové zprávy

Praha 6 získala od Letiště Praha 1200 licencí pro školení žáků ZŠ v otázkách kyberbezpečnosti

7. 11. 2025
Zprávičky

Zisk antivirové firmy Gen Digital ve čtvrtletí stoupl o 9 %

7. 11. 2025
Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti
Zprávičky

Evropská komise navrhuje pozastavit část zákonů o umělé inteligenci

7. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Anthropic rozšíří působení v Evropě, otevře kanceláře v Paříži a Mnichově

ČTK
9. 11. 2025

Americká společnost zabývající se umělou inteligencí Anthropic rozšíří své působení v Evropě a otevře

Zisk antivirové firmy Gen Digital ve čtvrtletí stoupl o 9 %

ČTK
7. 11. 2025

Antivirová společnost Gen Digital, která vznikla spojením americké NortonLifeLock a českého Avastu, vykázala ve

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Evropská komise navrhuje pozastavit část zákonů o umělé inteligenci

ČTK
7. 11. 2025

Evropská komise navrhuje pozastavit část svých přelomových zákonů o umělé inteligenci (AI) pod silným

Čína porazí USA v závodě o AI díky energii a pravidlům, varoval šéf Nvidie

ČTK
7. 11. 2025

Čína porazí Spojené státy v závodě o umělou inteligenci (AI), a to díky nižším

Čína motivuje firmy k přechodu na domácí čipy pro AI levnější elektřinou

ČTK
7. 11. 2025

Čína zavedla dotace, které sníží pro některá z největších datových center v zemi účty

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Skupina CSG založila dvě nové firmy se zaměřením na AI – JATISmro a Tendrio

ČTK
6. 11. 2025

Holding Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Michala Strnada založil dvě nové akciové firmy JATISmro a

Průzkum: S portálem stavebníka se podle většiny úřadů stále pracuje s obtížemi

ČTK
6. 11. 2025

S portálem stavebníka, přes který stavebníci a projektanti posílají žádosti o stavební povolení, se

Německo zvažuje, že zaplatí operátorům, aby nahradili zařízení Huawei

ČTK
6. 11. 2025

Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od

Tiskové zprávy

Praha 6 získala od Letiště Praha 1200 licencí pro školení žáků ZŠ v otázkách kyberbezpečnosti

ABSL ocenila nejvýznamnější inovace v oboru IT a podnikových služeb roku 2025

QNAP uvádí na trh TS-h2477AXU-RP

Banky zachránily svým klientům 7,5 miliardy korun, průměrná škoda na klienta stoupla na 21 903 Kč

Zyxel Networks představuje přihlašování bez hesla a zabezpečení pomocí umělé inteligence

Konecta a CrewAI spojují síly, aby přinesly revoluci do provozních modelů prostřednictvím agentické umělé inteligence

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Kalendář

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Christian Klein, generální ředitel SAP

Digitální suverenita nestojí na ideálech, ale na konkrétních výsledcích

Christian Klein
23. 10. 2025

Diskuse o digitální suverenitě nabývá na celém světě na intenzitě. V dnešní době geopolitické nejistoty a...

Slovník

Čtenost

Tester/ka

Mediální agentura

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.