IT byznys: banky a pojišťovny se možná zapojí do prodeje přes Czech Pointy

V jednání: Do prodeje přes Czech Pointy se mohou zapojit banky a pojišťovny. Probíhají jednání. &#8226 Investice: mobilní operátor Vodafone změnil počítačový zákaznický systém. Mnohamilionová investice má zákazníkům umožnit rychlejší správu služeb. &#8226 Týdenní revize dění na ITBiz.cz.

Banky a pojišťovny provozovateli Czech Point?

V plánech tuzemských bankovních ústavů a pojišťoven je možná ukryta snaha provozovat obchodní místa Czech Pointů, která obyvatelům slouží pro komunikaci s úřady státní správy a samosprávy. Se zprávou přišly Hospodářské noviny (HN).

O možnostech už prý údajně jedná Česká bankovní asociace (ČBA) s ministerstvem vnitra. Prostřednictvím Czech Pointů by se banky mohly od roku 2012 podílet také na chystaném prodeji státních dluhopisů občanům.

Ministerstvo financí o prodeji dluhopisů jedná s Českou národní bankou (ČNB). „Rozhovory probíhají, ale nebudeme sdělovat podrobnosti,“ zněl stručný komentář mluvčího ministerstva financí Ondřeje Jakoba.

Výhodou distribuce přes Czech Pointy jsou podle vydání HN nízké náklady pro stát i klienta. Licence na provoz obchodních míst si totiž mají banky platit samy a náklady na rozjezd systému nebude ministerstvu účtovat ani pražská burza, která má zajistit evidenci a technické zázemí přes Centrální depozitář.

Podle zdroje obeznámeného s přípravou plánu se uvažuje o jedno až dvouletých a pětiletých bondech. Výnos jednoletých dluhopisů se v současnosti pohybuje kolem jednoho procenta, pětileté dluhopisy vynesou asi 2,6 procenta.

Na konci letošního října byl v systému Czech POINT vydán výpis s pořadovým číslem 4 000 000! Znamená to, že po 3 letech od zahájení pilotního provozu na Praze 13 poskytl systém Czech POINT 4 miliony výpisů. Jak se může každý přesvědčit na on-line statistikách, dostupných na webových stránkách projektu, je největší zájem o výpis z Rejstříku trestů. Další místa v pomyslném žebříčku patří výpisům z Katastru nemovitostí, Obchodního rejstříku a Centrálního registru řidičů.

Cílem projektu Czech POINT je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho universálního místa, kde je možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.

Investice operátora do zákaznického systému

Tuzemský mobilní operátor Vodafone investoval rekordní sumu do nového systému péče o zákazníky. Umožní jim rychlejší aktivaci služeb a úplnou kontrolu nad výdaji. Konkrétní výši investice odmítla společnost zveřejnit, ale podle odhadů to byly až stovky milionů korun.

“Nový systém představuje největší jednorázovou investici do systémů péče o zákazníky v celé historii Oskara/Vodafonu. Byl to velmi komplexní projekt a já jsem nadšen, že nyní konečně můžeme ukázat zákazníkům jeho přínos. Budeme je od teď po dobu několika měsíců průběžně kontaktovat a informovat je o změnách a vylepšeních, které systém přinese,” říká Martin Horčička, který je ve Vodafonu zodpovědný za realizaci tohoto projektu.

Zákazníci s předplacenými službami si díky tomuto systému budou moci nově aktivovat tarify a balíčky, které byly dříve k dispozici pouze zákazníkům s paušálními službami. Vodafone bude převádět telefonní čísla na tento nový systém ode dneška po dobu několika měsíců.

“Po celkové implementaci tohoto systému budou zákazníci Vodafonu využívat jeden z nejmodernějších systémů péče o zákazníky v celé České republice,” říká Alena Sochorová, senior manažerka společnosti Accenture, která Vodafonu systém dodává.

Nový systém péče o zákazníky poskytne:

Nový systém bude implementován postupně od 23. listopadu po dobu několika měsíců. První zákaznická čísla, které Vodafone do nového systému přenese, budou čísla zákazníků s předplacenými kartami. V průběhu roku 2011 budou následovat čísla zákazníků paušálních a zákazníků firemních.

Týdenní review

Pondělní článek byl zaměřen na možnosti implementace alternativních pracovních úvazků v českém IT prostředí. Změna v myšlení lidí i firem směrem k využití pružnějších pracovních úvazků v Česku nastala až vlivem dopadu ekonomické krize na trh práce. Ta znejistila zaměstnavatele, jiným způsobem se začalo pohlížet na roli klasických kmenových zaměstnanců. Zvýšila se potřeba využít pracovní sílu podle aktuální potřeby firem v daném čase. Změnu v myšlení Čechů potvrdil i průzkum pracovních portálů Jobs.cz a Prace.cz, který zjistil, že téměř 40 % lidí přemýšlí o změně k jiné alternativě pracovního poměru.

Marek Erneker, výkonný ředitel technologické společnosti IGNUM, prozradil v rozhovoru s Karlem Wolfem, že jeho firma plánuje oficiálně nasadit DNSSEC v dohledné době, podporuje IPv6 a nabídku cloudových hostingových služeb momentálně testuje. Zákaznickou základnu společnosti IGNUm tvoří zejména firemní klientela, nicméně počet koncových uživatelů, kteří jsou ochotni si za garantované služby připlatit, firmě neustále roste.

Před pár dny oznámený prodej známého softwarového výrobce Novell do rukou mnohem méně známé investiční společnosti Attachmate je důležitější, než se na první pohled zdá. Tedy přinejmenším pro linuxovou komunitu sdruženou kolem open-source projektu openSUSE. Ten ohrožuje jak nejistota kolem budoucího rozvoje, tak především okamžitý odprodej nespecifikovaných technologií Novellu do rukou softwarové společnosti Microsoft v hodnotě 450 milionů dolarů. Bude tak dlouho neúspěšný prodej Novellu znamenat budoucí hrozbu pro Linux jako celek?

Nikolaja Prjanišnikov, prezident ruského Microsoftu, prohlásil ve vyjádření pro prestižní ruský IT server Cnews.ru, že Linux je operační systém, který je již na konci svého životního cyklu. Reagoval tak na snahy ruské vlády vyvázat se ze závislosti na produktech Microsoftu.

Exit mobile version