Zájem firem o uchazeče v segmentu IS/IT rostl o 4,4 %

Společnost LMC, provozovatel elektronických portálů práce Jobs.cz a Práce.cz, uvedla statistiky trhu práce za měsíc listopad. Logicky firmy před Vánoci hledají obchodníky, nabídka brigád je však letos chudá. Pokračuje i pozvolný trend zájmu podniků o uchazeče z oblastí IS/IT: Vývoj aplikací a systémů (4,4 %).

Zájem firem o uchazeče v oboru obchod a prodej dále vzrostl a je nyní před Vánoci na úrovni téměř 22 % z celkového počtu pracovních nabídek. Ve firmách ke konci roku sílí tlak na odbyt.

Pokles předvánočních brigád

Oproti loňské nabídce klesl v listopadu počet brigád více než o polovinu. Firmy pokrývají sezónní nárůst práce stálými zaměstnanci a využívají méně externí výpomoc. Aktuálně je na pracovním portálu Prace.cz kolem 700 nabídek brigád.

Růst poptávky byl kromě obchodu zaznamenán v oblastech administrativa (6,3 %), bankovnictví a finanční služby (7,5 %), ekonomika a podnikové finance (5,9 %) a IS/IT: vývoj aplikací a systémů (4,4 %).

Společnost LMC uspořádala ve spolupráci s agenturou Ipsos Tambor rozsáhlý průzkum spokojenosti se službami, které nabízí uchazečům o zaměstnání i zaměstnavatelům. Průzkumu se zúčastnilo 7 282 uživatelů Jobs.cz, 7 783 uživatelů Prace.cz a 1 350 zaměstnavatelů.

Uživatelé by na portálech rádi viděli více nabídek. Tento požadavek má o 12 % víc uživatelů Jobs.cz a o 11 % víc uživatelů Prace.cz než loni. V důsledku krize se celkový počet nabídek na internetu snížil až o polovinu. Naopak se o 30 % zvýšil počet lidí na portálech, kteří zde aktivně hledají práci, oproti těm, kteří se tu jen poohlížejí.

Kromě nabídek práce by lidé v dnešní době chtěli mít na portálech pracovněprávní poradenství. Vyslovilo se pro něj 13 % dotázaných. Lidé dnes stojí nejen o rady, jak najít práci. Bojí se ztráty práce nebo se cítí pod tlakem při vyjednávání o zaměstnání a chtěli by si být jistější. Z požadavků na služby se dá leccos usoudit o situaci na trhu práce. Před několika lety si lidé říkali o porovnávání platů. V dnešní době jim spíš leží v hlavě, co se smí a nesmí podle zákoníku práce.

Jak firmy hledají zaměstnance

V letošním roce inzerovalo na Jobs.cz a Prace.cz 69 % dotázaných zaměstnavatelů, zbytek do sta letos zřejmě neměl potřebu náboru nebo ji řešil jiným způsobem. 69 % firem využilo službu Doporučení zaměstnanců a kolegů. Doporučení zaměstnance se tak z neformální metody stalo jedním z hlavních nástrojů náboru. 56 % zaměstnavatelů používá pro nábor své kariérní stránky, 23 % personální a headhunterské agentury, 29 % využívá služeb úřadů práce a 20 % také inzeruje pracovní nabídky v tisku. Většinou firmy používají několik nástrojů dohromady.

Přečtěte si také

Trh práce: Platy stagnují, poklesla fluktuace ve firmách
Evropané kvůli problémům se zaměstnáním nespí. A bude hůř
Průzkum: 56 % manažerů chce mít v týmu zkušené zaměstnance

Exit mobile version