Mobilita v podnikovém prostředí nabývá na významu

Společnost Motorola zveřejnila studii Motorola Enterprise Mobility Manufacturing Barometer zaměřenou na využití mobilních technologií. Podle jejích závěrů uvedla většina dotazovaných, že je pro ně právě mobilita důležitější než v uplynulých letech. Jaké aspekty za to mohou?

Studie dotazovala IT řídící pracovníky z oblasti výroby, a to v celkem čtrnácti zemích po celém světě. Až osmdesát procent z nich pokládá využití mobilních technologií za důležitější než v roce 2008. Mezi nejvýznamnější investice v prodejním prostředí patří aplikace pro správu zásob a dále podpora pracovních činností. Na významu také nabývají řešení pro prodej a servis v terénu, čemuž věnují logicky podniky velkou pozornost. Z velké části se právě tato část dotýká zvyšování příjmů a související flexibility pracovních činností.

Až šedesát procent dotázaných uvedlo, že jejich podnik má vypracovanou vlastní strategii pro mobilní technologie. Více dodává také Jim Hilton, senior director pro Global Manufacturing Solutions (Motorola): „Je pravdou, že více než polovina dotazovaných zmiňovala kompetitivní výhody, které jim přináší využívání mobilních a bezdrátových technologií, a které umožňují jejich pracovníkům na prodejně či v terénu, aby využili příležitosti, které jim trh nabízí.“ Z toho lze usuzovat velký význam samotných bezdrátových technologií, které zejména v posledních letech umožňují rozvoj mobility v podnicích.

Podle studie lze očekávat zvýšení využívání bezdrátových technologií přímo v úsecích výroby. Cílem by měla být vyšší úroveň automatizace, která půjde na dálku lépe řídit. Zvýšenému zájmu se těší také video konference. Umožňují podnikům snížit náklady a zároveň podporují důležitou spolupráci mnohem jednodušší, levnější a pohodlnější formou. S odpadnutím nutnosti cestovat tak mohou podniky využívat komunikace mnohem častěji, aniž by se to projevilo znatelně na jejích výdajích. I to patří mezi výhody mobilních technologií, které přináší podnikům zvýšení efektivity a mnohdy i snížení nákladů.

Přečtěte si také:

Zaměstnanci firem tráví až pětinu pracovní doby hraním online her
Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy
Hlasové a internetové služby pro firmy – I. díl
Hlasové a internetové služby pro firmy – II. díl

Exit mobile version