• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Průzkum Salesforce: Mohli by agenti AI řešit miliardy nevyzvednutých vládních dávek?

Pavel Houser
21. 3. 2025
| Tiskové zprávy

87 % amerických respondentů uvedlo, že by využilo agenta s umělou inteligencí k navigaci v procesech veřejného sektoru.

Zeptejte se kteréhokoli podnikatele, který žádá o půjčku SBA, seniora, který přechází na systém Medicare, nebo majitele domu, který žádá o nějaké povolení: vyzkoušeli byste si interakci se státní správou, která může být náročná na orientaci? Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Salesforce téměř polovina (46 %) Američanů odpoví, že považuje tyto procesy za příliš složité a třetina má problém pochopit, které programy veřejné pomoci jsou pro ně dostupné.
Tento zmatek je pro programy zaměřené na služby voličům příliš drahým špásem: Bílý dům odhaduje, že kvůli komplikovaným nebo zastaralým postupům každoročně zůstávají nevyzvednuté dávky v hodnotě 140 miliard dolarů.
Vzestup agentní umělé inteligence naštěstí představuje příležitost, jak tyto zkušenosti změnit. Průzkum společnosti Salesforce provedený mezi 1000 Američany naznačuje, že kombinace proaktivních služeb a agentů AI – tedy typu systému AI, který dokáže hladce spolupracovat s lidskými týmy, aby rychleji a nepřetržitě porozuměl dotazům voličů a reagoval na ně – by mohla pro voliče znamenat obrovskou změnu.
„Pracovníci využívající umělou inteligencí můžou sloužit jako multiplikátoři digitální pracovní síly, kteří pomáhají úředníkům dělat to, co umí nejlépe: sloužit voličům s potřebnou erudicí a empatií,“ říká Nasi Jazayeri, EVP & General Manager, Public Sector. „Tyto týmy AI můžou 24 hodin denně, 7 dní v týdnu vyřizovat běžné dotazy a pomáhat voličům orientovat se ve všech službách a pomoci v oblastech, které veřejný sektor nabízí, uvolnit ruce úředníkům, aby se mohli věnovat složitým případům, které vyžadují úsudek, kreativitu a osobní kontakt. Lidské odborné znalosti a AI můžou společně poskytovat pohotové a personalizované služby pro všechny Američany.“

Američani mají pocit, že interakce s úřady může být těžká, matoucí a časově náročná
Více než třetina Američanů má problémy s vyhledáváním a přístupem k příslušným službám – od pomoci při katastrofách až po programy na zlepšení sousedství – a jako problém uvádí následující:
• interakce s úřady, když mají nějaké otázky nebo potřebují pomoc (46 %).
• vyhledávání veřejných služeb odpovídajících jejich individuálním potřebám (35 %).
• porozumění tomu, jaké programy veřejné pomoci jsou pro ně dostupné (33 %).

Jednou z největších překážek při hledání veřejné pomoci a služeb je zmatek. Téměř 30 % respondentů považuje tento proces za tak náročný, že ani neví, kde začít. Čtyřicet jedna procent Američanů tvrdí, že kvůli komplikované nebo nepřehledné interakci s úřady promeškali zákonné lhůty.
Nejčastějšími požadavky Američanů na veřejný sektor jsou zefektivnění procesů a zrychlení reakcí. 73 % Američanů si přeje, aby vláda aktivně nabízela více relevantních služeb. Nejdůležitější zlepšení, která může veřejný sektor v oblasti poskytování služeb provést, jsou následující:
• (1) Snížení počtu kroků potřebných k řešení problémů
• (2) Zrychlení doby odezvy
• (3) Nabízet služby, které lépe odpovídají jedinečným potřebám jednotlivců
• (4) Aktivní oslovování s relevantními informacemi nebo službami
• (5) Nabízení podpory 24/7

Američani touží po tom, aby technologie, včetně agentů AI, zjednodušily a zefektivnily interakce s veřejným sektorem.
Průzkum ukázal, že Američani chtějí, aby jejich vláda využívala technologie k úspoře času, aby jim zprostředkovávala relevantní programy a služby a předvídala jejich potřeby.
• 88 % Američanů má zájem o automatické zařazení do vládních programů, na které mají nárok
• 88 % Američanů má zájem o předvyplněné formuláře pro vládní služby
• 89 % Američanů má zájem o automatickou koordinaci reakce na mimořádné události

Američani jsou také připraveni přijmout agenty s umělou inteligencí, aby zlepšili interakci s veřejnou správou. 87 % Američanů tvrdí, že by k navigaci ve vládních procesech použilo agenta AI. Američany přitahuje zejména skutečnost, že agenti jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a poskytují relevantní informace a zefektivňují procesy.
Nepřetržitá, personalizovaná a efektivní podpora AI by mohla výrazně ušetřit čas. Američani odhadují, že v loňském roce strávili 10 hodin podáváním žádostí o finanční pomoc, 9 hodin přihlašováním do programů dávek, 8 hodin podáváním žádostí o licence nebo povolení a tři hodiny placením státních poplatků. Odstraněním zmatků a nadbytečných úkonů by pomoc umělé inteligence mohla v závislosti na činnosti ušetřit až 63 % tohoto času. Vládní subjekty již dělají pokroky: kalifornský úřad pro motorová vozidla (DMV) dokázal zkrátit čas potřebný k podání žádosti o průkaz REAL ID z 35 na 7 minut díky tomu, že využívá AI a snaží se o další digitální transformaci.
Američani se však nadále obávají ztráty lidského kontaktu a přesnosti výstupů a chtějí být s touto novou technologií spokojeni, což podtrhuje význam využívání AI agentů vedle lidských úředníků, aby docházelo k lepším výsledkům.
„Vedoucí představitelé státní správy mají jedinečnou příležitost rozšířit vliv pracovníků veřejného sektoru pomocí umělé inteligence,“ říká Jazayeri. „Státní zaměstnanci pracující společně s agenty AI můžou pomoci vládě sloužit veřejnosti rychleji a efektivněji než kdykoli předtím – aniž by se zbavili lidských vazeb a dohledu. A partnerství s organizacemi, jako je Salesforce, může vedoucím představitelům státní správy pomoci, aby to zvládli s důvěryhodnými agenty AI, kteří jsou spolehliví, bezpeční, vyhovují předpisům a znají kontext, takže mohou co nejlépe sloužit potřebám jednotlivých misí.“

Související příspěvky

Tiskové zprávy

HP Work Relationship Index 2025 ukazuje historické minimum naplnění v práci

20. 11. 2025
Zprávičky

Meta vyhrála soudní spor o převzetí služeb Instagram a WhatsApp

20. 11. 2025
Zprávičky

EK zahájila vyšetřování cloudových platforem Amazonu a Microsoftu

20. 11. 2025
Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n
Zprávičky

Nizozemsko pozastavilo převzetí kontroly nad výrobcem čipů Nexperia

20. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Meta vyhrála soudní spor o převzetí služeb Instagram a WhatsApp

ČTK
20. 11. 2025

Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram

EK zahájila vyšetřování cloudových platforem Amazonu a Microsoftu

ČTK
20. 11. 2025

Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

Nizozemsko pozastavilo převzetí kontroly nad výrobcem čipů Nexperia

ČTK
20. 11. 2025

Nizozemská vláda pozastavila převzetí kontroly nad výrobcem počítačových čipů Nexperia. Kontrola se tak vrací

Google včlení nejnovější AI model do vyhledávače, aby držel krok s OpenAI

ČTK
19. 11. 2025

Americký internetový gigant Google zesiluje konkurenční boj na poli umělé inteligence (AI) s tvůrcem

Majitel řetězců Lidl a Kaufland investuje 11 miliard eur do datového centra

ČTK
19. 11. 2025

Německá společnost Schwarz Gruppe, která je mateřským podnikem maloobchodních řetězců Lidl a Kaufland, investuje

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Microsoft a Nvidia investují až 15 miliard dolarů do firmy Anthropic

ČTK
19. 11. 2025

Americká softwarová společnost Microsoft a výrobce čipů Nvidia investují až 15 miliard dolarů (zhruba

Kvůli problémům služby Cloudflare postihly výpadky síť X nebo chatbota ChatGPT (aktualizováno)

ČTK
18. 11. 2025

Internetovou infrastrukturní službu Cloudflare dnes odpoledne postihl výpadek. V jeho důsledku hlásili problémy uživatelé

Šéf Alphabetu: Žádna firma není imunní proti splasknutí bubliny AI

ČTK
18. 11. 2025

Pokud by splaskla současná bublina umělé inteligence (AI), zasáhlo by to všechny firmy, včetně

Tiskové zprávy

HP Work Relationship Index 2025 ukazuje historické minimum naplnění v práci

Evropská komise zveřejnila zjednodušení digitální legislativy

Red Hat rozšiřuje podporu AI akcelerátorů pro rychlejší nasazování umělé inteligence

Cato Networks jmenuje Lukáše Mrázka do čela svého pražského výzkumného a vývojového centra

NÚKIB vydal přehled kybernetických incidentů za říjen 2025

Spotřeba elektrické energie datových center je vysoká. S pomocí českých vědců je ale možné ji snížit a kontrolovat

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Christian Klein, generální ředitel SAP

Digitální suverenita nestojí na ideálech, ale na konkrétních výsledcích

Christian Klein
23. 10. 2025

Diskuse o digitální suverenitě nabývá na celém světě na intenzitě. V dnešní době geopolitické nejistoty a...

Slovník

CAMEL

Workshop

Search Engine

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.