• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Analýza S&T: firmy investují do CRM čím dál tím častěji, data ale pak často nevyužívajíí

itbiz
29. 2. 2012
| Zprávičky

Investice do technologií pro rozvíjení vztahů se zákazníky v ČR v poslední době rychle rostou, často ale chybí vůle nebo schopnost data správně využít. Analýza technologické společnosti S&T CZ tvrdí, že pouze 40 % firem přizpůsobuje svou prodejní strategii analýze dat svých zákazníků.

V Česku působící firmy se snaží udržet ziskovost prostřednictvím investic do technologií typu CRM. Loni investice meziročně vzrostly o 20 % a letos se očekává obdobné, či dokonce vyšší tempo růstu.

„Nejvíce firmy investují do technologií, které jim pomohou svoje zákazníky lépe poznat, přesně definovat jejich potřeby a poptávku. Následně jim tyto služby či produkty co nejadresněji nabídnou,“ popisuje vývoj trhu Milan Schořovský, odborník na technologie pro péči a vztahy se zákazníky ze společnosti S&T CZ. Z průzkumu této společnosti ale vyplynulo, že velká skupina firem sice data o zákaznících sbírá, ale nedokážou je účelně vyhodnocovat (vzpomeňme na české operátory).

„Pouze 40 % firem přizpůsobuje prodejní strategii výsledkům analýzy dat o zákaznících. Produkují tak výrobky či poskytují služby, které zákazníkům nemusí vyhovovat, což časem mohou řešit odchodem ke konkurenci,“ komentuje Schořovský.

Nejvíce odliv zákazníků podle analýzy riskují firmy z oblasti retailu, potravinářství a energetiky, vyplývá z analýzy společnosti S&T CZ. Naopak nejlépe mají situaci podchycenu telekomunikační společnosti či banky.

Ještě před třemi roky byly vyspělé technologie pro udržování vztahu se zákazníky doménou hlavně velkých firem. Dnes jsou dostupné téměř každé společnosti. „Malé a střední firmy, které ještě před časem vedly své klientské databáze ‚na koleně‘ v excelovské tabulce, přecházejí na inteligentní systémy CRM, které dokážou sledovat a vyhodnocovat dříve nemyslitelná data,“ vysvětluje Schořovský. Menší firmy mohou s pomocí nových technologií navíc nabídnout zákazníkům osobnější přístup a větší flexibilitu. „Dá se tím kompenzovat například to, že si nemohou dovolit poskytovat cenová zvýhodnění v takovém rozsahu jako velcí hráči,“ dodává.

Tuzemští zákazníci údajně oceňují zejména proaktivní (49 %) a individuální (37 %) přístup, vyplývá z průzkumu společnosti Genesys mezi tuzemskými spotřebiteli. To se v praxi projevuje značným zájmem firem o technologie umožňující takovou péči nabídnout. Zájem obchodníků o věrnostní systémy potvrzují také výrobci věrnostních a zákaznických karet, společnosti SpeedCard a CardHouse. Mezi jejich klienty jsou nejen velké společnosti, ale začínají se v rostoucí míře objevovat i menší firmy s dvěma či třemi obchody, jimž zcela dostačuje počet od sta do jednoho tisíce karet. „Značný nárůst poptávky evidujeme již od roku 2008, ovšem v roce 2010 jsme meziročně ztrojnásobili výrobu zákaznických a věrnostních karet,“ *uvádí Jan Šrejber, zástupce společnosti CardHouse. Daniel Průša, projektový manažer společnosti SpeedCard, dodává: *„Trendem na trhu s věrnostními a zákaznickými kartami je narůstající počet menších obchodníků, kteří si je dříve nemohli nebo nechtěli pořídit.“

Z analytických čísel společnosti S&T CZ dále vyplývá, že 88 % firem si jasně uvědomuje, že klíč k jejich prosperitě leží ve schopnosti udržet si zákazníky, což i nadále zůstává jejich největší slabinou. „Udržet si zákazníka je mnohem levnější a efektivnější z hlediska nákladů než získat nového. Již 5% navýšení retence zákazníků dokáže zvednout zisk firmy o 25 % až 85 % v závislosti na druhu podnikání,“ říká k tomu Schořovský.

Určitou výjimku z této orientace na cenu představují mladí spotřebitelé, u nichž s klesajícím věkem nabývají na důležitosti jiné faktory. Jak prokázal nedávný průzkum mezinárodní společnosti Genesys, zejména u mladší generace zákazníků je zřetelný výrazný odklon od ceny jakožto tradičně klíčového faktoru pro nákupní rozhodnutí. V konkrétním procentním vyjádření mladí zákazníci nad cenou (29 %) upřednostňují zejména pohodlí (71 %), styl a vkus produktu či služby (69 %) a jejich dostupnost (65 %). Rovněž faktory, jako je doporučení vrstevníků (67 %), značka (62 %) a zákaznická zkušenost (41 %), hrály podle průzkumu Genesys v jejich nákupním rozhodování významnější roli než cena.

Rubriky: České ITPodnikový softwareSecurity

Související příspěvky

Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun
Zprávičky

Weby ŘSD, které napadl vyděračský software, zůstávají pátým dnem mimo provoz

22. 5. 2022
Bude 5G v budoucnosti motorem ekonomiky?
Zprávičky

MMR zveřejnilo první výzvu v programu NPO, má připraveno 90 mil. Kč na sítě 5G

21. 5. 2022
Digitální Estonsko je atraktivnější než průmyslové Česko
Články

Microsoft Teams zvládá automatický zápis schůzek

20. 5. 2022
Hewlett Packard Enterprise v Česku staví nový výrobní závod na superpočítače
Články

Hewlett Packard Enterprise v Česku staví nový výrobní závod na superpočítače

20. 5. 2022

Zprávičky

Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun

Weby ŘSD, které napadl vyděračský software, zůstávají pátým dnem mimo provoz

ČTK
22. 5. 2022

Web Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zůstává pátý den po kybernetickém útoku mimo provoz.

Bude 5G v budoucnosti motorem ekonomiky?

MMR zveřejnilo první výzvu v programu NPO, má připraveno 90 mil. Kč na sítě 5G

ČTK
21. 5. 2022

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) zveřejnilo svoji první výzvu z Národního plánu obnovy (NPO).

Hosting v karanténě – zvláštní služby datacenter

Huawei na fóru v Mnichově představil nový koncept ukládání dat

Pavel Houser
20. 5. 2022

Dochází ke zvětšování nepoměru životního cyklu mezi výpočetní a datovou infrastrukturou. Množství dat celosvětově velmi

Swift 3 OLED s procesory Intel Core řady H 12. generace

Swift 3 OLED s procesory Intel Core řady H 12. generace

Pavel Houser
20. 5. 2022

Na trh přichází také nové konvertibilní notebooky Acer Spin 5 a Acer Spin 3.

Dell pomáhá podnikům v ČR bezpečně a ekologicky likvidovat IT vybavení

Dell pomáhá podnikům v ČR bezpečně a ekologicky likvidovat IT vybavení

Pavel Houser
20. 5. 2022

Zákazníci mohou využívat odhady hodnoty v reálném čase, aby mohli své vybavení maximálně využít

Microsoft po pokutě mění fungování svého cloudu

ČTK
19. 5. 2022

Americká softwarová společnosti Microsoft, které evropské úřady pro kontrolu hospodářské soutěže udělily pokutu 1,6

MPSV bude mít v červnu či červenci výsledky analýzy k řešení problémů s IT

ČTK
19. 5. 2022

Ministerstvo práce by mělo mít v červnu či červenci jasno, jak bude dál řešit

ČTÚ připraví podmínky pro výběrové řízení na další sítě pro digitální rozhlas

Pavel Houser
19. 5. 2022

ČTÚ letos nachystá podmínky pro výběrové řízení na provozovatele sítí pro vysílání DAB+, tedy

Tiskové zprávy

Memsource: český start up s globálním významem má nového CEO

Huawei pořádá Summit digitálních talentů

Nový výzkum naznačuje, že poskytování kompletní digitální zkušenosti zaměstnanců je na hybridním pracovišti zásadní

Infor pomohl DBK David + Bader obnovit provoz po kybernetickém útoku

Společnost Acer uvádí na trh prémiový konvertibilní Chromebook a Chromebook Tablet

Predator Helios 300 SpatialLabs Edition přináší nový rozměr hraní her

Zpráva dne

Prodej softwaru v květnu: doživotní licence Windows 10 za € 11, Office za € 23 a až 91% slevy!

Prodej softwaru v květnu: doživotní licence Windows 10 za € 11, Office za € 23 a až 91% slevy!

Redakce
15. 5. 2022

Zdaleka ne každý má stovky dolarů, které by chtěl utratit za softwarové upgrady svého...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Datová hydrologie?

Pavel Houser
11. 4. 2022

Po datových skladech přišla datová jezera, následují datové proudy a datové oceány. Tyto technologie alespoň představuje...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe 2022

    30. května - 2. června

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Renta

Teleshopping

Bitrate

Nejpopulárnější články

Ransomwarový útok stojí české oběti 8,25 milionu korun

Ransomware zasáhl 77 % českých organizací

Redakce
29. 4. 2022

Hrátky s magnetickými víry

Excitony mohou proudit materiálem i při pokojové teplotě

Pavel Houser
2. 5. 2022

Náhlavní soupravy Yealink – ideální volba pro kancelář i home office

Náhlavní soupravy Yealink – ideální volba pro kancelář i home office

itbiz
25. 4. 2022

Válka ukrojí z evropského trhu ICT skoro 2 %

Redakce
27. 4. 2022

Elon Musk kupuje sociální síť Twitter za 44 miliard dolarů

ČTK
26. 4. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události byz Byznys Cloud Ekomerce Hardware inter Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Kde se vzaly psí oči
  • Neuvěřitelná molekula: Z atomů uhlíku sestavili Möbiovu pásku
  • Astrofotografie měsíce: Carina a sopka

RSS AbcLinuxu RSS

  • Lotus 1-2-3 For Linux
  • systemd 251
  • HP Dev One, notebook od HP s AMD Ryzen a předinstalovaným Pop!_OS Linuxem

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.