• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
Home Zprávičky

Analýza S&T: firmy investují do CRM čím dál tím častěji, data ale pak často nevyužívajíí

itbiz
29. 2. 2012
| Zprávičky

Investice do technologií pro rozvíjení vztahů se zákazníky v ČR v poslední době rychle rostou, často ale chybí vůle nebo schopnost data správně využít. Analýza technologické společnosti S&T CZ tvrdí, že pouze 40 % firem přizpůsobuje svou prodejní strategii analýze dat svých zákazníků.

V Česku působící firmy se snaží udržet ziskovost prostřednictvím investic do technologií typu CRM. Loni investice meziročně vzrostly o 20 % a letos se očekává obdobné, či dokonce vyšší tempo růstu.

„Nejvíce firmy investují do technologií, které jim pomohou svoje zákazníky lépe poznat, přesně definovat jejich potřeby a poptávku. Následně jim tyto služby či produkty co nejadresněji nabídnou,“ popisuje vývoj trhu Milan Schořovský, odborník na technologie pro péči a vztahy se zákazníky ze společnosti S&T CZ. Z průzkumu této společnosti ale vyplynulo, že velká skupina firem sice data o zákaznících sbírá, ale nedokážou je účelně vyhodnocovat (vzpomeňme na české operátory).

„Pouze 40 % firem přizpůsobuje prodejní strategii výsledkům analýzy dat o zákaznících. Produkují tak výrobky či poskytují služby, které zákazníkům nemusí vyhovovat, což časem mohou řešit odchodem ke konkurenci,“ komentuje Schořovský.

Nejvíce odliv zákazníků podle analýzy riskují firmy z oblasti retailu, potravinářství a energetiky, vyplývá z analýzy společnosti S&T CZ. Naopak nejlépe mají situaci podchycenu telekomunikační společnosti či banky.

Ještě před třemi roky byly vyspělé technologie pro udržování vztahu se zákazníky doménou hlavně velkých firem. Dnes jsou dostupné téměř každé společnosti. „Malé a střední firmy, které ještě před časem vedly své klientské databáze ‚na koleně‘ v excelovské tabulce, přecházejí na inteligentní systémy CRM, které dokážou sledovat a vyhodnocovat dříve nemyslitelná data,“ vysvětluje Schořovský. Menší firmy mohou s pomocí nových technologií navíc nabídnout zákazníkům osobnější přístup a větší flexibilitu. „Dá se tím kompenzovat například to, že si nemohou dovolit poskytovat cenová zvýhodnění v takovém rozsahu jako velcí hráči,“ dodává.

Tuzemští zákazníci údajně oceňují zejména proaktivní (49 %) a individuální (37 %) přístup, vyplývá z průzkumu společnosti Genesys mezi tuzemskými spotřebiteli. To se v praxi projevuje značným zájmem firem o technologie umožňující takovou péči nabídnout. Zájem obchodníků o věrnostní systémy potvrzují také výrobci věrnostních a zákaznických karet, společnosti SpeedCard a CardHouse. Mezi jejich klienty jsou nejen velké společnosti, ale začínají se v rostoucí míře objevovat i menší firmy s dvěma či třemi obchody, jimž zcela dostačuje počet od sta do jednoho tisíce karet. „Značný nárůst poptávky evidujeme již od roku 2008, ovšem v roce 2010 jsme meziročně ztrojnásobili výrobu zákaznických a věrnostních karet,“ *uvádí Jan Šrejber, zástupce společnosti CardHouse. Daniel Průša, projektový manažer společnosti SpeedCard, dodává: *„Trendem na trhu s věrnostními a zákaznickými kartami je narůstající počet menších obchodníků, kteří si je dříve nemohli nebo nechtěli pořídit.“

Z analytických čísel společnosti S&T CZ dále vyplývá, že 88 % firem si jasně uvědomuje, že klíč k jejich prosperitě leží ve schopnosti udržet si zákazníky, což i nadále zůstává jejich největší slabinou. „Udržet si zákazníka je mnohem levnější a efektivnější z hlediska nákladů než získat nového. Již 5% navýšení retence zákazníků dokáže zvednout zisk firmy o 25 % až 85 % v závislosti na druhu podnikání,“ říká k tomu Schořovský.

Určitou výjimku z této orientace na cenu představují mladí spotřebitelé, u nichž s klesajícím věkem nabývají na důležitosti jiné faktory. Jak prokázal nedávný průzkum mezinárodní společnosti Genesys, zejména u mladší generace zákazníků je zřetelný výrazný odklon od ceny jakožto tradičně klíčového faktoru pro nákupní rozhodnutí. V konkrétním procentním vyjádření mladí zákazníci nad cenou (29 %) upřednostňují zejména pohodlí (71 %), styl a vkus produktu či služby (69 %) a jejich dostupnost (65 %). Rovněž faktory, jako je doporučení vrstevníků (67 %), značka (62 %) a zákaznická zkušenost (41 %), hrály podle průzkumu Genesys v jejich nákupním rozhodování významnější roli než cena.

Rubriky: České ITPodnikový softwareSecurity

Související příspěvky

Články

Red Hat urychluje zavádění generativní AI v hybridním cloudu

2. 6. 2023
Zprávičky

FSB tvrdí, že Apple spolupracuje s tajnými službami USA

1. 6. 2023
CZ.NIC začal zveřejňovat seznam zablokovaných domén
Zprávičky

Avast Threat Labs: hackeři útočí na fotbalové fanoušky přes bezplatné streamy zápasů

1. 6. 2023
Zprávičky

Telly převede své internetové zákazníky pod Nordic Telecom

31. 5. 2023

Zprávičky

Amazon jedná o levném či bezplatném volání v USA pro své předplatilete

ČTK
2. 6. 2023

Americká společnost Amazon jedná s telekomunikačními firmami o levném či bezplatném volání ve Spojených

Robot v pražském centru SAP Services ročně naplánuje desítky tisíc pohovorů

Letectvo USA odmítlo tvrzení, že v simulaci dron řízený AI zabil lidského pilota

ČTK
2. 6. 2023

Americký testovací pilot v květnu na vojenské konferenci pro letectví a vesmír řekl, že

Apple představil levný iPhone SE pro sítě 5G

Největší dodavatel Applu začne od dubna 2024 vyrábět iPhony v indické Karnátace

ČTK
2. 6. 2023

Největší dodavatel Applu začne od dubna 2024 vyrábět telefony iPhone v jihoindickém státě Karnátaka.

FSB tvrdí, že Apple spolupracuje s tajnými službami USA

ČTK
1. 6. 2023

Ruská tajná služba FSB tvrdí, že odhalila operaci americké rozvědky, která podle ní využila

CZ.NIC začal zveřejňovat seznam zablokovaných domén

Avast Threat Labs: hackeři útočí na fotbalové fanoušky přes bezplatné streamy zápasů

Pavel Houser
1. 6. 2023

Fanoušci, kteří se chystají 10. června sledovat finále Ligy mistrů UEFA, by si měli

Telly převede své internetové zákazníky pod Nordic Telecom

ČTK
31. 5. 2023

Televizní operátor Telly převede od srpna všechny své uživatele připojení k internetu do sítě

EU a USA usilují o zavedení dobrovolných pravidel pro umělou inteligenci (aktualizováno)

ČTK
31. 5. 2023

Evropská unie a Spojené státy usilují o zavedení dobrovolného souboru pravidel pro odvětví umělé

Tržní hodnota výrobce čipů Nvidia pokořila hranici bilionu dolarů

ČTK
30. 5. 2023

Americká společnost Nvidia se dnes stala prvním výrobcem čipů, jehož tržní hodnota překonala hranici

Tiskové zprávy

Mobilní bankovnictví a platby QR kódem získávají na popularitě

Vědci v ČR získali nejpokročilejší systém pro AI a dva nové clustery pro náročné technické výpočty

Rekordní výsledky Salesforce za první čtvrtletí fiskálního roku 2024: tržby i výnosy meziročně vzrostly o 11 %

Mezi finalisty největší ICT studentské soutěže Huawei jsou čím dál častěji ženy

MiR slaví 10. výročí a pokračuje v globálním růstu

Přepínáte v práci mezi aplikacemi? Ročně tak přijdete o měsíc pracovní doby, zjistil Slack

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

ChatGPT – pouhé rozhraní a komprese informací, praví autor sci-fi

Pavel Houser
11. 5. 2023

K hromadám diskusí o konverzačním programu ChatGPT snad stojí za to přidat jeden poměrně nezvyklý (a...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

F2F

S-Ox (Sarbanes – Oxley Act)

Customer service technician

Nejpopulárnější články

Nejmenší baterie na světě: 2D systém na čipu

Krystaly lithia mohou vylepšit baterie lithium–kov

Pavel Houser
25. 4. 2023

Evropu čeká pokles prodeje serverů

Redakce
4. 5. 2023

Jak nakupovat – nebo prodávat – data

Boom datové analytiky, odborníci ale firmám chybí

itbiz
27. 4. 2023

Dell rozšiřuje IT kapacity směrem na periferii

Dvě třetiny českých organizací se obávají o svou budoucnost

itbiz
30. 4. 2023

Plně flashové datové centrum: Poslední hřebíček do rakve klasických pevných disků

Plně flashové datové centrum: Poslední hřebíček do rakve klasických pevných disků

Patrick Smith
9. 5. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

RSS AbcLinuxu RSS

  • Brave 1.52 s vertikálními kartami. Představeno Brave Search API
  • Red Hat nebude spravovat RPM balíčky pro LibreOffice
  • Počítačové hry zdarma: Tell Me Why a Midnight Ghost Hunt

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.