Nezávislý průzkum PricewaterhouseCoopers (PwC) provedený na objednávku společnosti Oracle ukázal priority ředitelů IT evropských komunikačních firem. 60 % CIO ve firmách provozujících komunikace vynakládá více než polovinu svého provozního rozpočtu na údržbu IT.
Ředitelé IT chtějí reagovat strategičtějším využitím outsourcingu a vyšší standardizací.
Hlavní motivací pro zavádění outsourcingu bude v roce 2012 snaha snížit vlastní náklady na řízení IT a vypořádat se s nedostatkem odbornosti v určitých speciálních oblastech. CIO budou outsourcing stále častěji volit např. u správy sítě, selhání i objednávek. 88 % ředitelů IT v průzkumu uvedlo, že pro příští rok plánuje upgrade systému CRM. In-house budou nadále provozovány aplikace pro účtování/fakturaci a reporting.
Ředitelé IT se budou snažit vyhnout aplikacím vyvíjeným na zakázku, u nichž často dochází k překročení rozpočtu a navíc obvykle vyžadují složitější integraci do firemního IT a pečlivé řízení projektu. Průzkum ukázal, že u 74 % aplikací vyvíjených na zakázku skončí projekt překročením rozpočtu, v 67 % případů jsou oproti původnímu plánu dodatečné náklady výrazné.