Na Internetu nikdy nenakoupila 3 procenta občanů České republiky a 7 procent lidí nakupuje méně často než jednou za rok. Vyplývá to alespoň z prosincového průzkumu APEKu, české asociace pro elektronickou komerci.
{seealso} Jaké jsou další závěry průzkumu?
1) Pouze 1 % lidí má s nákupem na Internetu špatné zkušenosti. 34 % má zkušenosti nejlepší, 65% spíše dobré.
2) Tři čtvrtiny lidí nakupují na Internetu minimálně jednou za čtvrt toku. A blížící se Vánoce budou vítanou příležitosti pro nákupy.
3) Pouze 29 % lidí populace dává přednost nákupu v kamenných obchodech.
4) Ženy, nejenom, že nakupují s větší chutí v kamenných obchodech, ale také v obchodech internetových. Muži ale utrácejí na Internetu více peněz než ženy.
5) Lidé mají své známé a oblíbené e-shopy, které navštěvují jako první.
6) Známé a oblíbené e-shopy ale nikoho nebrzdí v tom, aby na Internetu vyhledávali nabídku zboží a poté porovnávali ceny a vybírali podle toho e-shopy nové. Pouze 4 % nikdy nevyužívá srovnávače cen zboží.
7) Největší výhodou nákupu na Internetu podle nakupujících jsou výhodné ceny a možnost objednání zboží kdykoliv.
8) Tři čtvrtiny lidí vnímají optimisticky vývoj kvality služeb v uplynulém roce
9) Čtvrtina těch, kteří vlastní mobilní zařízení, jej využila k nákupu v internetovém obchodě.
10) 80 % lidí se, alespoň občas, řídí recenzemi ostatních uživatelů.