• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Jak optimalizovat web pro SEO – 3. část

ITBiz.cz
31. 7. 2015
| Články

Dokonalá optimalizace je chimérou, protože se stejně vše mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Přesto je třeba se věnovat obsahu, klíčovým slovům a sociálním sítím.

Vyhledávací fráze

Každý projekt má jinou strategii, na web médií přicházejí lidé hledající témata jednotlivých článků, u e-shopu na konkrétní zboží, jindy by provozovatel chtěl, aby jeho nabídka a obsah byly cílené jako celek. V takovém případě pro hodnocení úspěšnosti webu nezbývá, než se pokusit o frázi (kombinace slov i v přirozeném jazyce), která má nejspíše odpovídat tomu, co firma nabízí. Nakonec stanovení takové „message“ má smysl i pro tvorbu dalších propagačních materiálů nebo i jako zpětná vazba pro management – na jakou potřebu uživatele vlastně odpovídáme?

Může být, že přitom vyjde najevo, že nabídka firmy žádné normálně formulovatelné potřebě („levný opékač topinek“; s důrazem na onu možnost formulace: pozemky na Marsu nebo klokaní ocasy jsou v tomto smyslu také normální potřebou) neodpovídá. Pak jde o natolik specializované podnikání, že zde nemá cenu radit ani normální rady poslouchat. Potenciální zákazníci si firmu najdou nebo nenajdou bez ohledu na SEO nebo jiné faktory pochopitelné ostatním smrtelníkům.

Kromě toho se řada firem pochopitelně zajímá o to, jak vypadají výsledky vyhledávání po zadání jejich jména. Dává si konkurence reklamu spojenou s příslušným slovem? Uživatelé často neodlišují placený odkaz od nejvýše umístěného výsledku „standardního“ vyhledávání. Asi má smysl konkurenci tento trik překazit a s vlastním jménem propojit vlastní reklamu (ta by se pak měla zobrazit přednostně, protože odkazuje na stránku, která je z hlediska jména relevantnější; dá se na to spolehnout?). Na druhé straně: proč platit, pokud vyhledávač přivede návštěvníky i zadarmo.

Sociální média

Nedá se nic dělat, i tohle dnes hraje roli. Nemusí být nutně efektivní aktivně spravovat účty na sociálních sítích, ale automaticky překlápět část obsahu by se sem mohla, to prakticky nic nestojí ani ničemu neublíží. Kromě této „minimální strategie“ už další doporučení závisejí na konkrétních okolnostech; pro někoho může být např. jedno, zda se k obsahu přistupuje přes jeho web nebo přes Facebook. V určitých případech může být přesun hlavní aktivity na Facebook ale kanibalizací. Ne každý web ale musí mít všechno (YouTube kanál) jen proto, „že se to má“.

Dokonalá optimalizace je chimérou: když nic jiného tak proto, že vše se stejně mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Rozhodně proto platí, že lépe nějak než vůbec. Systémy CMS i nástroje Googlu obsahují zdarma pro SEO řadu doplňků, které např. pomohou s vytvářením klíčových slov, přidáním nadstaveb pro sociální sítě nebo zkontrolují, zda všechny obrázky obsahují popisky. Stojí za to i plošně zkontrolovat vnitřní prolinkování obsahu webu (funkčnost odkazů).

Mohlo by vás zajímat:

  • Jak optimalizovat web pro SEO – 1. část
  • Jak optimalizovat web pro SEO – 2. část

Související příspěvky

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

8. 10. 2025
Tiskové zprávy

Milan Smil se stal novým CTO Anectu

8. 10. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

8. 10. 2025
Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!
Zprávičky

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

8. 10. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Google v Česku spustil pokročilé vyhledávání s využitím AI

ČTK
8. 10. 2025

Společnost Google v Česku spustila nové pokročilé vyhledávání na internetu prostřednictvím umělé inteligence (AI).

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Japonská SoftBank kupuje robotickou divizi švýcarské ABB za 5,4 miliardy dolarů

ČTK
8. 10. 2025

Japonský technologický konglomerát SoftBank se dohodl, že zaplatí 5,4 miliardy dolarů (zhruba 113 miliard

Možnost identifikovat zákazníky na dálku už i v Česku!

Výpadky eDokladů při volbách zapříčinil chybný odhad zájmu

ČTK
8. 10. 2025

Zájem o využití eDokladů během sněmovních voleb přesáhl podle Digitální a informační agentury (DIA)

Švédsko chce do poloviny roku 2026 systém pro off-line platby kartou

ČTK
8. 10. 2025

Švédská centrální banka se dohodla s platebními společnostmi na zavedení systému, který lidem ve

EK podle své šéfky chystá pravidla na podporu rozvoje start-upů

ČTK
7. 10. 2025

Evropská komise hodlá v příštím roce navrhnout soubor pravidel pro start-upy, který by měl

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Téměř polovina českých firem vyvíjejících AI vznikla v posledních pěti letech

ČTK
7. 10. 2025

Téměř polovina českých firem, které vyvíjejí nebo dodávají řešení založená na umělé inteligenci (AI),

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Firmy ze skupiny Unicorn stáhly některé žaloby vůči zkrachovalému Mamutu

ČTK
7. 10. 2025

Firmy skupiny Unicorn začaly v insolvenčním řízení kolem zkrachovalého e-shopu Mamut stahovat žaloby, které

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Čtením obžaloby začal hradecký krajský soud projednávat kauzu falešných bankéřů

ČTK
7. 10. 2025

Čtením obžaloby včera u Krajského soudu v Hradci Králové začalo hlavní líčení v případu

Tiskové zprávy

Milan Smil se stal novým CTO Anectu

Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost: praktické pohledy odborníků nabídne konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025

Enterprise Data Cloud společnosti Pure Storage sjednocuje data a poskytuje podnikům větší kontrolu nad jejich iniciativami v oblasti umělé inteligence

Sophos spouští poradenské služby pro zajištění proaktivní kybernetické odolnosti

Dell zpřístupňuje firmám v České republice rychlé nasazení on-premise AI

Huawei představuje upgradovaná řešení inteligentní sítě Xinghe pro Evropu

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Kalendář

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Lis 11
Celý den

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

phpRS

Reklama

Výkonný ředitel

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.